The Killer: Ένας Φίντσερ στα γρήγορα

The Killer: Ένας Φίντσερ στα γρήγορα Facebook Twitter
Η ταινία φαντάζει υποσύνολο των δυνατοτήτων του Φίντσερ, ο οποίος ενδεχομένως να μη βρίσκεται σε φάση οράματος και ρίσκου.
0

ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑΤΕ ΙΣΩΣ πού είχε χαθεί ο Μάικλ Φασμπέντερ τα τελευταία 5 χρόνια; Μετά το ατυχές X-Men με τον Φοίνικα που δεν αναστήθηκε από τις στάχτες του, αναμείχθηκε μόνο σε ένα ειδικευμένο ντοκιμαντέρ.

Ακολουθώντας τα χνάρια του Στιβ Μακουίν (του Αμερικανού, όχι του Βρετανού σκηνοθέτη του στο Hunger, το Shame και το 12 Χρόνια Σκλάβος) και του Πολ Νιούμαν, δοκίμασε τις δυνάμεις του στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, «έτρεξε» στο ράλι του Λεμάν, και μάλιστα έβαλε μέσο τον καλό του φίλο Πάτρικ Ντέμπσι να του κανονίσει μια θέση στην ομάδα της Πόρσε. Γνωρίζει πως ποτέ του δεν θα γίνει επαγγελματίας οδηγός ταχύτητας, αλλά τουλάχιστον ακολούθησε, για ένα χρονικό διάστημα διόλου ευκαταφρόνητο, το πάθος του, για να διαπιστώσει πώς εφαρμόζεται στην πράξη. Και όπως δήλωσε, ένιωσε στρες και νευρικότητα.

Στοιχηματίζω πως η πολυετής εμπειρία δεν στάθηκε μόνο διάλειμμα στη μέχρι τότε busy καριέρα του και δεν εξατμίσθηκε σε σχέση με την κύρια ασχολία του. Στο The Killer, ο Φασμπέντερ υποδύεται έναν επαγγελματία δολοφόνο, μοναχικό και ασκητικό, απορροφημένο στη δουλειά του, που στην προκείμενη περίπτωση είναι να βγάλει από τη μέση έναν άνδρα, αγνώστων σε μας στοιχείων, σε μια αποστολή που πηγαίνει λάθος από ένα δέκατο του δευτερολέπτου άστοχο υπολογισμό, παρά την μεθοδική του προσπάθεια να προβλέψει και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Κι αν έμαθε κάτι από τη σύντομη θητεία του μέσα στα στενόχωρα αγωνιστικά, είναι η προσήλωση και η ακρίβεια, οι δυο άχαρες αρετές που εξαργυρώνονται σε αθόρυβη δόξα για έναν απρόσωπο killer, όπως ο πρωταγωνιστής στη λιτή δραματική περιπέτεια του Ντέιβιντ Φίντσερ. Make or break, στην κόψη του ξυραφιού…

Το The Killer είναι ένα αναμενόμενα τέλειο τεχνικά πορτρέτο μιας ζωντανής απειλής και στρέφει τη δράση εσωτερικά, αντί να αναλωθεί σε μια σειρά από προφανή εκρηκτικά περιστατικά. Δραματικά, επιχειρεί να κινηθεί προς μια πιο ανθρώπινη και αδιόρατα συναισθηματική κατεύθυνση.

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες μετά το υπέροχο Mank (αν και η πανδημία είχε στερήσει την γκράντε απόλαυση απ’ τους περισσότερους θεατές), και πάλι για λογαριασμό του Netflix, φέρνοντας μαζί του τους πιστούς συνεργάτες του, τον Έρικ Μέσερσμιντ στη φωτογραφία, τον Κερκ Μπάξτερ στο μοντάζ και τους Ρέζνορ και Ρος στο μουσικό σκορ και σχεδιασμό, όλους βραβευμένους με Όσκαρ για δικές του ταινίες.

Το αποτέλεσμα είναι σφιχτό και ρέον, με τον Φασμπέντερ να μετακινείται σε πόλεις του κόσμου με ψευδώνυμα και να ελίσσεται σαν σκιά, να ελέγχει τους παλμούς του για να αποφύγει την σύγχυση και κυρίως να επαναλαμβάνει σαν προσευχή φράσεις όπως «μην ξεφεύγεις από τον στόχο που σε πληρώνει» και «η συμπάθεια είναι αδυναμία», που τον επαναφέρουν στον σκοπό του.

Οι συνήθειές του καταντούν ψυχαναγκαστικές, από τη γιόγκα και τα μπιφτεκάκια χωρίς τα ψωμάκια από τα McDonald’s για τα απαραίτητα 10 γραμμάρια πρωτεΐνης ως τη μόνιμη συνοδεία της μουσικής των Smiths στα ακουστικά του. Εκτός από την ενδιαφέρουσα επιλογή του αγγλικού συγκροτήματος λόγω της κιθαριστικής τους μονοτονίας (που δεν αποσπά την προσοχή), ιδιαίτερα εύστοχη είναι η χρήση του τραγουδιού τους How soon is now, γιατί αντανακλά το ελάχιστο χρονικό περιθώριο, όχι μόνο της εκτέλεσης, αλλά της σχεδόν αυτόματης σκέψης που απαιτείται στη «δουλειά».

Το The Killer είναι ένα αναμενόμενα τέλειο τεχνικά πορτρέτο μιας ζωντανής απειλής και στρέφει τη δράση εσωτερικά, αντί να αναλωθεί σε μια σειρά από προφανή εκρηκτικά περιστατικά. Δραματικά, επιχειρεί να κινηθεί προς μια πιο ανθρώπινη και αδιόρατα συναισθηματική κατεύθυνση, όταν μετά την αποτυχημένη αρχική αποστολή, δυο εντολοδόχοι εκτελεστές κινούνται εναντίον οικείου του προσώπου, αλλά το θέμα και το στόρι είναι μόνο ο μυστηριώδους ψυχισμού φονιάς, σε μια απονενοημένη διαδρομή με εκδικητική χροιά και bonus το αν θα καταφέρει να χτυπάει από πλεονεκτική θέση.

Ωστόσο, η ταινία φαντάζει υποσύνολο των δυνατοτήτων του Φίντσερ, ο οποίος ενδεχομένως να μη βρίσκεται σε φάση οράματος και ρίσκου, μετά το Mank και το Mindhunter – αν και από ό,τι βλέπουμε, το Netflix δεν το εγκαταλείπει...

The Killer trailer

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ