«Γυρίσματα της τύχης»: Ένα «Match Point» στα γαλλικά

Γυρίσματα της τύχης, ένα Matchpoint στα γαλλικά Facebook Twitter
Ο Άλεν επανέρχεται σε οικείο κινηματογραφικό πεδίο και με τη χαρακτηριστική του maitrise απλώνει τους χαρακτήρες σε μια συνθήκη αισθηματικού θρίλερ, με χιούμορ μειδιάματος και σχετική αγωνία.
0

Ο ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ πενηντάρισε τις ταινίες του και η ευχή «Joyeux Anniversaire» ακούγεται πιο δόκιμη, καθώς μετά από πολλές ρομερικές, μπεργκμανικές, φελινικές, σπανιόλικες, βενετσιάνικες, λονδρέζικες και τέλος πάντων εξωνεοϋορκέζικες αποδράσεις, έφτασε επιτέλους η ώρα να γυρίσει μια ταινία στα γαλλικά, σε ένα Παρίσι πολύ πιο καθημερινό και αφομοιωμένο από εκείνο στη ρετρό φαντασία του (αγγλόφωνου) «Midnight in Paris».

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τα «Γυρίσματα της Τύχης», που κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ της Βενετίας, αφού οι Κάννες δεν ήθελαν να μπλέξουν με οποιαδήποτε ανεπιθύμητη δημοσιότητα, είναι 100% γουντιαλενικό έργο, και η γαλλική γλώσσα δεν επηρεάζει στο παραμικρό το ύφος, τους διαλόγους, την πλοκή και το πνεύμα μιας ίντριγκας γοργής και μιας επινοητικής κομεντί μυστηρίου.

Είναι μάταιο να επιχειρήσει κανείς να τοποθετήσει τα «Γυρίσματα της τύχης» σε αύξοντα αριθμό μέσα στη φιλμογραφία του. Στη ζυγαριά κλίνει προς τα θετικά, με τα bonus του γαλλικού διαλόγου και την απουσία ενός μίμου του, στο στυλ του Κένεθ Μπράνα ή του Τζον Κιούζακ.

Σε πιο σύγχρονη τζαζ υπόκρουση, η καλοπαντρεμένη γκαλερίστα Φανί (Λου ντε Λάαζ) συναντά τυχαία τον ρομαντικό επίδοξο συγγραφέα Αλέν (Νιλς Σνεντέρ), που της εξομολογείται ότι ήταν ερωτευμένος μαζί της στο λύκειο και υπονοεί πως δεν την ξεπέρασε ποτέ, κι ενώ δεν θα έπρεπε να διανοηθεί να αφήσει τον υπερφίαλο, ευειδή και σκοτεινό στις μπίζνες του, σύζυγο Ζαν (Μελβίλ Πουπό, πολύ καλός), το κάνει, και ξεκινά μια δολοφονική ζήλεια, που φαίνεται πως έχει προηγούμενο, και χρειάζεται μια μάνα (Βαλερί Λεμερσιέ, αβίαστα ενταγμένη στο σύμπαν του Άλεν) με ένστικτο λαγωνικού και αγάπη στον Ζορζ Σιμενόν για να βρει το νήμα, σε ένα μπλέξιμο μινιμαλιστικά επικών διαστάσεων, με τον τρόπο που μας έχει συνηθίσει ο Αμερικανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

Γυρίσματα της Τύχης, ένα Matchpoint στα γαλλικά Facebook Twitter
Παραλλαγή του ανώτερου Matchpoint, χωρίς το ταξικό τρακάρισμα, το Coup de Chance επίσης πραγματεύεται την απιστία, τα ηθικά διλήμματα, τον πόθο και το χρήμα, αλλά και την τύχη.

Μετά το άτσαλο «Φεστιβάλ του Ρίφκιν», μια περιττή ανθολογία σχεδόν υπαρξιακά βεβιασμένη (λες και είχε κακό προαίσθημα για το μέλλον του), ο Άλεν επανέρχεται σε οικείο, ίσως παραπάνω από ό,τι αντέχουν οι φαν που τα έχουν δει ήδη όλα, κινηματογραφικό πεδίο, και με τη χαρακτηριστική του maitrise απλώνει τους χαρακτήρες σε μια συνθήκη αισθηματικού θρίλερ, με χιούμορ μειδιάματος και σχετική αγωνία, ειδικά μετά από το twist της πρώτης εξαφάνισης.

Παραλλαγή του ανώτερου «Match Point», χωρίς το ταξικό τρακάρισμα, το «Coup de Chance» επίσης πραγματεύεται την απιστία, τα ηθικά διλήμματα, τον πόθο και το χρήμα, αλλά και την τύχη. Ανεξάντλητος στις ατάκες του, ο πάλαι ποτέ πιο παραγωγικός «ανεκδοτάς» ανάμεσα στην πρώτη γενιά των stand up κωμικών της Αμερικής φυσικά δεν έχει αφήσει χωρίς σχολιασμό το συγκεκριμένο ζήτημα, έχοντας παραδεχθεί πως όλα έχουν συγκλίνει μαγικά προς το μέρος του στη δουλειά, και κατά κάποιον τρόπο στην αγάπη.

Γυρίσματα της Τύχης, ένα Matchpoint στα γαλλικά Facebook Twitter
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τα Γυρίσματα της Τύχης είναι 100% γουντιαλενικό έργο.

Ίσως ο πιο σωστός ορισμός είναι η περίσταση, ή η συγκυρία, όταν μιλάμε για τις κρίσιμες στιγμές σε ταινίες του με κάποια αστυνομική πλοκή. Ο Άλεν κλασικά περιφρονεί και τιμωρεί τους κομπορρήμονες και τους τζάμπα μάγκες (λογικό, η περσόνα του συνήθως εκπροσωπεί τον ριγμένο από τους προνομιούχους και τους νταήδες αυτού του κόσμου), και η ματιά συμπάθειάς του στους ερωτευμένους που βρίσκονται στο έλεος της καταστροφής είναι δεδομένη.

Είναι μάταιο να επιχειρήσει κανείς να τοποθετήσει τα «Γυρίσματα της τύχης» σε αύξοντα αριθμό μέσα στη φιλμογραφία του. Στη ζυγαριά κλίνει προς τα θετικά, με τα bonus του γαλλικού διαλόγου και την απουσία ενός μίμου του, στο στυλ του Κένεθ Μπράνα ή του Τζον Κιούζακ. Το χέρι του Άλεν παραμένει ανάλαφρο και η γραφή του, αν και deja vu, ανακουφιστικά ευχάριστη.

Γυρίσματα της τύχης trailer 

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ