House of the Dragon: 9.9 εκατομμύρια είδαν το πρώτο καθηλωτικό επεισόδιο. Να γιατί!

"House of the Dragon": Facebook Twitter
0

Τελικά δεν τέλειωσαν όλα. Ή μάλλον όλα ξαναρχίζουν. Το ότι γνωρίζουμε το τέλος μοιάζει αδιάφορο. Η ΗΒΟ θέλει να ξαναφέρει στο προσκήνιο την ιστορία της πιο κερδοφόρας και εμπνευσμένης σειράς των τελευταίων ετών, του «Game of Thrones», που παρά τις οκτώ σεζόν της άφησε τους εκατομμύρια φανατικούς θαυμαστές της απαρηγόρητους και θυμωμένους με τον τελευταίο κύκλο, μέσα από το πολυαναμενόμενο πρίκουελ «House of the Dragon» και να επαναλάβει την επιτυχία της 17ης Απριλίου 2011, όταν προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο του «Game of Thrones», και μάλλον τα κατάφερε, αφού έπεισε τους τηλεθεατές ότι η θρυλική σειρά είναι εδώ και οι μάχες εξουσίας που θα δοθούν θα είναι πιο δυναμικές και πιο αγωνιώδεις.

Έτσι, κράσαρε το σύστημα του HBO Max, και οι συνδρομητές που συνέρρευσαν στην εφαρμογή την Κυριακή για την πρεμιέρα της σειράς, σύμφωνα με το «Hollywood Reporter», δεν μπόρεσαν να τη δουν και θυμωμένοι στράφηκαν στο Twitter για να εκτονώσουν την απογοήτευσή τους.

Το IGN χαρακτήρισε το πρώτο επεισόδιο «ένα δυνατό, καλά διαμορφωμένο ξεκίνημα του spin-off του "Game of Thrones". Είναι πολύ κοντά στον προκάτοχό του ως προς τον τόνο και το περιεχόμενο, αλλά εγκαθιδρύει αμέσως έναν αγώνα για την εξουσία γύρω από έναν συμπαθή, άβουλο βασιλιά και ζωντανούς νέους χαρακτήρες που θα δώσουν αυτές τις μάχες. Έχουμε επίσης δράκους, ενδογαμία και μεγάλες δυσαρέσκειες. Είναι ωραίο να επιστρέφουμε στο Westeros».

Για το πρώτο επεισόδιο της σεζόν με τίτλο «Οι κληρονόμοι του δράκου», οι ΝΥΤ γράφουν ότι «υπάρχει πάντα ο ίδιος άσχημος θρόνος που εμπνέει τα ίδια άσχημα συναισθήματα – άγχος, φθόνο, δίψα για εξουσία, προθυμία για προδοσία φίλων και συγγενών. Αυτό το τελευταίο είναι σημαντικό, διότι σε αντίθεση με τον αρχικό ανταγωνισμό (του "Game of Thrones") φαίνεται ότι οι περισσότερες προδοσίες δεν θα συμβαίνουν μεταξύ των διαφόρων οίκων του Westeros, αλλά εντός της ίδιας μπερδεμένης οικογένειας».

Είναι πολύ κοντά στον προκάτοχό του ως προς τον τόνο και το περιεχόμενο, αλλά εγκαθιδρύει αμέσως έναν αγώνα για την εξουσία γύρω από έναν συμπαθή, άβουλο βασιλιά και ζωντανούς νέους χαρακτήρες που θα δώσουν αυτές τις μάχες.

Αυτοί είναι οι Targaryen, οι πρόγονοι της Daenerys (της μικρότερης αδελφής του Rhaegar Targaryen και του Viserys Targaryen, θείας του Jon Snow και μικρότερου παιδιού του βασιλιά Aerys II Targaryen και της βασίλισσας Rhaella Targaryen, που εκδιώχθηκαν από τον Σιδερένιο Θρόνο κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Robert Baratheon), οι οποίοι ενσαρκώνουν τους βασικούς πυλώνες του σύμπαντος των «Θρόνων»: εκδικητική μνησικακία, δράκοι και αιμομιξία.

«Οι προφανείς παραπάνω "κλίσεις τους" ήταν μέρος της πρεμιέρας μιας σειράς που έπρεπε να επενδύσει σε μια νέα ιστορία, υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα στους θεατές ότι πρόκειται ακόμα για το "Game of Thrones"», γράφουν οι ΝΥΤ. «Υπάρχει επίσης μια περίεργη θεματική ασυμφωνία αν σκεφτεί κανείς ότι το "Thrones" πέρασε οκτώ σεζόν δείχνοντάς μας την καταστροφική τρέλα των κυκλικών αγώνων εξουσίας, χτίζοντας τελικά μια λύση που σχεδιάστηκε για να αφήσει όλα αυτά πίσω. Ήταν ένα επεισόδιο, και μάλιστα ένα πιλοτικό επεισόδιο. Και υπήρχαν λόγοι για να είμαστε ενθουσιασμένοι για το τι πρόκειται να ακολουθήσει τις επόμενες εννέα εβδομάδες» συνεχίζουν, ενώ εγκωμιάζουν το καστ.

«Το καστ φαίνεται σπουδαίο. Ο Matt Smith υποδύεται τον πρίγκιπα Daemon, μια μηχανή σεξ και βίας, ένα άτομο γεμάτο αυτοπεποίθηση, την οποία δείχνει μόνο στην εταίρα φίλη του. Ο Rhys Ifans είναι γεμάτος ολισθηρή ψυχρότητα ως Otto Hightower, το "Χέρι του βασιλιά", ο οποίος περιθωριοποιεί τον αντίπαλό του Daemon, ενώ χρησιμοποιεί τη δική του νεαρή κόρη, Alicent, ως δόλωμα για τον θλιμμένο ηγεμόνα. Ο Steve Toussaint έχει παρουσία και κύρος ως Lord Corlys Velaryon, πλούσιος πρώην ναυτικός, γνωστός ως Sea Snake (ένα από τα άλλα spinoffs που αναπτύσσονται θα εξιστορήσει τα κατορθώματα του χαρακτήρα ως νεαρού άνδρα). Ως Alicent και Rhaenyra, η Emily Carey και η Milly Alcock προσδίδουν γοητεία και πολυπλοκότητα ως τα δύο μισά μιας φιλίας που μοιάζει προορισμένη να διασπαστεί. Ο Paddy Considine είναι καταπληκτικός ως Viserys, με το σκυλίσιο πρόσωπό του να αποπνέει ταυτόχρονα την αδυναμία και τη σκληρότητα του βασιλιά».

"House of the Dragon": Facebook Twitter
Το "House of the Dragon" ξεκινά με τη στέψη του Viserys ως κληρονόμου του θρόνου των Targaryen | HBO

Το επεισόδιο ξεκίνησε με μια σκηνή προλόγου που έθεσε δύο βασικά προηγούμενα, καθώς ο Viserys ορίστηκε διάδοχος του παππού του έναντι της μεγαλύτερης ξαδέλφης του, της Rhaenys. Η δαιδαλώδης οικογένεια Targaryen –και πάλι εδώ η αιμομιξία– έχει παράδοση να διαπληκτίζεται για τις διεκδικήσεις της διαδοχής. Οι πατριαρχικοί ηγέτες του βασιλείου θα αντισταθούν στις προσπάθειες να τοποθετηθεί μια γυναίκα στον Σιδερένιο Θρόνο. «Το παιδικό κρεβάτι είναι το πεδίο της μάχης μας», λέει η βασίλισσα. Η σκηνή του τοκετού της ήταν εξαντλητική και φρικτή, καθώς κάθε ελπίδα για συνέχιση της ειρήνης πέθανε μαζί της και με τον νεογέννητο γιο της.

Τα δύο «τουρνουά» κονταρομαχίας είναι μια σεκάνς που κόβει την ανάσα στην οποία, όπως έγραψε ο Mike Hale στην κριτική του για τη σειρά στους NYT, «οι συγκρούσεις έχουν μια αυθεντική δύναμη που θα σας ρίξει πίσω στο κάθισμά σας», ενώ παράλληλα διαπιστώνεται η αφελής αιμοδιψία ενός λαού που, όπως μας υπενθύμισαν επανειλημμένα στη διάρκεια του επεισοδίου, δεν είχε γνωρίσει ποτέ πραγματικό πόλεμο. Όταν ο Viserys ανακήρυξε την κόρη του διάδοχό του λίγα λεπτά αργότερα, εγγυήθηκε ότι τελικά ο πόλεμος θα άρχιζε. Το χάος και η αγωνία έρχονται και το αφελές πλήθος θα γνωρίσει επιτέλους τον πόλεμο.

«Είναι καθαρόαιμο "Game of Thrones" – απλά όχι με τον τρόπο που θυμάστε», γράφει το BBC. «Πρόκειται για μια συναρπαστική κατάσταση, γεμάτη κατανοητά κίνητρα και ηθικά διλήμματα και μια ωρολογιακή βόμβα που χτυπάει με τη μορφή της υγείας του βασιλιά Viserys» λέει και δίνει τέσσερα αστέρια στο πρώτο επεισόδιο της σειράς, σημειώνοντας ότι η σκιά της τελευταίας σεζόν του «GOT» –που επικρίθηκε από πολλούς για την αίσθηση της βιασύνης που τη διακατείχε και τις περικοπές που έκανε στο πρωτότυπο υλικό– πλανάται πάνω από την πρώτη spin-off σειρά της, το «House of the Dragon». «Εξάλλου, ένα prequel που διαδραματίζεται περισσότερα από 100 χρόνια πριν από την κύρια ιστορία, και κυκλοφορεί σε μια εποχή μειωμένης καλής θέλησης, έχει επωμιστεί το σχετικά δύσκολο έργο να ξεπεράσει τον κυνισμό και την αδιαφορία του κοινού. Και όμως, όπως αποδεικνύεται: ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις "το επόμενο Game of Thrones" είναι απλώς να φτιάξεις περισσότερο "Game of Thrones"» γράφει.

"House of the Dragon": Facebook Twitter
Ο Matt Smith υποδύεται τον πρίγκιπα Daemon, μια μηχανή σεξ και βίας.

Η ραχοκοκαλιά της θεματολογίας και του λόγου ύπαρξης του «House of the Dragon», σύμφωνα με το BBC, είναι η φράση «καλύτερα να παρέδιδαν το βασίλειο στην πυρά παρά να έβλεπαν μια γυναίκα να ανεβαίνει στον Σιδερένιο Θρόνο».

Πρόκειται για μια ιστορία που αναφέρεται ρητά στις αδικίες και τις ταπεινώσεις που συνεπάγεται το να είσαι γυναίκα σε ένα πατριαρχικό σύστημα: είτε αυτό σημαίνει ότι ανταλλάσσεσαι σαν εμπόρευμα για έναν πολιτικά βολικό γάμο, είτε ότι τηρούνται άνισα πρότυπα όσον αφορά την επιθυμία και τη συμπεριφορά, είτε ότι η γυναίκα περιορίζεται στον μηχανισμό των αναπαραγωγικών της οργάνων. Στο Westeros, η εγκυμοσύνη είναι ένα επικίνδυνο άλμα στο σκοτάδι.

«Πρόκειται για ένα πιο σκοτεινό, πιο σοβαρό, πιο εκλεπτυσμένο έργο – από το οποίο λείπουν οι προσιτές πινελιές του πρώιμου "Game of Thrones" ή οι ζωντανοί, πολύχρωμοι χαρακτήρες του, αν και είναι αξιοσημείωτο το πόσο πολύ αρχικά μοιάζει σαν φυσική συνέχεια της σειράς. Είναι ευχάριστο να βρίσκεσαι ξανά σε αυτόν τον κόσμο που, όπως και στις πρώτες μέρες του "Game of Thrones", ξεκινάει μετρημένα και σχετικά μετριοπαθώς, παίρνοντας χρόνο για να χτίσει τους χαρακτήρες του, να καθιερώσει τις ιδιορρυθμίες τους, τα θέλω τους, τις σχέσεις τους, τις συγκρούσεις τους και σταδιακά τους ελιγμούς τους σε θέσεις που δεν προμηνύουν τίποτα άλλο παρά την πιο αναπόφευκτη αιματοχυσία. Πρόκειται για ένα πλούσιο έργο, καλογραμμένο και όμορφα σκηνοθετημένο, με προϋπολογισμό που ξεπερνά κατά πολύ την πρώτη σεζόν του "Game of Thrones"», γράφει το BBC.

"House of the Dragon": Facebook Twitter
Ως Alicent και Rhaenyra, η Emily Carey και η Milly Alcock προσδίδουν γοητεία και πολυπλοκότητα ως τα δύο μισά μιας φιλίας που μοιάζει προορισμένη να διασπαστεί. House of Dragon | HBO

Με τέσσερα αστέρια φιλοδωρεί το πρώτο επεισόδιο (οι κριτικοί είδαν και τα έξι) και ο «Guardian», γράφοντας ότι, εν ολίγοις, όλα είναι όπως ήταν στην ακμή του "GΟT". «Διασκεδαστικά, δυναμικά, με εξαιρετική εμφάνιση και βατό ήχο. Και αυτό, μετά το παράξενα κακό φινάλε μιας σειράς που ήταν μια καταιγιστική επιτυχία συνολικά, είναι μια ανακούφιση. Συνολικά, έρχονται καλές στιγμές».

«Ο Σιδερένιος Θρόνος βγήκε από την αποθήκη και επέστρεψε στη Μεγάλη Αίθουσα του Κόκκινου Φρουρίου. Η γκαρνταρόμπα έριξε τις καλύτερες γούνες της στους ώμους ενός νέου καστ. Ο δημιουργός της γλώσσας High Valyrian, ο David J. Peterson, έχει επίσης βγει από τη χειμερία νάρκη για να δώσει νέους διαλόγους», σημειώνει η εφημερίδα για το πολυαναμενόμενο prequel της επικής σειράς φαντασίας.

«Πρόκειται για ένα prequel μετά το #MeToo, οπότε δεν υπάρχουν σκηνές βιασμού και σεξ που τόσο αγαπήθηκαν στο "GΟT". Θεέ μου, οι φεμινίστριες καταστρέφουν τα πάντα» γράφει χιουμοριστικά η Lucy Mangan και συμπληρώνει ότι «μέχρι το τέλος της πρώτης ώρας, όλα τα βασικά κομμάτια έχουν μπει στο παιχνίδι, αναρίθμητες πολιτικές, εσωτερικές και πραγματικές θύελλες ξεσπούν, παλιές συμμαχίες σπάνε, νέες δημιουργούνται και η προδοσία δεν απέχει ποτέ περισσότερο από όσο το μήκος μιας λόγχης, με τη σειρά να είναι σχεδιασμένη να ανταμείψει πλήρως τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς χωρίς να αποξενώσει τις μάζες που θα την εκτοξεύσουν στην κορυφή της τηλεθέασης».

Ο κατάλογος του επεισοδίου, όπως τον καταγράφει γλαφυρά ο «Guardian», περιλαμβάνει φυσικά αιματηρούς ξυλοδαρμούς, αιματηρούς θανάτους, τρομερές περούκες, βυζιά και κώλους σε οίκους ανοχής, ένα βασιλικό συμβούλιο γεμάτο με ιδιοτελείς ηλίθιους και έναν καλό άνθρωπο, αμέτρητες πολιτικές και πραγματικές καταιγίδες που ετοιμάζονται, συμμαχίες, αντι-συμμαχίες, προδοσίες και φυσικά ένα αυγό δράκου.

"House of the Dragon": Facebook Twitter
House of Dragon | HBO
"House of the Dragon": Facebook Twitter
Ο Λόρδος Corlys Velaryon | HBO

Ο Ben Travers του Indiwire δεν δείχνει τόσο μεγάλο ενθουσιασμό για το πρώτο επεισόδιο, σημειώνοντας ότι οι συνδημιουργοί Miguel Sapochnik και Ryan Condal, μαζί με τον George R.R. Martin, κάνουν την καταστροφική επιρροή του μισογυνισμού κεντρικό θέμα της σειράς, αλλά είναι περισσότερο μια βολική ασπίδα παρά ένα διαπεραστικό μαχαίρι.

«Εξάλλου, πρόκειται για prequel του "Game of Thrones" – το πού θα καταλήξει το Westeros έχει ήδη οριστεί. Το να μάθουμε ότι το παρελθόν του δεν απέχει πολύ από το μέλλον του είναι τόσο μέρος του όσο και ένας ασφαλής δρόμος για το πρώτο spinoff του πιο κερδοφόρου franchise. Τα πρώτα έξι επεισόδια στήνουν μια οικεία αλλά και επική ιστορία για το πώς η λανθασμένη περηφάνια, τα ξεπερασμένα έθιμα και η εμμονή με την εξουσία έκαψαν ένα μακρόχρονο βασίλειο. Το καθαρό θέαμα και η (συχνά αηδιαστική) σαπουνόπερα κάνουν την τηλεόραση κατά διαστήματα συναρπαστική.

Κυρίως όμως, το νέο "House" μένει με ασφάλεια στο "Game" που προηγήθηκε, αντί να παλέψει για κάποια ουσιαστική αλλαγή», γράφει ο Travers. Το Indiewire σχολιάζει ακόμα ότι «δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η σειρά είναι αρκετά αξιόλογη. (Εκτός, βέβαια, αν δεν σας αρέσει να παρακολουθείτε πράγματα όπως βασανιστήρια και αιμομιξίες, κάτι που, προς υπεράσπιση της σειράς, έπρεπε να περιμένετε). Ωστόσο, αυτό που θέλει το κοινό και αυτό που νομίζει ότι θέλει το κοινό είναι συχνά δύο διαφορετικά πράγματα. Αν το prequel ικανοποιεί την πιστή, εκτεταμένη οπαδική βάση του franchise, είναι επειδή είναι φτιαγμένη για να κάνει ακριβώς αυτό», γράφει αλλά προσθέτει ότι οι Targaryen δεν είναι οι Roy και το «House of the Dragon» δεν είναι το «Succession» (όπως ακριβώς το «Succession» δεν είναι το «Game of Thrones»).

Εδώ, αυτό σημαίνει μια έντονη, αμείλικτη εστίαση σε μια οικογένεια (αντί για πολλούς οίκους), καθώς και το παρατεταμένο ερώτημα "Ποιος θα πάρει το φιλί από τον μπαμπά Viserys;". Το "House of the Dragon" δεν έχει χρόνο για αστεία, γιατί το "House of the Dragon" έχει σχεδόν μηδενικό χρόνο για διασκέδαση» καταλήγει το άρθρο του Indiewire.

"House of the Dragon": Facebook Twitter
Η Milly Alcock | HBO
"House of the Dragon": Facebook Twitter
Οι βασικοί ήρωες της ιστορίας είναι οι Corlys Velaryon (Steve Toussaint) και Rhaenys | ΗΒΟ
"House of the Dragon": Facebook Twitter
Το "House of the Dragon", με πρωταγωνιστή τον Paddy Considine, αριστερά, και τον Matt Smith, δεξιά, εξιστορεί τη σύγκρουση μέσα στην οικογένεια Targaryen | HBO
"House of the Dragon": Facebook Twitter
HBO
"House of the Dragon": Facebook Twitter
Φαίνεται ότι οι περισσότερες προδοσίες δεν θα συμβούν μεταξύ των διαφόρων οίκων του Westeros, αλλά εντός της ίδιας μπερδεμένης οικογένειας | HBO
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ