Τζέικομπ Ελόρντι: Ο «βασιλιάς» της Gen Z είναι και ένας σπουδαίος ηθοποιός

Τζέικομπ Ελόρντι: Ο «βασιλιάς» της Gen Z είναι και ένας σπουδαίος ηθοποιός Facebook Twitter
Ο Τζούλιους του Τζέικομπ Ελόρντι δεν στεριώνει πουθενά, και το πρώτο πράγμα που μαθαίνει στη Μιούριελ είναι να συγκεντρώνει όσo περισσότερες πληροφορίες μπορεί πριν από την επόμενή της κίνηση.
0


ΝΤΥΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ναυτική στολή εξόδου, αποστρατευμένος άρον άρον από τον πόλεμο της Κορέας, ο Τζούλιους του Τζέικομπ Ελόρντι περπατά στο χιονισμένο τοπίο του Κάνσας, αργά και λίγο σκυφτά, με εκείνη την αξέχαστη περπατησιά του Μοντγκόμερι Κλιφτ και το ίδιο θλιμμένο βλέμμα, κάνοντας οτοστόπ μέχρι να βρει τον αδελφό του, Λι, που μένει στο σπίτι της αρραβωνιαστικιάς του, Μιούριελ. Μέχρι να του ανοίξουν, ξαποσταίνει στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, έχοντας γυμνώσει το στήθος του παρά το κρύο, ζητώντας ένα τσιγάρο από την έκθαμβη μέλλουσα νύφη του.

Αν σκεφτούμε πως ο καλός της είναι ο Γουίλ Πάουλτερ, ο geek παρθένος από την «Οικογένεια Μίλερ», το crush για την Ντέιζι Έντγκαρ Τζόουνς είναι μονόδρομος, αλλά η κατάσταση δεν είναι τόσο απλή και μονομερώς τριγωνική στη μεταφορά του μελοδραματικού μυθιστορήματος «On Swift Horses» στη μεγάλη οθόνη από τον Ντάνιελ Μίναχαν: ο Τζούλιους δεν στεριώνει πουθενά, και το πρώτο πράγμα που μαθαίνει στη Μιούριελ, εξηγώντας μερικές βασικές κινήσεις στο πόκερ, είναι να συγκεντρώνει όσo περισσότερες πληροφορίες μπορεί πριν από την επόμενή της κίνηση.

Πίσω από τον αινιγματικό άνδρα που αενάως δραπετεύει, βυθίζεται στις σκέψεις του και, όποτε τεντώνεται, αιχμαλωτίζει τα βλέμματα, κρύβεται ένας ακόμη προβληματισμένος αντιήρωας στη φλέβα των πολύπλοκων, moody χαρακτήρων, σεξουαλικά ρευστών και ηθικά μεταβλητών, που επιδιώκει να ενσαρκώνει ο Αυστραλός ηθοποιός.

Ακολουθώντας τις οδηγίες του, η Μιούριελ μετακομίζει στην Καλιφόρνια εκπληρώνοντας το όνειρο του Λι για μια καινούργια ευκαιρία κι ένα δικό τους σπίτι, κρυφακούει τις κουβέντες των θαμώνων στο καφέ όπου δουλεύει, παίζει χωρίς να το πει σε κανέναν, κερδίζοντας γενναία ποσά, στον ιππόδρομο, και στο μεταξύ ο Τζούλιους έχει ως συνήθως εξαφανιστεί, για να βρεθεί στο Λας Βέγκας και στο κρεβάτι του Χένρι, συνάδελφού του στο καζίνο (ο Ντιέγκο Κάλβα του «Babylon»), ενός Μεξικανού που κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και κυνηγά το μεγάλο break αποφασιστικά και βίαια, κλέβοντας και ρισκάροντας αν χρειαστεί.

Ο βασιλιάς της Gen Z έχει την καρδιά ενός τζογαδόρου (και το βλέμμα του Μοντγκόμερι Κλιφτ) Facebook Twitter
Στον ρόλο του showman Έλβις στην «Πρισίλα» της Σοφία Κόπολα.

Η Μιούριελ σχεδόν περιμένει τον Τζούλιους, ανήσυχη για τις δικές τις αποφάσεις ζωής, χωρίς να αντιλαμβάνεται πως μοιράζονται ένα συγγενικό, άλλου είδους μυστικό, ακόμη κι όταν δρασκελίζει την πόρτα της ομοφυλόφιλης γειτόνισσάς της (Σάσα Κάγιε), σε μια ερωτική περιπέτεια που λογίζει ως πρόσκαιρη και παρενθετική. Queer ρομάντσο και δράμα λαχτάρας και ενοχής που παραπέμπει σε μια ελαφριά εκδοχή της ατμόσφαιρας ενός Τζον Φάντε, η «Καρδιά ενός τζογαδόρου» ξεδιπλώνεται σχεδόν στοχαστικά και αρκετά ελλειπτικά, ποντάροντας στον ασφυκτικό μαγνητισμό του πρωταγωνιστή της.

Πίσω από τον αινιγματικό άνδρα που αενάως δραπετεύει, βυθίζεται στις σκέψεις του και, όποτε τεντώνεται, αιχμαλωτίζει τα βλέμματα, κρύβεται ένας ακόμη προβληματισμένος αντιήρωας στη φλέβα των πολύπλοκων, moody χαρακτήρων, σεξουαλικά ρευστών και ηθικά μεταβλητών, που επιδιώκει να ενσαρκώνει ο Αυστραλός ηθοποιός. Ο Ελόρντι ξεκίνησε με ρόλους που δεν εκτίμησε πραγματικά, ομολογώντας πως άρπαξε όποια ευκαιρία του δόθηκε, στο τοπικής εμβέλειας «Swinging Safari» και το «Kissing Booth» του Netflix, πριν από τον κακό εκβιαστή δίπλα στη Ζεντέγια στο τηλεοπτικό «Euphoria», τη σειρά που προκάλεσε ένα who the fuck is αυτός ο πανύψηλος μελαχρινός με τα αρμονικά χαρακτηριστικά και το επικίνδυνο sex appeal.

Κι επειδή η τυποποίηση στο συγκεκριμένο στυλ είναι εξίσου επικίνδυνη για μια σοβαρή καριέρα, ο Ελόρντι, φανατικός θαυμαστής της στενόχωρης γενιάς των Μπράντο και Ντιν του μεταπολεμικού Χόλιγουντ, που ειδωλοποίησε τον Λέτζερ και μελέτησε τη μέθοδο των Ολίβιε και Ντέι Λιούις, ρίχτηκε στην αρένα της δύσκολης λείας, δηλαδή της κατάρριψης της δεδομένης ομορφιάς του.

Ο βασιλιάς της Gen Z έχει την καρδιά ενός τζογαδόρου (και το βλέμμα του Μοντγκόμερι Κλιφτ) Facebook Twitter
Στο «Saltburn» της Έμεραλντ Φενέλ.

Ήταν ο καταδικασμένος εραστής στο «Deep Water» του Άντριαν Λιν, ο serial killer στο «He Went that Way» και ο μοιραίος αριστοκράτης στο «Saltburn», βορά στις άδηλες ορέξεις του «ριπλεϊκού» Μπάρι Κιόγκαν. Ο Πολ Σρέιντερ έψαξε πολύ για να βρει ποιος θα μπορούσε να υποδυθεί τη νεότερη εκδοχή του Ρίτσαρντ Γκιρ στο «Oh Canada» και, παρά τη διαφορά ύψους, κατέληξε στον Ελόρντι, τον οποίο ομολόγησε πως θα είχε προσλάβει χωρίς δεύτερη σκέψη στο «American Gigolo» αν το γύριζε σήμερα. Ξεπερνώντας το τρακ του μπροστά στη Σοφία Κόπολα και τον ψιθυριστό, σαν την ίδια, φακό της, κατάφερε να συλλάβει κάτι (εφηβικό και ανερμάτιστο) από την αθέατη ψυχή του showman Έλβις στην «Πρισίλα», διατηρώντας αβίαστα την έλξη που ο βασιλιάς ασκούσε στα κορίτσια, αν και ιδωμένος υπό το πρίσμα της μοναδικής γυναίκας που θαύμασε τον θρύλο, αγάπησε το αγόρι, υπέστη τον κακομαθημένο άνδρα και παράτησε την ψευδαίσθηση για να σωθεί, τουλάχιστον εκείνη.

Τζέικομπ Ελόρντι: Ο «βασιλιάς» της Gen Z είναι και ένας σπουδαίος ηθοποιός Facebook Twitter
Ο Τζέικομπ Ελόρντι φωτογραφίζεται για την καμπάνια του Calvin Klein

Η καλύτερη και πληρέστερη ερμηνεία του ήρθε στο πρόσφατο «The Narrow Road to the Deep North» που είδαμε στο Φεστιβάλ Βερολίνου, την τηλεοπτική σειρά πέντε επεισοδίων με τον Ελόρντι στον ρόλο του νέου Ντορίγκο Έβανς (ο Κίραν Χάιντς σε μεγαλύτερη ηλικία), ενός φοιτητή ιατρικής που κάνει πρόταση γάμου στη φίλη του αλλά έλκεται αμετάκλητα από τη σύζυγο του θείου του, πριν σαλπάρει για τον πόλεμο και καταλήξει αιχμάλωτος των Ιαπώνων στη Βιρμανία.

Οι σκηνές του στο καθημερινό κολαστήριο της υγρής ζούγκλας κουβαλούν το άχθος μιας αβάσταχτης ματαιότητας και στάζουν συμπόνοια για τους συνοδοιπόρους που μπορεί να χάσει ανά πάσα στιγμή και το μέλλον που κανείς δεν γνωρίζει, πέρα από τα τεχνάσματα της επιβίωσης σε σκληρούς καιρούς. Εκεί, όπως και στην «Καρδιά ενός τζογαδόρου», ο Ελόρντι φανέρωσε την ευαλωτότητα που είχε επιδιώξει στους προηγούμενους ρόλους του, όπως και τη γενναιοδωρία του ως εραστή, με τον Κάλβα ή με την Οντέσα Γιανγκ, ανεξάρτητα από το αν καλείται να υπηρετήσει straight ή gay κατάσταση.

Στην εποχή της TikTok ταχυφαγίας (το πολύ) μονόλεπτων κινούμενων εικόνων, το poster boy του τρέχοντος ερωτισμού προσκαλεί τα κορίτσια σε κομπλικέ ψυχολογικά πορτρέτα, που απαιτούν χρόνο και προσήλωση, εραστής ενός αλλοτινού σινεμά, θιασώτης ενός ύφους υποκριτικής που προκύπτει από μόχθο και ζόρι έναντι της στιγμιαίας απόλαυσης, χαμηλού προφίλ και, παρά τις εντυπωσιακές φωτογραφίσεις του, ταπεινής στάσης – δεν προβλέπεται να δηλώσει σύντομα, όπως ο Τίμοθι Σαλαμέ, πως επιθυμεί να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους και να κάνει σπουδαία πράγματα, όσο κι αν προφανώς τα ονειρεύεται.

Ο βασιλιάς της Gen Z έχει την καρδιά ενός τζογαδόρου (και το βλέμμα του Μοντγκόμερι Κλιφτ) Facebook Twitter
Στην τηλεοπτική σειρά πέντε επεισοδίων «The Narrow Road to the Deep North».

Και, όπως αναμενόταν, δυσκολεύεται να αρνηθεί μια δελεαστική, κουραστική πρόταση από έναν ή μια σκηνοθέτη/-ιδα που εκτιμά πολύ. Μετά από ένα σερί ασταμάτητης δουλειάς στα πλατό, και έχοντας γυρίσει τον «Φρανκενστάιν» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο (παίζει το Τέρας), δεν γινόταν να γυρίσει την πλάτη στον Χίθκλιφ της Έμεραλντ Φενέλ, στη δική της εκδοχή του «Ανεμοδαρμένα Ύψη», αναβάλλοντας έτσι τις διακοπές που είχε ανάγκη, όπως έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του. Κι επειδή χρειάζεται κάτι μεγάλο, όχι απαραίτητα υπερηρωικό και αναγκαστικά «πολυέξοδο», για να μπει στον χάρτη της μαζικότερης αναγνωρισιμότητας, με τον τρόπο που έχει επιλέξει επιστημονικά ο Λεονάρντο ντι Κάπριο στην επιμελημένη καριέρα του, του χρόνου θα τον δούμε στη sci-fi κινηματογραφική μεταφορά του «Dog Stars», με την υπογραφή του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΥ (ON SWIFT HORSES) - Trailer Greek Subs

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ