100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα

100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
H πρώτη υπόνοια της ρομποτικής εποχής. 
0

Ο ίδιος ο Φριτς Λανγκ συχνά διηγούνταν ότι η ιδέα της ταινίας τού ήρθε καθώς ταξίδευε με πλοίο για πρώτη φορά στην Αμερική τον Οκτώβριο του 1924, και μάλιστα όταν πλησίαζε τη Νέα Υόρκη. Αντικρίζοντας την πόλη από μακριά, τους ουρανοξύστες με την τέλεια και υπνωτιστική ομορφιά τους αλλά και τους γιγάντιους δρόμους τους οποίους διέσχισε αργότερα, μια εμπειρία που απείχε από οποιαδήποτε άλλη είχε ως τότε στην Ευρώπη, ενεπνεύσθη τη μητρόπολη του μέλλοντος.

Ωστόσο, η θρυλική ταινία του 1927 Metropolis, ένα αριστούργημα του βωβού κινηματογράφου, βασίστηκε σε μυθιστόρημα που έγραψε η γυναίκα του, Τέα φον Χάρμπου, επηρεασμένη από τα έργα του Χέρμπερτ Τζορτζ Γουέλς, της Μέρι Σέλεϊ και του Ογκίστ ντε Βιλιέ ντε λ’Ιλ-Αντάμ, θέλοντας να μιλήσει για τον κομμουνισμό και τον απολυταρχισμό. Το τελικό σενάριο το συνυπογράφουν και οι δυο. 

Ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης, γεννημένος στη Βιέννη το 1890, με μητέρα Εβραία που όμως είχε αλλάξει πίστη για να παντρευτεί τον καθολικό αρχιτέκτονα πατέρα του, άλλαξε πολλά ενδιαφέροντα μέχρι να καταλήξει στον κινηματογράφο – έκανε ακόμα και μαθήματα ζωγραφικής στο Παρίσι. Πάντως ξεκίνησε με σπουδές πολιτικού μηχανικού και αναπόφευκτα θα έλεγε κανείς ότι όλες μαζί οι εμπειρίες του συνέβαλαν σε μια προσωπική αισθητική η οποία εν τέλει έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον βωβό εξπρεσιονιστικό κινηματογράφο της εποχής της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης τη δεκαετία του ’30 στη Γερμανία.

Η πρώτη εκδοχή έφτανε τα 210 λεπτά, μειώθηκε λίγο μετά στα 150 και κατέληξε 96, ώστε να γίνει πιο ελκυστική στο μεγάλο κοινό. Η διεθνής κριτική διχάστηκε, καθώς σημαντικοί διανοούμενοι τη βρήκαν αφελέστατη και ανόητη, ενώ άλλοι πρωτοποριακή κυρίως αισθητικά.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο όσον αφορά την προσωπική του ζωή είναι ότι κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο επέστρεψε στην Αυστρία για να καταταγεί, συμμετέχοντας σε πολεμικές επιχειρήσεις στη Ρωσία και τα Βαλκάνια, όπου και έχασε το δεξί του μάτι. Πέρασε το υπόλοιπο της ενήλικης ζωής του φορώντας μαύρο κάλυμμα. 

100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
Η εκδοχή που θα δούμε στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» είναι η πλήρως αποκατεστημένη του 2010

Η φιλόδοξη ταινία Metropolis, μια υπερπαραγωγή της παντοδύναμης εταιρείας παραγωγής UFA, γυρίστηκε μεταξύ 1925 και 1926. Αν και με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, η UFA επένδυσε στο όραμα του Λανγκ ο οποίος μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε στο ενεργητικό του μόνο μεγάλες επιτυχίες, έχοντας καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της εποχής του.

Κόστισε περί τα 5.000.000 προπολεμικά γερμανικά μάρκα, χρησιμοποιήθηκαν περισσότεροι από 30.000 κομπάρσοι, άντρες και γυναίκες, αλλά και 750 παιδιά από τις φτωχές συνοικίες του Βερολίνου. Συνολικά, τα γυρίσματα, που διήρκεσαν 18 μήνες, απέδωσαν 620.000 μέτρα αρνητικού ενός έργου επιστημονικής φαντασίας που περιγράφει ένα εφιαλτικό μέλλον με άκρως φουτουριστικά στοιχεία σε μια ανώνυμη μητρόπολη το 2026 μ.Χ., όπου οι μάζες ζουν σκλαβωμένες κάτω από εξαντλητικές συνθήκες εργασίας και με την επικυριαρχία μιας ανώτερης τάξης που ζει μέσα στη χλιδή. Όλοι υπηρετούν το μεγάλο αφεντικό Γιοχ Φρέντερσεν.

Κολοσσιαία σκηνικά, φουτουριστικές εικόνες που δεκαετίες αργότερα είδαμε σε εξαιρετικές sci-fi ταινίες, γοτθικές αναφορές σε μια μεσαιωνική εποχή, χρήση της σκιάς και του φωτός που προκαλεί αγωνία και την απειλή του κακού, απόκοσμο αστικό τοπίο, γεωμετρική, σχεδόν αρχιτεκτονική τοποθέτηση των σωμάτων του ανώνυμου πλήθους, η κυριαρχία των μηχανών που καταβροχθίζουν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, άνθρωποι-σύγχρονοι σκλάβοι με σκυμμένο το κεφάλι που κινούνται γκροτέσκα σαν στρατιωτάκια, η πρώτη υπόνοια της ρομποτικής εποχής. 

Πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο για την εποχή αισθητικό επίτευγμα των σκηνογράφων Ότο Χούντε, Έριχ Κέτελχουτ και Καρλ Φόλμπρεχτ, που παραπέμπει στο μπάουχαους, στον κυβισμό, στον φουτουρισμό και στη βαγκνερική όπερα και το οποίο έμελλε να επηρεάσει τόσο τον κινηματογράφο όσο και την ποπ κουλτούρα εν γένει – η επιρροή του φτάνει μέχρι σήμερα.

100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
Η πρώτη εκδοχή έφτανε τα 210 λεπτά, μειώθηκε λίγο μετά στα 150 και κατέληξε 96, ώστε να γίνει πιο ελκυστική στο μεγάλο κοινό.

Έτσι κι αλλιώς οι αναφορές στην Ιστορία της Τέχνης είναι διάχυτες, π.χ. στην περίπτωση της ιστορίας του Πύργου της Βαβέλ που οι σκηνογράφοι εμπνεύστηκαν από τον διάσημο στρογγυλό πύργο του Πόζναν της Πολωνίας. Η μεγάλη συμβολή του διευθυντή φωτογραφίας Eugen Schüfftan καταγράφηκε ως εξαιρετικό επίτευγμα, όπως και μια σειρά ευρεσιτεχνιών που αργότερα μιμήθηκαν πολλοί σκηνοθέτες. 

Η ιστορία, που εμπλέκει μόλις οκτώ κεντρικούς ηθοποιούς, θεωρήθηκε απλοϊκή και αφελής, ωστόσο αποτελεί πάντα μια ειδική αναφορά στην εξέλιξη της ιστορίας του κινηματογράφου. Σε αυτήν τη δυστοπική κοινωνία, όπου η ανώτερη τάξη ζει στην επιφάνεια ανέμελα και απερίσκεπτα, ενώ οι μάζες εργάζονται στα σωθικά της γης και των φαραωνικών κτιρίων, ο γιος του Φρέντερσεν, ο Φρέντερ, απολαμβάνει μια πλουσιοπάροχη ζωή σε ένα παραδεισένιο περιβάλλον.

Μια μέρα εισβάλλει σε αυτό μια εργάτρια, η Μαρία, μαζί με τα παιδιά των εργατών που τα έχει φέρει για να δουν πώς ζουν τα εύπορα «αδέλφια» τους, όπως αποκαλεί τα μέλη της ανώτερης τάξης. Καθώς διώχνονται βίαια, ο Φρέντερ την ακολουθεί στα χαμηλότερα στρώματα όπου βλέπει για πρώτη φορά την εξαθλιωμένη ζωή των εργατών και γίνεται μάρτυρας του θανάτου εργατών από μια μηχανή. Μάλιστα, στα μάτια του προσομοιάζει στον Μολώχ (το μπρούντζινο άγαλμα της ραβινικής παράδοσης). Τρέχει στον πατέρα του να του αναφέρει το τρομακτικό γεγονός που βίωσε. 

Ο πατέρας του αδιαφορεί κι εκείνος αποφασίζει να βοηθήσει μυστικά τους εργάτες. Επιστρέφει στο εργοστάσιο, όπου παίρνει τη θέση ενός εργάτη που έχει καταρρεύσει. Ο Φρέντερσεν επισκέπτεται τον εφευρέτη Ρότβανγκ, ο οποίος υπήρξε κάποτε ερωτευμένος με τη γυναίκα που εν τέλει παντρεύτηκε ο Φρέντερσεν και πέθανε στη γέννα του Φρέντερ, και του αποκαλύπτει ένα ρομπότ με το οποίο πρόκειται να αναστήσει εκείνη.

Μαζί επισκέπτονται τις κατακόμβες της πόλης όπου παρακολουθούν μυστικά τη συγκέντρωση των εργατών, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και ο Φρέντερ. Η Μαρία τους ανακοινώνει την έλευση ενός «μεσολαβητή» που θα ενώσει τις δύο τάξεις, τους εργάτες και την κυρίαρχη κάστα. Γοητευμένος ο Φρέντερ, εκδηλώνει τον έρωτά του στη Μαρία. 

100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
Πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο για την εποχή αισθητικό επίτευγμα των σκηνογράφων Ότο Χούντε, Έριχ Κέτελχουτ και Καρλ Φόλμπρεχτ, που παραπέμπει στο μπάουχαους, στον κυβισμό, στον φουτουρισμό και στη βαγκνερική όπερα.
100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
Σκηνές από την ταινία.

Ο Φρέντερσεν ζητάει από τον Ρότβανγκ να κατασκευάσει ένα ρομπότ που θα αντικαταστήσει τη Μαρία και θα την υποβιβάσει στα μάτια των εργατών. Ο εφευρέτης, όμως, στόχο έχει να φτιάξει ένα ρομπότ που θα καταστρέψει τη Metropolis. Απάγει τη Μαρία και κατασκευάζει το ρομπότ, το οποίο, ως άλλη Μαρία, φέρνει το χάος ανάμεσα στους εργάτες, παροτρύνοντάς τους να καταστρέψουν τις μηχανές. Τα υπόγεια πλημμυρίζουν, απειλείται η ζωή των παιδιών τους, αλλά η αληθινή Μαρία, η οποία καταφέρνει να αποδράσει από το εργαστήρι του Ρότβανγκ, τα σώζει. Ωστόσο το πλήθος νομίζει ότι τα παιδιά είναι νεκρά, γι’ αυτό αρπάζει τη Μαρία-μηχανή και την καίει στην πυρά σαν μάγισσα.

Όταν βλέπουν να λιώνει σαν άψυχο μέταλλο, καταλαβαίνουν ότι έχουν εξαπατηθεί – ο Ρότβανγκ βρίσκει τη Μαρία και την κυνηγάει στη στέγη ενός καθεδρικού ναού. Τον προλαβαίνει ο Φρέντερ με τον οποίο παλεύει σώμα με σώμα ώσπου ο Ρότβανγκ πέφτει και σκοτώνεται στο κενό. Τελικά, ο Φρέντερ αποδεικνύεται ο «διαμεσολαβητής» που ενώνει τους εργάτες με τον πατέρα –δίνουν τα χέρια–, και το τελικό συμπέρασμα είναι το εξής: «Ο διαμεσολαβητής μεταξύ του μυαλού και των χεριών πρέπει να είναι η καρδιά».

Είναι όμως ειλικρινής αυτή η σχέση κεφαλαίου και εργατικής τάξης; Ο ίδιος ο Λανγκ, πολλά χρόνια αργότερα, δήλωσε σε συνέντευξή του στο «Cahiers du Cinéma»: «Δεν μπορεί κανείς να πει σήμερα ότι η καρδιά είναι ένας μεσάζων μεταξύ εγκεφάλου και χεριού, εδώ πρόκειται για ένα καθαρά οικονομικό πρόβλημα. Γι’ αυτό δεν αγαπώ το Metropolis. Είναι ένα ψέμα, το συμπέρασμα είναι ψεύτικο. Αλλά τότε δεν ήμουν τόσο συνειδητοποιημένος πολιτικά όσο είμαι σήμερα…». Τα ίδια επανέλαβε και σε συνέντευξή του στον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς. 

Η πρώτη εκδοχή έφτανε τα 210 λεπτά, μειώθηκε λίγο μετά στα 150 και κατέληξε 96, ώστε να γίνει πιο ελκυστική στο μεγάλο κοινό. Η διεθνής κριτική διχάστηκε, καθώς σημαντικοί διανοούμενοι τη βρήκαν αφελέστατη και ανόητη, ενώ άλλοι πρωτοποριακή κυρίως αισθητικά. Μάλλον για τους λάθος λόγους υπήρξε η αγαπημένη ταινία του Χίτλερ, εξού και με το που ανέβηκε στην εξουσία το ναζιστικό κόμμα, ο υπουργός Προπαγάνδας Γιόζεφ Γκέμπελς πρότεινε στον Λανγκ τα ηνία της UFA. Εκείνος μάζεψε τα πράγματά του αμέσως και έφυγε για το Παρίσι, αφήνοντας πίσω τη γυναίκα του Τέα φον Χάρμπου, με την οποία ουσιαστικά είχαν χωρίσει – έτσι κι αλλιώς, εκείνη είχε προσχωρήσει στον ναζισμό.

Στη Γαλλία έκανε μια γαλλόφωνη ταινία και λίγο μετά ταξίδεψε στην Αμερική, όπου έκανε μια δεύτερη, σημαντική καριέρα στο Χόλιγουντ. Αν για κάτι είχε παράπονο μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1976, ήταν ότι δεν ξαναείδε την αυθεντική εκδοχή του Metropolis, όπως σχεδόν κανένας σινεφίλ διεθνώς. Το 2008 βρέθηκε μια ξεχασμένη κόπια στο Μπουένος Άιρες και το Ίδρυμα Λανγκ, με συμπληρωματικό υλικό από μια άλλη κόπια από τη Νέα Ζηλανδία, αποκατέστησε το 95% της ταινίας· όπου έλειπαν κάδρα ή ήταν εντελώς κατεστραμμένα, έμεινε μαύρο. Το αποτέλεσμα προβλήθηκε μια κρύα νύχτα στην Πύλη του Βρανδεμβούργου στο Βερολίνο κατά την περίοδο της Μπερλινάλε στις 12 Φεβρουαρίου 2010. 

100 χρόνια μετά, η Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ παραμένει ένα φουτουριστικό αριστούργημα Facebook Twitter
Σκηνές από την ταινία.

Ωστόσο, το 1984 ο Ιταλός συνθέτης Τζόρτζιο Μορόντερ (γνωστός από το Εξπρές του Μεσονυχτίου) ανέλαβε και ολοκλήρωσε μια εκδοχή με δική του μουσική και ένα τελικό μοντάζ που πήρε διεθνή διανομή, αλλά, παρόλο το πάντρεμα με επιτυχίες που είχε γράψει για μεγάλους ποπ σταρ των ’80s, όπως ο Φρέντι Μέρκιουρι, η Μπόνι Τάιλερ, η Pat Benatar και ο Adam Ant, δεν ικανοποίησε τους σινεφίλ.

Αργότερα κυκλοφόρησε και μια επιχρωματισμένη κόπια που επίσης δεν ικανοποίησε πολλούς. Η εκδοχή που θα δούμε στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» είναι η πλήρως αποκατεστημένη του 2010 με την πρωτότυπη μουσική που έγραψε το 1927 ο Gottfried Huppertz, σε ζωντανή εκτέλεση της Babylon Orchester Berlin και διεύθυνση του γνωστού αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή.

Η προβολή θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024 στις 20:30 στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». Διαβάστε εδώ όλες τις πληροφορίες.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ