Η Ιερά Σύνοδος κατά της αποτέφρωσης: «Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα»

Η Ιερά Σύνοδος κατά της αποτέφρωσης: «Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα» Facebook Twitter
Eurokinissi
8

Ένα τετρασέλιδο φυλλάδιο με το οποίο ενημερώνει τους πιστούς για τη στάση της Εκκλησίας στο θέμα της καύσης των νεκρών εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος.  

«Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα! Δεν είναι άχρηστα αντικείμενα, τα οποία πρέπει να παραδοθούν στη φωτιά και στον θρυμματισμό, δηλαδή σε ένα βίαιο αφανισμό», αναφέρεται μεταξύ άλλων. Στο ενημερωτικό φυλλάδιο, η Ιερά Σύνοδος περιγράφει τα στάδια της αποτέφρωσης με την καύση του νεκρού και την κονιορτοποίηση του ανθρώπινου σκελετού αναφέροντας ότι «δεν διαφέρει και πολύ από την ανακύκλωση απορριμάτων».

«Για το ήθος της Εκκλησία μας, αυτή η διαδικασία μηχανικού αφανισμού του σώματος δεν τιμά τον νεκρό. Η Εκκλησία αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον κεκοιμημένο άνθρωπο να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ», σημειώνεται. Η Εκκλησία αναφέρει ότι δεν καταναγκάζει κανέναν να τηρεί τις παραδόσεις της, αλλά ξεκαθαρίζει ότι δεν θα τελεί κηδεία σε όσους επιλέξουν την αποτέφρωση. «Προφανώς όσοι δεν θέλουν να ακολουθήσουν την παράδοση της Εκκλησίας, έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την αποτέφρωση, οπότε δεν θα τύχουν Εξοδίου Ακολουθίας (Κηδείας) από την Εκκλησία», αναφέρεται.

«Πρέπει, όμως, να κατανοήσουν όλοι, ακόμη και αν δεν είναι μέλη της Εκκλησίας ή "αρνούνται την αθανασία" ή ψάχνουν τρόπους όσο το δυνατόν πιο "ανώδυνου" χειρισμού του θανάτου, ότι η απανθράκωση του σώματος και η σύνθλιψη του αποτελεί εκδήλωση που κατ' ουσίαν "βεβηλώνει" την ανθρώπινη ύπαρξη. Για την εκκλησία ο κάθε άνθρωπος είναι "κατ' εικόνα του Θεού" πλασμένος. Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα! Δεν είναι άχρηστα αντικείμενα τα οποία πρέπει να παραδοθούν στη φωτιά και στον θρυμματισμό, δηλαδή σε ένα βίαιο αφανισμό. Η Εκκλησία αρνείται την καύση, επειδή αρνείται το αμετάκλητο τέλος και την βία προς τον ανθρώπινο πρόσωπο. Είναι τραγικό να καίμε και να κονιορτοποιούμε ό,τι έχει αλήθεια», αναφέρει. 

«Η Εκκλησία επιλέγει και εφαρμόζει την ταφή, διότι σέβεται το σώμα του κεκοιμημένου ανθρώπου, έχει πίστη και ελπίδα στο αιώνιο μέλλον και αναθέτει στην φύση την ευθύνη της φθοράς του του φυσικού παρόντος του ανθρώπου», καταλήγει το κείμενο της Ιεράς Συνόδου. 

Ελλάδα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

7 σχόλια
Ούτε και η ταφή διαφέρει πολύ από την ανακύκλωση απορριμμάτων. Αυτό δεν γίνεται στους ΧΥΤΑ;https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%A5%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%A4%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%82_%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD
Το λένε κι άλλοι, θα το πω τι εγώ:Ω! Και δεν μου λέτε αδερφοί μου, για το πλήθος των οστών που καταλήγει στα περίφημα "χωνευτήρια" [επειδή οι συγγενείς των κεκοιμημένων ίσως δεν έχουν τα χρήματα-μικρή περιουσία για αγορά τάφου ή πληρωμή παρατάσεων παραμονής σε τάφο με τον μήνα (εφόσον οι παρατάσεις είναι δυνατές και δεν σου πουν απ' τον δήμο: "ως εδώ ήταν" λόγω μη διαθεσιμότητας, στις πόλεις ειδικά) ή δυνατότητα πληρωμής και ετήσια συνδρομή για οστεοφυλάκια που φυλάττονται σ' αυτά τα "υπέροχα" κτηριάκια με τα οστεοφυλάκια σαν κουτιά παπουτσιών, στιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο, από κάτω μέχρι πάααααανω (το ιδανικό μέρος για καταθλιπτικούς-κλειστοφοβικούς κι όχι μόνον) ή επειδή δεν ενδιαφέρονται ή επειδή, ανθρωπίνως, μπορεί να κουράστηκαν με τις όλες διαδικασίες ή επειδή απεβίωσαν οι ίδιοι], τι γνώμη έχετε; Επίσης για τις (εκ)ταφές, δηλαδή το χώσιμο και το ξεχώσιμο πτωμάτων σε κουρασμένους λάκους, με κουρασμένα χώματα και μετά στις γωνίες στα αδιάλυτα ως πτωχοί συγγενείς (ή και στα χημικά), να μας πείτε, επίσης, τι γνώμη έχετε, και πόσο "σεβαστικό" για τον νεκρό και το σώμα του είναι αυτό. Γιατί, επίσης, το να περιφέρονται (στα πλαίσια των ανωτέρω "εργασιων") καφάσια και κοφίνια, με ξεθαμένα οστά, (πιο σωστά: ανθρώπινα υπολλείματα, σε όποια κατάσταση διάλυσης) είναι "σεβαστικό" για τον όποιον νεκρό ή τον όποιο επισκέπτη νεκροταφείου; Δουλευόμαστε ολίγον τι;"Ανωτέρα βία" θα μου πείτε, "υποκριτές", θα σας πω εγώ. Υγ. Αν θυμάστε και τι εγινε πριν ολίγους μήνες σ' αυτόν τον "κρανίου τόπο", που θέλει να αποκαλείται και νεκροταφείο (Σχιστού) με τον σωρό σκουπιδοσακούλων με οστά πλησίον μπάζων (σεβασμός πάνω απ' όλα!)
να παει να δει η Ιερά Σύνοδος πως μεταχειρίζονται τα οστα απο τα οστεοφυλάκια που δεν εχουν καταβληθεί η ανάλογες εισφορές στον Δήμο (που δεν ειδοποιεί οτι εχεις εκκρεμείς όφειλες).
"Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα! Δεν είναι άχρηστα αντικείμενα, τα οποία πρέπει να παραδοθούν στη φωτιά και στον θρυμματισμό", είπε η εκκλησία. "Πρέπει να παραδοθούν στα σκουλίκια, που θα τα τρώνε λίγο-λίγο", ξέχασε να προσθέσει. Α, συγγνώμη, το είπε με άλλο τρόπο: "Η εκκλησία αναθέτει στην φύση την ευθύνη της φθοράς του φυσικού παρόντος του ανθρώπου". "Τη φύση όμως δεν την αποδεχόματε όταν δεν μας βολεύει, π.χ. όταν φτιάχνει ομοφυλόφιλα πλάσματα", ξέχασε και πάλι να προσθέσει."Γενικά, η εκκλησία δεν θα αποδεχθεί ποτέ ό,τι δεν βολεύει τις διδαχές της που γράφτηκαν πριν 2.000 χρόνια, όταν σχεδόν δεν υπήρχε η επιστήμη, ούτε και ό,τι απειλεί την πρωτοκαθεδρία της και τον έλεγχό της στο πώς θα ζει ο καθένας σας", σκέφτηκε από μέσα του ο εκπρόσωπός της, χωρίς βεβαίως να το πει απ'έξω του, καθώς έριχνε μαλλί, τύλιγε την εσάρπα του, χτυπούσε το τακούνι του στο πάτωμα και έβγαινε από το press room με το κεφάλι ψηλά.
Φυσικά....ενώ η εκταφή, τα οστεοφυλάκια, τα χωνευτήρια και όλη αυτή η κτηνωδία είναι απόλυτα τιμητικά για τον νεκρό...Να μην πω για τα ακρωτηριασμένα χέρια, πόδια, κνήμες, κάρες κτλ αγίων, που περιδιαβαίνουν ενορίες και παπαδαριά... Μεγάλη η τιμή για το σώμα που....άγιασε, να ακρωτηριάζεται και να επιστρέφει στην καθ' εικόνα και ομοίωσιν φύση του! #notΕίναι πολλά τα λεφτά...
«Η Εκκλησία επιλέγει και εφαρμόζει την ταφή, διότι σέβεται το σώμα του κεκοιμημένου ανθρώπου, Πηγή: www.lifo.grΔηλαδή οι αρχαίοι Έλληνες (ας ξαναδιαβάσουν Ιλιάδα) και όλες οι άλλες θρησκείες (π.χ. ινδουισμός) και κουλτούρες που είχαν υιοθετήσει την τελετουργική αποέφρωση, θεωρούσαν το ανθρώπινο σώμα σκουπίδι; Κατά τη γνώμη μου, η όλη φασαρία γίνεται κυρίως για τα φράγκα: μεγάλη μπίζνα (και μάλιστα εντελώς αφορολόγητη) οι κηδείες, τα μνημόσυνα, τα εννιάμερα, κλπ. Κι αν γίνονται λιγότεροι γάμοι (και κυρίως πολύ λιγότεροι θρησκευτικοί), κι αν γεννιόνται λιγότερα παιδιά (άρα και λιγότερα βαφτίσια), ο θάνατος είναι σίγουρο ότι δεν θα γνωρίσει κρίση...Παρεμπιπτόντως, υπάρχει και το ζήτημα της εξουσίας πάνω στη ζωή και στον θάνατο των ανθρώπων.