Shakespears Sister: 26 χρόνια είχαν να ανταλλάξουν κουβέντα αλλά υπεράνω όλων το reunion

Shakespears Sister: 26 χρόνια είχαν να ανταλλάξουν κουβέντα αλλά υπεράνω όλων το reunion Facebook Twitter
Shakespears Sister, 1992: Marcella Detroit, Siobhan Fahey
4

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 χαλούσε κόσμο το ντουέτο που είχε φτιάξει η Siobhan Fahey (μετά την αποχώρησή της από τις Bananarama) με την Marcella Detroit και είχε πάρει το όνομα του από το (περίπου) ομώνυμο δοκίμιο της Βιρτζίνια Γουλφ για τις δυσκολίες που θα συναντούσε μια υποτιθέμενη αδελφή του Σαίξπηρ αν επιθυμούσε συγγραφική καριέρα. (συνήθως το όνομα του γκρουπ παρουσιαζόταν «ανορθόγραφα» και χωρίς απόστροφο).

Ο συνδυασμός ποπ αντίληψης και goth-fashionista αισθητικής (ήταν πάντα ντυμένες με τα πιο εκκεντρικά κομμάτια σχεδιαστών όπως ο Margiela, ο Helmut Lang, η Ann Demuelemeeste και η Vivienne Westwood) υπήρξε ακαταμάχητος.

Shakespears Sister: 26 χρόνια είχαν να ανταλλάξουν κουβέντα αλλά υπεράνω όλων το reunion Facebook Twitter

Αποκορύφωμα της βραχύβιας αλλά ένδοξης πορείας τους στο ποπ στερέωμα ήταν το τραγούδι "Stay", το «αλλόκοσμο» βίντεο κλιπ του οποίου τις έδειχνε να μαλώνουν σαν περίεργες θεότητες στη σελήνη διεκδικώντας την ψυχή ενός γήινου άνδρα.

Το κομμάτι εκτοξεύτηκε to 1992 στην κορυφή του βρετανικού καταλόγου επιτυχιών και το γκρουπ έγραψε ιστορία παραμένοντας εκεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο βρετανικό γυναικείο σχήμα στην ιστορία, ρεκόρ που ακόμα διατηρούν.

Το 1993 όμως, μετά από δύο άλμπουμ στο σύντομο βιογραφικό του γκρουπ, όλα είχαν τελειώσει. Παρά τις επιτυχίες και την πρόσκληση από τον ίδιο τον Prince να τον συνοδεύσουν στην περιοδεία του, η αντιζηλία των δύο μελών του ντουέτου που είχε παρουσιαστεί στο βίντεο του "Stay" ως διασκεδαστική μυθοπλασία, είχε γίνει καθημερινή πραγματικότητα.

Ώσπου η Marcella Detroit πληροφορήθηκε δημοσίως την αποπομπή της από το γκρουπ κατά τη διάρκεια της παραλαβής του βραβείου Ivor Novello καλύτερου σύγχρονου δίσκου για το δεύτερο άλμπουμ του γκρουπ με τίτλο "Hormonally Yours". Μετά από εκείνη τη μοιραία βραδιά, οι δύο τους δεν ξαναμίλησαν ποτέ μεταξύ τους.

Μέχρι πριν από μερικούς μήνες, όταν συναντήθηκαν μετά από 26 χρόνια σ΄ ένα μπαρ στο Λος Άντζελες (όπου αμφότερες μόνιμα διαμένουν) και αποφάσισαν να επαναφορτίσουν τη φιλία της και να ενεργοποιήσουν ξανά το γκρουπ.

Ήδη έχει ανακοινωθεί η κυκλοφορία ενός νέου τραγουδιού μέσα στον Μάιο αλλά και η περιοδεία του ανανεωμένου ντουέτου που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο.

«Όσο μεγαλώνει κανείς, προσπαθεί να δαμάσει τους δαίμονες και να εξελιχθεί έτσι ώστε να μπορέσει επιτέλους να επουλώσει τις πληγές» δήλωσε η Siobhan Fahey. «Η Marcy είχε προσπαθήσει κατά καιρούς να με πλησιάσει αλλά εγώ μόνο πρόσφατα κατάφερα να το αντιμετωπίσω».

 
Μουσική
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

3 σχόλια
Ναι, γιατί αν δεν παίζουν χρήματα και μόνο, οι άνθρωποι ποτέ δεν ξεχνάνε παλιές έχθρες, ούτε ξαναφτιάχνουν γκρούπ...Φαντάζομαι θα νομίζεις ότι και στους Rolling Stones ας πούμε «λείπουν τα χρήματα» (και ας έχει π.χ. 360 εκατομμύρια δολλάρια περιουσία ο Mick Jagger) και γυρνάνε στα 70 τους και κάνουν συναυλίες...