Εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις και χρέη βυθίζουν τα οικονομικά των συγκοινωνιών

Εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις και χρέη βυθίζουν τα οικονομικά των συγκοινωνιών Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
12

Τρεις είναι οι παράγοντες που διόγκωσαν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, την περασμένη χρονιά τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες: Αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας και χρέη υπουργείων και δημοσίων φορέων προς τις συγκοινωνιακές

Η κατάργηση του σώματος εθελοντών - ελεγκτών, η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» που καθιέρωσε μια νοοτροπία ασυδοσίας απέναντι στις συγκοινωνιακές υπηρεσίες έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής. Την ίδια ώρα σπάνιοι είναι οι έλεγχοι εξαιτίας των συστηματικών επιθέσεων κατά εξοπλισμού των μέσων και των ελεγκτών. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες συνοδεύονται από την αδράνεια του υπουργείου Υποδομών, οι επιβάτες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τα ακυρωτικά μηχανήματα. Αποτέλεσμα είναι τα οικονομικά των εταιρειών να επιδεινώνονται συνεχώς, φαινόμενο το οποίο σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους δεν αποδίδεται σε μείωση της κινητικότητας αλλά αποκλειστικά στην έξαρση της λαθρεπιβίβασης.

Tα απολογιστικά στοιχεία των ΣΤΑΣΥ για το 2015 κάνουν λόγο για ζημίες μετά φόρων ύψους 78,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2014. Οι λειτουργικές ζημίες άγγιξαν τα 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,75 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 103,8 εκατ. ευρώ από 129,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Οι διοικήσεις των εταιρειών τηρούν στάση αναμονής παρά την έξαρση της εισιτηριοδιαφυγής και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ωστόσο, στα οδικά μέσα θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος στις αρχές του νέου έτους, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς αυτή δεν προβλέπεται πριν από το καλοκαίρι του 2017.

Παρά το γεγονός ότι η λαθρεπιβίβαση βασίζεται σε εκτιμήσεις, καθώς ο ακριβής υπολογισμός της είναι αδύνατος, υπάρχουν μηχανισμοί που οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, η εισιτηριοδιαφυγή κυμαίνεται μεταξύ 40 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος της «μαύρης» τρύπας των συγκοινωνιακών φορέων.

Mε πληροφορίες από kathimerini.gr

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιές σε όλη ην Ελλάδα: Νύχτα μάχης με τα πύρινα μέτωπα σε Μεσσηνία, Εύβοια, Χανιά, Δροσοπηγή, Κύθηρα

Ελλάδα / Φωτιές σε όλη την Ελλάδα: Πύρινα μέτωπα σε Μεσσηνία, Εύβοια, Χανιά, Δροσοπηγή, Κύθηρα

Εκτός ελέγχου εξαιτίας και των ισχυρών ανέμων η φωτιά στον Αητό Μεσσηνίας - Μάχη με τον χρόνο στην Εύβοια - Διάσπαρτες εστίες χωρίς ανέμους στη Δροσοπηγή - Ζητήθηκε διεθνής βοήθεια
LIFO NEWSROOM
Φωτιά στην Εύβοια: Εκτός ελέγχου τα μέτωπα - Εκκενώνονται οικισμοί, καίγονται γραμμές της ΔΕΗ

Ελλάδα / Φωτιά στην Εύβοια: Εκτός ελέγχου τα μέτωπα - Εκκενώνονται οικισμοί

Το πύρινο μέτωπο που κινείται προς το Αφράτι παρουσιάζει μεγάλη ένταση και ταχύτητα εξάπλωσης - Τεράστιες φλόγες ξεπέρασαν ακόμα και αντιπυρικές ζώνες πλάτους 15 μέτρων σε παραποτάμιες περιοχές
LIFO NEWSROOM
Ανεξέλεγκτη η φωτιά στη Δροσοπηγή: Το δεύτερο μέτωπο μπήκε στο Κρυονέρι - Μηνύματα από το 112

Ελλάδα / Ανεξέλεγκτη η φωτιά στη Δροσοπηγή: Το δεύτερο μέτωπο μπήκε στο Κρυονέρι - Μηνύματα από το 112

Το ένα μέτωπο καίει σπίτια στο Κρυονέρι - Το άλλο μέτωπο είναι στα όρια της Δροσοπηγής - Επιχειρούν 145 πυροσβέστες με 5 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 44 οχήματα, εθελοντές, 10 αεροσκάφη και 7 ελικόπτερα
LIFO NEWSROOM