Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
9
Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Να γίνεται είδηση η σύλληψη κάποιου πολίτη για μερικά γραμμάρια «χόρτο», να διαπομπεύεται, να πληρώνει δικηγόρους και πρόστιμα, να φυλακίζεται ακόμα συντηρώντας έναν φαύλο κύκλο επειδή απλώς κάνει το κέφι του χωρίς να ενοχλεί κανέναν. Κι από την άλλη το αλκοόλ να κάνει θραύση, με όλα τα παρατράγουδα της κατάχρησής του και να συνταγογραφούνται τα Prozac, τα Zanax και τα Lexotanil με τις χούφτες". Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Υπήρξε για χρόνια «πότης» και δεν το κρύβει, ούτε νιώθει ότι πρέπει να απολογηθεί γι' αυτό. Και μπορεί πλέον να μην καπνίζει ούτε τσιγάρο «κανονικό», αναγνωρίζει όμως τους ορίζοντες που μπορεί να σου ανοίξει η σωστή χρήση της εν λόγω ουσίας, ορίζοντες που στη συνέχεια μαθαίνεις να διευρύνεις και δίχως αυτή. Δηλώνει υπέρμαχος της νομιμοποίησής της και τον εξοργίζει, λέει, γενικότερα η υποκριτική σεμνοτυφία, «δεξιά» ή «αριστερή», θρησκευόμενη ή μη, όλο αυτό το «πατερναλιστικό, αυταρχικό και βαθιά συντηρητικό Υπερεγώ του έθνους» που υπονομεύει κάθε πρόοδο σε αυτό τον τόπο. Χρησιμοποιεί δε το χασίς σαν «όχημα» στο ομώνυμο θεατρικό που ανεβάζει προσεχώς στο θέατρο Θησείον, προκειμένου να αναφερθεί σε όλο εκείνο το συνδεδεμένο με την ελεύθερη χρήση του κλίμα αμφισβήτησης, αντικονφορμισμού και χειραφέτησης της δεκαετίας του '60 που μπορεί να μην άλλαξε τον κόσμο και τις συνειδήσεις όσο ευαγγελίζονταν τα επαναστατημένα πνεύματα της εποχής, απελευθέρωσε όμως ένα τεράστιο δυναμικό και μια ζωτική, αναγεννητική ενέργεια που τον έκανε σίγουρα πιο ανοιχτό, πιο ελεύθερο, πιο δημιουργικό, πιο ενδιαφέροντα, αφήνοντας σοβαρή παρακαταθήκη για την επόμενη φορά που η ιστορία θα αποφασίσει να «απογειωθεί».

— Λίγα λόγια για το έργο Χασίς;

Θα έλεγα ότι μοιάζει με ένα πολυφωνικό τραγούδι στο οποίο συνυπάρχουν κείμενα των Άλεν Γκίνσμπεργκ, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Όσκαρ Σμιτς, Ανρί Ντε Μονφρέ, Ηλία Πετρόπουλου και άλλων, καθώς και δικά μου. Η προσέγγισή μου δεν είναι φιλολογική αλλά βιωματική, αφορά μια πόρτα που αφότου «παραβιάστηκε» μένει πάντα ανοικτή επηρεάζοντας αισθητικές, πνευματικές και συναισθηματικές προσλαμβάνουσες. Συμπρωταγωνιστές μου ο Κορνήλιος Σελαμσής, που έχει και τη μουσική επιμέλεια, η Δήμητρα Βλαγκοπούλου και η Μαριλένα Ρασιδάκη. Όχι, δεν θεωρώ ότι στις μέρες μας μπορεί να «προκαλέσει» ένα τέτοιο έργο και να δημιουργήσει σκάνδαλο, αλίμονο, δηλαδή!


— Στο μεταξύ περιοδεύεις ανά την Ευρώπη με τo θεατρικό Empire του Milo Rau.

Ναι, πρόκειται για μια παραγωγή του βερολινέζικου θεάτρου Schaubühne, μια τριλογία για την ακρίβεια, το β' μέρος της οποίας, το Civil Wars, έχει ήδη παιχτεί κι εδώ. Το Empire αποτελεί το γ' μέρος. Πρόκειται ουσιαστικά για τέσσερις δραματοποιημένες βιογραφίες ηθοποιών από διαφορετικές εθνικότητες που συνδιαλέγονται μεταξύ τους - είμαστε εγώ, η Μάγια Μόργκεστερν (Ρουμανία), ένας Σύριος κι ένας Κούρδος ηθοποιός, πρόσφυγες στη Δύση οι δύο τελευταίοι.

Είμαι δεκατέσσερα χρόνια τώρα καθαρός από νικοτίνη, άρα και δυσανεκτικός σε οτιδήποτε καπνίζεται! Νεότερος όμως, και ιδίως τη δεκαετία του '80 στη Γερμανία υπήρξα συστηματικός χρήστης κάνναβης – δεν έχω κανένα θέμα να το κρύψω, ούτε αισθάνομαι τίποτα τύψεις ή μεταμέλεια, αυτά είναι αστεία πράγματα, μια χαρά περνούσα για τότε.

 

— Στην πραγματική σου βιογραφία πού θα εστίαζες;

Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι να εστιάσω κάπου όπως το θέτεις, θα έλεγα όμως ότι η ζωή μου χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ενότητες: Θεσσαλονίκη όπου μεγάλωσα, Χαϊδελβέργη όπου σπούδασα κι έμεινα κάπου 15 χρόνια και ύστερα Αθήνα. Το Χασίς έχει πολλές αναφορές στη δεύτερη εκείνη περίοδο, τη «γερμανική» ας πούμε. Γιατί τότε ουσιαστικά «μυήθηκα» στην αντικουλτούρα, τότε πειραματίστηκα με την κάνναβη και άλλες ουσίες – εξ ου και η ιδέα για το θεατρικό -, τότε αποφάσισα να εγκαταλείψω τις σπουδές μου στην Πολιτική Επιστήμη και την Κοινωνιολογία για να καταλήξω αυτοδίδακτος ηθοποιός μέσα από μια σειρά συμπτώσεων.

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Δυσκολεύομαι να εστιάσω κάπου όπως το θέτεις, θα έλεγα όμως ότι η ζωή μου χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ενότητες: Θεσσαλονίκη όπου μεγάλωσα, Χαϊδελβέργη όπου σπούδασα κι έμεινα κάπου 15 χρόνια και ύστερα Αθήνα". Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Ο Μπένγιαμιν παρομοίαζε την ευθυμία που προκαλεί το χασίς με έναν νου που χορεύει στις μύτες των ποδιών του. Εσύ, ωστόσο, δεν είσαι πια καν «κανονικός» καπνιστής.

Πράγματι, είμαι δεκατέσσερα χρόνια τώρα καθαρός από νικοτίνη, άρα και δυσανεκτικός σε οτιδήποτε καπνίζεται! Νεότερος όμως, και ιδίως τη δεκαετία του '80 στη Γερμανία, υπήρξα συστηματικός χρήστης κάνναβης – δεν έχω κανένα θέμα να το κρύψω, ούτε αισθάνομαι τίποτα τύψεις ή μεταμέλεια, αυτά είναι αστεία πράγματα, μια χαρά περνούσα για τότε. Η σχέση μου με όλα αυτά τα πράγματα είναι ειλικρινής κι εντελώς απενοχοποιημένη, άσχετα που δεν κάνω πια αυτή τη ζωή – και δεν την κάνω, γιατί αφενός άλλαξαν οι ανάγκες μου, αφετέρου έμαθα ωριμάζοντας να απολαμβάνω, να οραματίζομαι και να δημιουργώ με διαφορετικούς τρόπους - αν έπεφτα ξανά στα ίδια, θα ήταν σαν να γυρνούσα στο δημοτικό! Όπως εξάλλου έγραφε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Πετρόπουλος, το χασίς το ξεσυνηθίζεις, την εμπειρία του όμως δεν την ξεχνάς ποτέ – και είχε απόλυτο δίκιο, αυτή άλλωστε είναι και η αξία της. Να πω όμως ότι η παράσταση δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στη συγκεκριμένη ουσία, αλλά τη χρησιμοποιεί περισσότερο σαν όχημα ώστε να αναδείξει όλη εκείνη την ατμόσφαιρα αμφισβήτησης και χειραφέτησης της δεκαετίας του '60 καθώς και του '70 μέχρι τα μέσα τουλάχιστον, ατμόσφαιρα που έλαβε διαστάσεις ιστορικού φαινομένου με παγκόσμιες διαστάσεις. Οι μπιτ ποιητές, οι ριζοσπάστες καλλιτέχνες και συγγραφείς, το ροκ εν ρολ, το αντιπολεμικό κίνημα, οι αγώνες των Αφροαμερικανών, των γυναικών, των γκέι, η διεύρυνση της συνείδησης, η οικολογία, ο κοινοτισμός, η συμβίωση, η μετωπική ρήξη με το παλιό, όλο αυτό το μεγάλο κύμα που άλλαξε κυριολεκτικά τον κόσμο δημιουργώντας νέες συνθήκες και δυνατότητες.

— Η προσωπική σου «ροκ» εμπειρία;

Προσωπικά, τη ροκ φάση την πρόλαβα νέος στο καλύτερο κομμάτι της, αυτό μεταξύ 1965-75. Ήδη από τα 13 μου άκουγα Cat Stevens και πρώιμους Bee Gees για να περάσω στην εφηβεία μου στους Who, που έγιναν η αγαπημένη μου μπάντα μαζί με τους Jethro Tull κι αργότερα στους Rolling Stones, από τους οποίους λάτρεψα το άλμπουμ Exile in Main Street. Κακώς βέβαια χρησιμοποιώ αόριστο, γιατί και τώρα ακόμα τέτοια ακούω! Θυμάμαι μάλιστα πιτσιρικάς την πρώτη προβολή του Woodstock στη Θεσσαλονίκη επί χούντας το '70. Νεολαία πολλή, αστυνομία απ' έξω και λάτρεις του τότε πρόσφατα χαμένου, Jimmy Hendrix να τον περιμένουν στον διάδρομο να εμφανιστεί στην ταινία κρατώντας αναμμένα κεριά. Από τη μια να βλέπεις αυτό το σκηνικό κι από την άλλη τα στρατιωτικά τζιπ με τις μεγάλες κεραίες να περιπολούν στο λιμάνι... Φανταζόμουν τότε τις ευρωπαϊκές και τις αμερικανικές μεγαλουπόλεις σαν χίπικους παραδείσους όπου όλοι κυκλοφορούσαν με μακριά μαλλιά, χαϊμαλιά, σαλβάρια και παντελόνια καμπάνες, ζούσαν σε κοινόβια και δεν προλάβαιναν να πηγαίνουν σε συναυλίες και πάρτι! Εκεί βέβαια που βίωσα κανονικά τη ροκ κουλτούρα ήταν στα φοιτητικά μου χρόνια στη Χαϊδελβέργη. Είχα μάλιστα και φίλους χρήστες ουσιών που είχαν τραβήγματα με τις αρχές. Σήμερα είναι πλέον πιο φιλελεύθερες οι κοινωνίες αυτές στο πώς αντιμετωπίζουν τις ουσίες – ειδικά την κάνναβη - και τους χρήστες τους κι αυτό δεν συνέβη τυχαία.


— Στην Ελλάδα πάντως η νομοθεσία απέναντι στις ουσίες παραμένει σεμνότυφη, υποκριτική και σαδιστική.

Ναι, μην το συζητάς! Να γίνεται είδηση η σύλληψη κάποιου πολίτη για μερικά γραμμάρια «χόρτο», να διαπομπεύεται, να πληρώνει δικηγόρους και πρόστιμα, να φυλακίζεται ακόμα συντηρώντας έναν φαύλο κύκλο επειδή απλώς κάνει το κέφι του χωρίς να ενοχλεί κανέναν. Κι από την άλλη το αλκοόλ να κάνει θραύση, με όλα τα παρατράγουδα της κατάχρησής του και να συνταγογραφούνται τα Prozac, τα Zanax και τα Lexotanil με τις χούφτες. Απαράδεκτα πράγματα. Εννοείται ότι υποστηρίζω τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας και κατοχής κάνναβης για προσωπική χρήση, καθώς και τη φαρμακευτική της αναγνώριση, θέλει και ρώτημα; Και μακάρι να τολμήσει η παρούσα ή κάποια άλλη προοδευτική κυβέρνηση να προωθήσει αυτά τα ζητήματα. Όμως, στη χώρα μας υπάρχει, βλέπεις, ένα βαθιά συντηρητικό, πατερναλιστικό, αυταρχικό «υπερεγώ» που υπονομεύει λυσσαλέα οποιαδήποτε πρόοδο. Το είδαμε και στην κόντρα Φίλη - Ιερώνυμου για τα Θρησκευτικά. Με ποιο δικαίωμα παρενέβη ο Αρχιεπίσκοπος και «τράβηξε αφτιά»; Ως πότε η Πολιτεία θα χρειάζεται την άδεια της Εκκλησίας για να νομοθετήσει; Η επιβίωση του χουντικού τρίπτυχου Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια με εξοργίζει! Εξίσου σκοταδιστικές είναι οι περί ουσιών – και όχι μόνο - αντιλήψεις κάποιων αριστερών όπως του ΚΚΕ. Το «κανακεύουν» κι αυτοί το παραπάνω τρίπτυχο με τον τρόπο τους. Σαρκάζω οποιονδήποτε αυτόκλητο κήνσορα της ηθικής θέλει να με βάλει στον «ίσιο» δρόμο!

  

Ο Ακύλλας Καραζήσης κάνει χασίς Facebook Twitter
"Βλέπεις έπειτα ακόμα και φρικιά μεγάλης πια ηλικίας να συνεχίζουν να ζουν αντικομφορμιστικά, να διατηρούν μια σπίθα και μια ζεστασιά εφηβική στη διάθεση και το βλέμμα, βλέπεις 60ρες γυναίκες που χάρη στην ενέργεια που εκπέμπουν παραμένουν ελκυστικές κι ερωτεύσιμες! Είναι να μην τους χαίρεσαι τέτοιους ανθρώπους;" Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Μήπως όμως τελικά τα 60's και όλη η μυθολογία που κουβαλάνε ήταν μια γιγάντια ψυχεδελική παραίσθηση; Δηλαδή εντάξει, σίγουρα άλλαξαν νοοτροπίες, κατακτήθηκαν δικαιώματα, όμως ο κόσμος μας μάλλον χειροτέρευσε από τότε, πολλοί μάλιστα κατηγορούν εκείνη τη γενιά ότι είτε απέτυχε είτε «ενέδωσε», γενόμενη με τη σειρά της κατεστημένο.

Ναι, συνέβησαν αυτά, όμως δεν χαρακτηρίζουν παρά εκείνο το κομμάτι της γενιάς αυτής που δε συμμετείχε, που ήταν αντίθετο ή που αλλοτριώθηκε, δεν την απαξιώνουν συνολικά. Κατηγορούμε κι εμείς εδώ συχνά τη γενιά του Πολυτεχνείου για «ξεπούλημα» και όχι άδικα μέχρι έναν βαθμό, αδικούμε όμως έτσι ανθρώπους που αγωνίστηκαν με συνείδηση κι αξιοπρέπεια. Το πόσο κοσμογονικά ήταν όσα συνέβησαν τη δεκαετία του '60 το διαπιστώνουμε στην καθημερινότητά μας, άσχετα αν δεν το αντιλαμβανόμαστε πάντα. Εξακολουθούμε να έχουμε σαν καύσιμο το τεράστιο δυναμικό και τη ζωτική ενέργεια που απελευθερώθηκαν τότε. Τα κακά δεν αναιρούν τα καλά, το ότι το σύστημα κατάφερε να απορροφήσει και να προσεταιριστεί πολλές από εκείνες τις επαναστατικές ιδέες δεν τις ακυρώνει. Πολλοί τις διατήρησαν, τις έκαναν τρόπο ζωής – ταξιδεύοντας στην Ελβετία πρόσφατα για τις παραστάσεις του Empire διαπίστωσα ύστερα κι από συζητήσεις που είχα με συναδέλφους εκεί ότι υπάρχει στη χώρα των Άλπεων ένα μεγάλο εναλλακτικό κίνημα κληρονομιά των χρόνων εκείνων που είναι σχετικά άγνωστο και που ποτέ δεν ενσωματώθηκε, αντίθετα από άλλες Δυτικές χώρες. Δεν μπήκανε ποτέ π.χ. οι Ελβετοί Οικολόγοι στη βουλή, δεν έλαβαν κυβερνητικά αξιώματα όπως ο Κον Μπεντίτ κι ο Γιόσκα Φίσερ στη Γερμανία. Βλέπεις έπειτα ακόμα και φρικιά μεγάλης πια ηλικίας να συνεχίζουν να ζουν αντικομφορμιστικά, να διατηρούν μια σπίθα και μια ζεστασιά εφηβική στη διάθεση και το βλέμμα, βλέπεις 60ρες γυναίκες που χάρη στην ενέργεια που εκπέμπουν παραμένουν ελκυστικές κι ερωτεύσιμες! Είναι να μην τους χαίρεσαι τέτοιους ανθρώπους;

Info:

«Χασίς» του Ακύλλα Καραζήση

Θέατρο Θησείον, Τουρναβίτου 7, τηλ. 210 3255444

Πρεμιέρα 14/11

9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

8 σχόλια
"Καμμένοι" από δω, "εξαρτημένοι" από κει... μωρέ έχετε εμπιστευτεί (ακόμη και τη ζωή σας ή τη ζωή του παιδιού σας) σε "καμμένους" κι "εξαρτημένους" και δεν έχετε πάρει χαμπάρι... εκτός αν περιμένετε τον γιατρό σας ή τον δάσκαλο του παιδιού σας να σας υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είναι χασικλής... ό,τι να 'ναι... και ναι έχει και δασκάλους και γιατρούς και δικηγόρους που ανάβουν που και που κάνα μπαφάκι για να γουστάρουν. Αλλά έτσι είναι τα στερεότυπα: βλέπεις τον γιατρό σου στα μπουζούκια σκνίπα από το βρωμόξυδο "αααα, μωρέ μπράβο, έξω καρδιά ο άνθρωπος" (κι ας κάτσει στο τιμόνι μετά). Σου λένε ότι πίνει κάνα μπάφο, "τον καμμένο, τον εξάρτημένο, που έχει ψυχολογικά, ο χασσισοεξαρτώμενος και είναι και γιατρός, δεν ντρέπεται...". πραγματικά ό,τι να 'ναι όμως...
Είμαι περιστασιακός χρήστης αλκοόλ. Έχω δε την πληροφορία του κινδύνου του αλκοολισμού. Χωρίς να θέλω να μειώσω προσωπικές ιστορίες ή περισπούδαστες μελέτες του ίντερνετ, δεν πιστεύω ότι αποτελούν μέθοδους επικύρωσης των συνθηκών κάτω από τις οποίες γίνεται επικίνδυνη μια ουσία. Μια και εδώ δεν είναι κάποιο επιστημονικό συνέδριο αλλά ένα φόρουμ πολιτών, νομίζω ότι θα ήταν σωστότερο να συνεχιστεί η συζήτηση στο πολιτικό θέμα της κρατικής παρέμβασης στην προσωπική ζωή του πολίτη. Αν η χρήση μίας ουσίας μπορεί να κριθεί ως έγκλημα από κάποιο θεσμό. Κατά πόσο η εκλησία μπορεί να παρέμβει στη λειτουργία νομοθέτησης του κράτους. Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι η χρήση τέτοιων ουσιών είναι αυτοκτονία. Θα προτιμούσα αντί να προσπαθούν να μας πείσουν για κάτι τέτοιο, να θέσουν το ζήτημα του δικαιώματος της αυτοκτονίας.Η προσωπική μου άποψη είναι προς τη μετάθεση των προσωπικών ευθυνών από του κράτος στον πολίτη, άρα στην πλήρη νομιμοποίηση της χρήσης ουσιών. Ιστορικά αποδεικνύεται η ανάγκη χρήσης ουσιών που αλλάζουν τον τρόπο αντίληψης. Το ότι τυχαίνει να χρησιμοποιώ μια νόμιμη ουσία δε θεωρώ ότι με κάνει καλύτερο ή χειρότερο από κάποιον που τυχαίνει να του ταιριάζει κάποια παράνομη. Κυρίως δεν αναγνωρίζω το δικαίωμα σε κανένα να κρίνει την ανάγκη μου αυτή. Άλλωστε το παράδειγμα της ποτοαπαγόρευσης έδειξε ότι τέτοιου τύπου απαγορεύσεις επηρεάζουν βαθύτατα τον κρατικό μηχανισμό, δημιουργούν διαφθορά και ωφελούν τη κάθε λογής μάφια. Παρακαλώ όχι ερωτήσεις του τύπου αν δίνω ουίσκι στον τρίχρονο γυιο μου.
ΑΓΑΠΗΤΕ Oberon ...ΕΠΕΙΣΗ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΗΣΗ....ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΠΝΙΖΕΙΣ ΠΑΡΕΙΤΣΑ ΜΕ ΤΟ ΓΥΙΟ ΣΟΥ Η ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΣΟΥ (ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ).ΕΑΝ ΟΧΙ ΣΕ ΠΟΙΟΑ ΗΛΙΚΙΑ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΜΙΛΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΤΑ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ .....ΜΕ ΧΟΡΤΟ ΜΕ ΜΑΥΡΟ Η ΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΑΞΩ ΑΝΑΛΛΟΓΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΑ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΩ.........ΟΥΦ ΠΙΑΣΤΗΚΑ ΣΟΡΡΥ ΑΛΛΑΖΩ ΠΛΕΥΡΟ ...ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!
Oberon θεωρείς τυχαίο το γεγονός πως οι συστηματικοί χρήστες χασίς κάνουν ως επί το πλείστον "χαμαλοδουλειές" ;Δουλειές που δεν απαιτούν υψηλή πανεπιστημιακή μόρφωση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων, διαρκή ενημέρωση κλπ.
Για το οτι στην Ελβετια δεν συμβιβαστηκαν οφειλεται στο πολιτικο συστημα της Ελβετιας και οχι στους ανθρωπους. Οι ανθρωποι ειναι παντου οι ιδιοι. Η Ελβετια ειναι η μονη πραγματικα αμεση δημοκρατια, κανονικη οχι γιαλατζιολολοκληρωτικη με δημοψηφισματα που θετει ο ηγετης οπως τη φανταζονται οι συριζομποτς.
Αντε πάλι .Πάμε απ την αρχή! Γκαμπυ-Λόλα να ένα μήλο. Δε πάω να βγάλω το χόρτο διαβολικό !!Και τα περί βλακειας κρατα τα για τον εαυτό σου .Μη βρίζεις όταν δεν έχεις επιχειρήματα. Το χόρτο δεν είναι τόσο αθώο. . (Όπως εξάλλου το αλκοόλ κ το τσιγαρο) .Κανεις δε κάνει κουμάντο στη ζωή σου ,Πρωτα διάβασε ξανά άρθρο κ μετα μιλα! Keep calm.....λοιπόν.
ΟμπεΡον. .άνοιξε κάνα ίντερνετ κ ξεστραβωσου λίγο για το χασις. Ολες οι μελετες δειχνουν οτι η αλογιστη κ συχνή χρηση του μαυρου συνδέεται με ψυχωση και εθισμο .εσύ μπορει να το πινεις κ να μη σε πινει κ καλα κανεις.Δεν ισχυει αυτο για χιλιαδες καμμενους που υπαρχουν εκει εξω.Τις π@π@ριες μάλλον τις λες εσύ (για να ρίξω κ λίγο το επίπεδο). Χαλαρωσε κ μη τρελαινεσαι ..Την αποψη μας λεμε ολοι εδω μεσα .Καληνύχτα κ λιγότερη εμπάθεια .
Πες τα νιτσα γιατί έχουμε ξεφύγει τελείως. Το μαύρο προκαλεί εξάρτηση κ η χρονιά χρήση του, έκπτωση νοητικων λειτουργιών.(Ας αφήσουμε το προθάλαμο για άλλες ουσίες πες αυτό παλεύεται αν το πίνεις κ δε σε πινει) Ναι σίγουρα το υπάρχον καθεστώς ειναι άκαμπτο κ συντηρητικό ,πρέπει ν αλλάξει. Ειδικά για τους χρόνους χρήστες κ για την φαρμακευτική καναβη.αλλά ελεος. ..γκωσαμε με αυτόκλητους σωτήρες. ..που μας μιλάνε με την πείρα του "Πανεπιστημίου" της ζωής κ κουβέντα για την ταμπακερα.Η υποκρισία της ελεύθερης διακινησης αλκοολ δεν "αθωώνει "το χόρτο. ..άλματα λογικής. ..