1 στα 5 ψάρια που αγοράζουμε δεν είναι αυτά που νομίζουμε

1 στα 5 ψάρια που αγοράζουμε δεν είναι αυτά που νομίζουμε Facebook Twitter
1

Το 20% των ψαριών που αγοράζουν οι καταναλωτές παγκοσμίως, δηλαδή το ένα στα πέντε, δεν είναι αυτό νομίζουν ότι παίρνουν, εξαπατημένοι από παραπλανητικές πινακίδες στα ιχθυοπωλεία και στις άλλες ψαραγορές.

 Σε αυτό το σοκαριστικό συμπέρασμα κατέληξε μια νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης Oceana. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 25.000 δείγματα ψαριών και άλλων θαλασσινών και, από αυτά, το 20% έφεραν εσφαλμένη σήμανση. Με άλλα λόγια, άλλο ψάρι έδειχναν και άλλο αγόραζαν στην πραγματικότητα οι καταναλωτές.

 «Είναι πολύ πιθανό ότι ο μέσος καταναλωτής έχει φάει άλλα ψάρια αντί άλλων. Πρόκειται για κοροϊδία. Απολαμβάνεις το φαγητό σου, αλλά έχεις πληρώσει του κόσμου τα λεφτά για ένα ψάρι χαμηλής ποιότητας» δήλωσε η διευθύντρια της Oceana Μπεθ Λόουελ.

 Η έκθεση της Oceana είναι μια αξιολόγηση (μετα-ανάλυση) άνω των 200 μελετών από 55 χώρες, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα. Σε χώρες όπως η Ιταλία το ποσοστό εξαπάτησης σε ορισμένα είδη ψαριών ξεπερνά το 80%. 

 Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η εξαπάτηση υπάρχει σε όλη την αλυσίδα, από τον συσκευαστή, τον χονδρέμπορο και τον εισαγωγέα-εξαγωγέα έως τον διανομέα και τον τελικό λιανοπωλητή (που περιλαμβάνει και τα εστιατόρια).

 Το 58% των ψαριών με τη λάθος σήμανση, συχνά έχουν αντικατασταθεί με άλλα είδη που μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία εγκύων και παιδιών. Σε μερικές περιπτώσεις, το ψάρι που πουλιέται, είναι απειλούμενο είδος. 

 Η βιομηχανία θαλασσινών αντέδρασε, υποστηρίζοντας ότι η έρευνα της Oceana δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα διεθνώς. «Η μάχη κατά της απάτης στα θαλασσινά πρέπει να καλύψει όλη τη γκάμα, από τη βάρκα του ψαρά έως το τραπέζι του καταναλωτή», απάντησε η Λόουελ.

 Στην Ελλάδα μια έρευνα του 2015, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Food Research International» και η οποία είναι ανάμεσα σε αυτές που έλαβε υπόψη της η Oceana, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 38% των ψαριών και άλλων θαλασσινών στη χώρα μας φέρουν λανθασμένη σήμανση, ποσοστό μεγαλύτερο από κάθε άλλη κατηγορία τροφίμων.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρτίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια