6 στους 10 χρήστες των social media κοινοποιούν ειδήσεις και posts χωρίς καν να τα διαβάζουν

6 στους 10 χρήστες των social media κοινοποιούν ειδήσεις και posts χωρίς καν να τα διαβάζουν Facebook Twitter
2

Μία νέα έρευνα του πανεπιστημίου Κολούμπια σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο υποστηρίζει ότι το 59% των links (συνδέσμων) που κοινοποιούν οι χρήστες στα social media δεν τα διαβάζουν.

Σύμφωνα με την Washington Post, η έρευνα διαπιστώνει πως το μοίρασμα των ειδήσεων είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθά στο να εξακριβωθούν οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις, αλλά και αυτές που περνούν απαρατήρητες.

Με λίγα λόγια, τα links που δημοσιεύουμε χωρίς δεύτερη σκέψη, αλλά και αυτά που κοινοποιούν οι φίλοι μας, στην ουσία διαμορφώνουν την πολιτική και πολιτιστική ατζέντα.

«Οι άνθρωποι είναι περισσότερο πρόθυμοι να μοιράσουν ένα άρθρο από το να το διαβάσουν» λέει σε δήλωσή του ο Αrnaud Legout, ένας από τους συντάκτες της έρευνας και προσθέτει: «Είναι τυπικό χαρακτηριστικό της κατανάλωσης πληροφορίας στη σύγχρονη εποχή. Οι άνθρωποι διαμορφώνουν άποψη βασιζόμενη σε μία περίληψη, ή σε μία περίληψη από περιλήψεις, χωρίς να προσπαθούν να εμβαθύνουν περισσότερο».

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ειδήσεις είναι το βασικό θέμα συζήτησης στα social media και ο τρόπος που παρουσιάζονται  ή «πλασάρονται» επηρεάζουν τόσο τον τρόπο που γίνονται αντιληπτές από τους χρήστες, όσο και το πώς και σε ποιο βαθμό κοινοποιούνται.

Κάτι που ως συμπέρασμα βγάζει νόημα, αν αναλογιστεί κανείς τη βοήθεια που παρέχουν τα social media στη διασπορά πληροφοριών (ενίοτε ανακριβών και λανθασμένων) σε έκτακτα γεγονότα. Όπερ σημαίνει πως ότι κοινοποιούμε στo facebook ή «τουιτάρουμε» ουσιαστικά διαμορφώνει τη συλλογική συζήτηση.

Για να οδηγηθούν στα συγκεκριμένα συμπεράσματα οι συντάκτες της έρευνας βασίστηκαν σε δύο ομάδες δεδομένων: Η πρώτη ομάδα αφορούσε την παρακολούθηση των tweets πέντε κορυφαίων ειδησεογραφικών δικτύων (CNN, The New York Times, The Huffington Post, BBC, και Fox News) για ένα μήνα και η δεύτερη όλα τα κλικ που συγκέντρωσαν αυτά τα tweets. Μέσω της συλλογής αυτών των δεδομένων μπόρεσαν να φτιάξουν έναν ιδιότυπο, ψηφιακό «χάρτη» για το πως μία είδηση γίνεται viral στο Twitter.

Και αυτός ο χάρτης έδειξε πράγματι ότι οι viral ειδήσεις κοινοποιούνται μαζικά στο διαδίκτυο, αλλά δεν διαβάζονται και με τον ίδιο τρόπο.

Τέλος, οι ερευνητές παρατήρησαν ακόμη το εξής: Τα περισσότερα κλικ σε νέες ειδήσεις γίνονταν πάνω σε links που μοιράζονταν από συχνούς χρήστες του Τwitter και όχι από τους επίσημους λογαριασμούς των ειδησεογραφικών οργανισμών.

Με στοχεία από Gizmondo και Washington Post - Περισσότερα για την έρευνα εδώ.

TV & Media
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ομπάμα για Κίμελ: «Η σημερινή κυβέρνηση έχει οδηγήσει την κουλτούρα της ακύρωσης σε νέο και επικίνδυνο επίπεδο»

TV & Media / Ομπάμα για Κίμελ: «Η σημερινή κυβέρνηση έχει οδηγήσει την κουλτούρα της ακύρωσης σε επικίνδυνο επίπεδο»

Το ABC ανακοίνωσε ότι η εκπομπή του Κίμελ θα μείνει εκτός αέρα επ’ αόριστον, με αφορμή ένα σχόλιο του παρουσιαστή για τον φερόμενο δολοφόνο του Τσάρλι Κερκ
LIFO NEWSROOM
Eurovision 2026: «Είναι αδύνατο να κάνουμε τα στραβά μάτια» - Η Ισπανία θα μποϊκοτάρει τον διαγωνισμό αν συμμετάσχει το Ισραήλ

TV & Media / Eurovision 2026: «Είναι αδύνατο να κάνουμε τα στραβά μάτια» - Η Ισπανία θα μποϊκοτάρει τον διαγωνισμό αν συμμετάσχει το Ισραήλ

Είναι η πρώτη από τις «Big Five» του διαγωνισμού που δηλώνουν ανοιχτά ότι θα μποϊκοτάρει τον φετινό διαγωνισμό αν η EBU επιτρέψει να συμμετάσχει το Ισραήλ
LIFO NEWSROOM
Γιώργος Μαζωνάκης: «Με έχει μπλοκάρει παντού, του έστειλα στο Instagram για την επέμβαση της μητέρας μας» λέει η αδελφή του

TV & Media / Γιώργος Μαζωνάκης: «Με έχει μπλοκάρει παντού, του έστειλα στο Instagram για την επέμβαση της μητέρας μας» λέει η αδελφή του

«Δυστυχώς ο Γιώργος παρά το ότι ενημερώθηκε, δεν έχει επικοινωνήσει με κανέναν τρόπο μαζί μας» υποστηρίζει η αδελφή του δημοφιλούς τραγουδιστή
LIFO NEWSROOM