26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
1
26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Alberto Garcia-Alix, Autorretrato. Mi lado femenino, 2002, Gelatin silver print, 110 cm x 110 cm, Courtesy the artista

Η έκθεση «Faces Το πορτρέτο στην ευρωπαϊκή φωτογραφία μετά το 1990» είναι μία κοινή συμπαραγωγή των BOZAR - Palais des Beaux-Arts (Bρυξέλλες, Bέλγιο), Nederlands Fotomuseum (Ρότερνταμ, Ολλανδία) και Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, Ελλάδα).

     

H έκθεση συγκεντρώνει τα έργα 32 δημιουργών, οι οποίοι τα τελευταία 25 χρόνια συνετέλεσαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού φωτογραφικού πορτρέτου. Δίπλα σε φωτογράφους διεθνούς φήμης όπως οι Anton Corbijn, Rineke Dijkstra, Μπόρις Michailov, Thomas Ruff, Juergen Teller και Stephan Vanfleteren, ο θεατής μπορεί να συναντήσει και έργα λίγοτερο γνωστών, αλλά εξίσου σημαντικών δημιουργών. Αυτή η έκθεση δείχνει την ισχύ, αλλά και την πολυμορφικότητα του σύγχρονου ευρωπαϊκού φωτογραφικού πορτρέτου, δημιουργώντας παράλληλα συνδέσεις με την αναγεννησιακή παράδοση, μέσα από την οποία άλλωστε γεννήθηκε και το πορτρέτο.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας πορτρέτου της δεκαετίας του 1990 είναι ότι συνδέθηκε με διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας, όπως τη φωτογραφία μόδας, ντοκουμέντου και τη φωτοδημοσιογραφία.

Ποιο είναι το νόημα της έννοιας της ταυτότητας σήμερα στην Ευρώπη; Πέρα από το να είναι κανείς Σκοτσέζος, Βρετανός, Παριζιάνος, Γάλλος, Έλληνας ή Βρυξελλιώτης αισθανόμαστε άραγε όλοι και Ευρωπαίοι; Αυτή είναι μία από τις ερωτήσεις που η φωτογραφική έκθεση θέλει να απαντήσει καθώς μελετά τη διαστρωματωμένη και πολυπολιτισμική ταυτότητα των Ευρωπαίων πολιτών.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Tina Barney, The Brocade Walls, 2003, Chromogenic colour print, 122 x 152 cm, ©Tina Barney, courtesy Janet Borden, Inc.

Πρόκειται για την πρώτη έκθεση που αναζητά με το βλέμμα προς το παρελθόν τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις που έχουν συμβεί στο ευρωπαϊκό φωτογραφικό πορτρέτο από το 1989. Σηματοδοτεί μία τάση στο εν λόγω είδος, φέρνοντας στο προσκήνιο το άτομο - επώνυμο ή ανώνυμο - και την κοινωνική ή πολιτιστική του ταυτότητα. Αυτή η καλλιτεχνική εξέλιξη διαδραματίζεται έχοντας ως φόντο τις εξαιρετικά ταχείες αλλαγές που έγιναν στην Ευρώπη, λόγω της παγκοσμιοποίησης, της μετανάστευσης, της επικράτησης του διαδικτύου και της ευρωπαϊκής ενοποίησης: αλλαγές που έχουν επηρεάσει την έννοια της «ταυτότητας» από το 1990. Στόχος της έκθεσης είναι να εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις παραπάνω θεματικές, καθώς και τη σχέση μεταξύ υποκειμένου, παρατηρητή και φωτογράφου.

Μέσα από την παρούσα έκθεση υπογραμμίζεται αυτή η εξέλιξη με την παρουσίαση έργων σπουδαίων ή προβεβλημένων φωτογράφων πορτρέτου των προηγούμενων πρόσφατων δεκαετιών. Περιλαμβάνονται εμβληματικές σειρές όπως τα πορτρέτα στην παραλία της Rineke Dijkstra, τα πορτρέτα του Τhomas Ruff, τα οποία αποτέλεσαν τομή για το είδος στις αρχές της δεκαετίας του '90, καθώς επίσης και έργα με πολιτική χροιά και προεκτάσεις όπως το «Rokytnik »της Τσέχας Jitka Hanzlová ή το «Yπόθεση Ιστορία» του Ουκρανού Μπόρις Michailov.

Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης πορτρέτα που έχουν γίνει σε στούντιο ή σε συγκεκριμένους χώρους. Ένα από τα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας πορτρέτου της δεκαετίας του 1990 είναι ότι συνδέθηκε με διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας, όπως τη φωτογραφία μόδας, ντοκουμέντου και τη φωτοδημοσιογραφία. Ο φωτογράφος μόδας Juergen Teller αποτύπωσε νεαρά κορίτσια που θέλησαν να παρουσιαστούν σε εξώφυλλα περιοδικών. Η Τίνα Barney φωτογράφισε μία σειρά ευκατάστατων οικογενειών στον οικείο χώρο του σπιτιού τους, ενώ ο Stephan Vanfleteren επέλεξε επίσης να συμπεριλάβει τον ιδιωτικό χώρο των φλαμανδών ψαράδων στα αντίστοιχα πορτρέτα.

Οι φωτογράφοι και οι εικαστικοί είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος γνώστες της πλούσιας και πολύχρονης παράδοσης που τους κληροδότησε η ζωγραφική. Στα έργα τους συχνά είτε αναφέρονται συνειδητά σε αυτήν είτε πάλι επιλέγουν να προσαρμόσουν στοιχεία της με παιγνιώδη τρόπο. Ενώ τα πορτρέτα παραδοσιακά γινόντουσαν για ανθρώπους κύρους ή σημαντικής κοινωνικής θέσης, σήμερα επικεντρώνονται στον καθημερινό άνδρα και γυναίκα.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas Ruff, Portrait Andrea Kachold, 1987, Chromogenic Print, 205 x 160 cm, Courtesy the artist(c) Thomas Ruff / SABAM

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του παραδοσιακού ύφους και της σύγχρονης ερμηνείας μπορεί να γίνει αισθητή σε αυτή την έκθεση. Η Clare Strand φωτογράφισε αστέγους μπροστά από ένα κλασικό αγγλικό τοπίο, ενώ οι Clegg και ο Guttman με τα σκηνοθετημένα «εταιρικά πορτρέτα» τους δημιουργούν αναγωγές στην παράδοση του ζωγραφικού πορτρέτου.

Από το 1990, πάρα πολλοί φωτογράφοι έχουν επικεντρωθεί στον καθημερινό πολίτη. Στο πλαίσιο της κατεύθυνσης αυτής είναι τα έργα των  Streuli και τον Luc Delahaye, που φωτογραφίζουν ανθρώπους στο δρόμο εν αγνοία τους. Η έκθεση όμως επίσης περιλαμβάνει και πορτρέτα πολιτικών, ποπ σταρ, καλλιτεχνών, γνωστών σταρ του σινεμά (Isabella Rosselini, Φράνσις Μπέικον, Luc Tuymans, Ζακ Ντελόρ, ο Wim Duisenberg και άλλων), καθώς και αυτοπορτρέτα, όπως της Dita Πέπε και του Alberto Garcia-Alix.

Οι τρεις Έλληνες συμμετέχοντες φωτογράφοι προσεγγίζουν το είδος από διαφορετικές πλευρές. Τα πορτρέτα καλλιτεχνών του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη παρουσιάζουν τη σμείξη ταυτότητας και πράξης, αναδεικνύοντας την επίδραση που έχει η ποιητική στη διαμόρφωση του προσώπου και κατ'επέκταση και του πορτρέτου, ενώ οι «Αφηγήσεις της Ζωής» του Νίκου Μάρκου (σειρά βασισμένη σε οπτικοακουστικό έργο) καταφέρνουν να δείξουν τη σχέση δημόσιου και ιδιωτικού αφηγήματος μέσα από μία προσέγγιση πολύ προσωπική - με πορτρέτα που θα μπορούσε να συναντήσει κανείς ακόμη και σε ένα οικογενειακό άλμπουμ.

Τέλος, η σειρά του Στράτου Καλαφάτη «Άθως / Τα χρώματα της πίστης», αναδεικνύει τον μικρόκοσμο των αγιορειτών, με εικόνες που αιωρούνται ανάμεσα στο θεϊκό και το εκκοσμικευμένο, θέτοντας μία πολυεπίπεδη προβληματική για το ιστορικό αυτό θρησκευτικό καταφύγιο, όπως και για τον τρόπο προσέγγισης μιας βυζαντινής πολιτείας με ένα σύγχρονο αισθητικό μέσο: το εικόνισμα και η εικόνα και η σχέση των δύο έρχονται με αυτό τον τρόπο στο προσκήνιο.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Juergen Teller, Alex Paton, London, 21st December 1998, from the series ‘Go-Sees’, 1995-1998, 10 cm x 12 cm, Courtesy the artist

Το πρόγραμμα της έκθεσης:

06/02/2015-17/05/2015 -> BOZAR - Palais des Beaux-Arts, Bρυξέλλες (www.bozar.be)

30/05/2015-30/08/2015 -> Nederlands Fotomuseum, Ρότερνταμ (www.nederlandsfotomuseum.nl)

11/09/15-28/02/16 -> Μουσείο Φωτογραφίας, Θεσσαλονίκη (www.thmphoto.gr)

Επιμέλεια: Frits GierstbergΣυμβουλευτική επιτροπή: Βαγγέλης Ιωακειμίδης, Όλγα Sviblova, Gautier Platteau, Christophe De Jaeger, Αλεξάνδρα ΑθανασιάδουCoproduction: BOZAR - Palais des Beaux-Arts των Βρυξελλών, Nederlands Fotomuseum Ρότερνταμ

Συμμετέχοντες δημιουργοί: Τίνα Barney, Σεργκέι Bratkov, Koos Breukel, Clegg και ο Guttman, Anton Corbijn, ο Christian Courreges, Denis Darzacq, Luc Delahaye, Rineke Dijkstra, Γίτκα Hanzlová, Alberto García-Alix, Boris Mikhailov, Hellen van Meene, Jorge πλάστης, Λουκία Nimcova, Αδάμ Pańczuk, Dita Pepe, Anders Petersen, Πάολα De Pietri, Jorma Puranen, Thomas Ruff, Clare Strand, κτύπησε Streuli, ο Thomas Struth, Juergen Teller, Ari Versluis & Έλλη Uyttenbroek, Stephan Vanfleteren, Manfred Willmann, Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης, Στράτος Καλαφάτης , Νίκος Μάρκου.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Sergey Bratkov, Sonya, from the series ‘KIDS’, 2000, Colour photo


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Adam Panczuk, Karczeby, 2008-2010, Inkjet Archival Prints, 90 x 90cm, Courtesy the artist


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Hellen van Meene, Untitled, 1995, C-print, 29 x 29 cm, Courtesy Gallery Koyanagi, Tokyo and Yancey Richardson Gallery, New York


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Jitka Hanzlová, Untitled (Julia), from the series ‘There is something I don’t know’, 2000, archival pigment prints on cotton, 34 x 50 cm, Courtesy the artist

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Beat Streuli, Bruxelles 05/06, 2007, C-print, 125 x 175 cm, Courtesy the artist and Galerie Conrads, Dusseldorf

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Adrien Kempa, Act 23, 2010. Digital C-print, 130 x 100 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Group 01, Act 50, 2010. Digital C-print, 130 x 100 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Helmet 02, from the series Casques de Thouars, 2007-2008. Digital C-print, 115 x 110 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas StruthThe Däinghaus/Schwertlinger Family 1Düsseldorf 2012Chromogenic Print180,8 x 231,0 cm© Thomas Struth

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas StruthThe Lingwood and Hamlyn FamilyChromogenic Print128,3 x 142,7 cm© Thomas Struth

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης Marina Abramovic, Musée National d'Art Moderne-Centre Georges Pompidou, Παρίσι 1990 / Συλλογή ΜΦΘ / edition 1/1

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης , Francis Bacon, Παρίσι / Συλλογή ΜΦΘ / edition 1/1

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Στράτος Καλαφάτης Από τη σειρά «Άθως / Τα χρώματα της πίστης» (2008-2012), 1.Ιερομόναχος Θωμάς, Καρούλια, 2008 / edition 1/5

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Στράτος Καλαφάτης Από τη σειρά «Άθως / Τα χρώματα της πίστης» (2008-2012), 2.Μαθητής στην Αθωνιάδα, Καρυές, 2008 / edition 1/5

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Νίκος ΜάρκουΑπό τη σειρά «Αφηγήσεις της Ζωής» (2012-2014)1. 02.03.2013 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Νίκος ΜάρκουΑπό τη σειρά «Αφηγήσεις της Ζωής» (2012-2014)1. 02.03.2013 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ2. 15.11.2012 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ

 

 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια