Ο Πρόεδρος Τραμπ και ο δισεκατομμυριούχος Μάικλ Μπλούμπεργκ δεν ήταν οι μόνοι που είδαν διαφημιστικό τους σποτ να κάνει πρεμιέρα την Κυριακή του Super Bowl. Το ίδιο συνέβη και με τον Μπέρνι Σάντερς.

 

Μόνο που το διαφημιστικό βιντεάκι που τον αφορούσε δεν προβλήθηκε στην τηλεόραση κατά την διάρκεια της μετάδοσης του τελικού του αμερικανικού ποδοσφαίρου (όπου το κόστος του διαφημιστικού χρόνου φτάνει στα ουράνια) αλλά online, στο YouTube και στις πλατφόρμες των social media, όπου γρήγορα έγινε viral.

 

Δεν πρόκειται καν για επίσημο διαφημιστικό σποτ ούτε και προέρχεται από τους υπεύθυνους για την προεκλογική καμπάνια του Μπέρνι Σάντερς, αλλά από υποστηρικτές του με έντονη αίσθηση του χιούμορ.

 

Σύμφωνα με την δημιουργό του «διαφημιστικού» και οπαδό του 78χρονου γερουσιαστή, την κωμικό και σκηνοθέτρια Amber Schaefer, στόχος ήταν να απεικονιστεί το εύρος της βάσης των υποστηρικτών του Σάντερς.

 

Στο βίντεο, το οποίο παρουσιάζεται ως ατμοσφαιρική διαφήμιση αρώματος, εμφανίζονται νεαρά άτομα με λευκά λινά ρούχα να στροβιλίζονται ανέμελα και να χαϊδεύουν υπαινικτικά ένα μπουκαλάκι άρωμα που αντί για καπάκι έχει το κεφάλι του Μπέρνι Σάντερς, ενώ συγχρόνως καίνε τα έγγραφα που πιστοποιούν τα υπέρογκα φοιτητικά τους δάνεια.

 

 

 

«Σας παρουσιάζουμε το Bérnié (προφέρεται «Μπερνέ»), το άρωμα του λαού», ακούγεται να λέει ψιθυριστά μια φωνή.

 

Πρόκειται για πλάκα; Για τρολιά;

 

Για πλάκα (εν μέρει) ναι, για τρολιά όχι. Σύμφωνα με την δημιουργό του «διαφημιστικού» και οπαδό του 78χρονου γερουσιαστή, την κωμικό και σκηνοθέτρια Amber Schaefer, στόχος ήταν να απεικονιστεί το εύρος της βάσης των υποστηρικτών του Σάντερς.

 

Το σλόγκαν του «διαφημιστικού» είναι «Ζήσε την γλυκιά εμπειρία του δημοκρατικού σοσιαλισμού με το νέο Eau de Toilette που 'δεν είναι για μένα, αλλά για μας'».

 

 

 

Το βίντεο γυρίστηκε στις αρχές Ιανουαρίου από μια ομάδα εθελοντών που απάντησαν στην σχετικό κάλεσμα που έκανε η Schaefer στο Instagram και αποτελεί υπόδειγμα "grass roots guerrilla marketing", λειτουργώντας παράλληλα με μια άλλη καμπάνια στα social media υπέρ του Μπέρνι Σάντερς που ξεκίνησε ως πλάκα την προηγούμενη εβδομάδα με τίτλο/hashtag #HotGirlsForBernie (για να ακολουθήσει το #HotBoysForBernie), και αντικατοπτρίζει την αντίληψη της πιο νεανικής, προοδευτικής και «ψαγμένης» δημογραφικής ομάδας του εκλογικού σώματος.

 

Με στοιχεία από τους New York Times