Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο» Facebook Twitter
Για να κάνω ένα πρόσωπο να αισθανθεί άνετα μπροστά στην κάμερα, συνήθως δείχνω πρώτος τις αδυναμίες μου, τη δική μου αγωνία για το αποτέλεσμα.

Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

0

Δεν θυμάμαι πολλές λεπτομέρειες από τις φωτογραφίσεις των Αθηναίων αλλά από την περιήγηση με τον Νίκο Ναυρίδη στην Ελευσίνα, ανάμεσα στα στάχυα από την εγκατάσταση του έργου του στο Ελαιουργείο. Θυμάμαι το πόσο ευγενικός και απλός ήταν. Από τη συνέντευξη της Κατερίνας Ιατροπούλου στον Θοδωρή Αντωνόπουλο, που προηγήθηκε της φωτογράφισης, θυμάμαι τις αφηγήσεις από την εποχή της χούντας, που με έκαναν να ανατριχιάζω.


• Αυτό που κάνει ένα πορτρέτο να ξεχωρίζει είναι η διαχρονικότητα, το να στέκει μια εικόνα πέρα από το πλαίσιο της συνέντευξης ή οποιασδήποτε ανάγκης καλύπτει τη στιγμή που γίνεται.


• Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο. Η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσεις για να βρεθείς εκεί είναι άγνωστη και πολλές φορές δεν την ανακαλύπτεις. Εξωγενείς παράγοντες, η κίνηση του ενός ή του άλλου, κάνουν την ισορροπία αυτή αδύνατη. Αυτή είναι η πρόκληση.


— Είναι διαφορετικό να βγάζεις κάποιον φωτογραφία για προσωπική ευχαρίστηση και διαφορετικό για δουλειά;

Για να κάνω ένα πρόσωπο να αισθανθεί άνετα μπροστά στην κάμερα, συνήθως δείχνω πρώτος τις αδυναμίες μου, τη δική μου αγωνία για το αποτέλεσμα. Μερικές φορές γελοιοποιούμαι με την αδεξιότητά μου να κινηθώ στον χώρο. Νομίζω ότι αυτό τους χαλαρώνει, κάνει την προσοχή τους να στραφεί αλλού, να φύγει από την εικόνα του εαυτού τους».

Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο» Facebook Twitter
Νάνος Βαλαωρίτης. Φωτο: Στάθης Μαμαλάκης/LIFO
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο» Facebook Twitter
Γιάννης Oικονομίδης. Φωτο: Στάθης Μαμαλάκης/LIFO
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο» Facebook Twitter
Μαρίζα Κωχ. Φωτο: Στάθης Μαμαλάκης/LIFO

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπύρος Στάβερης: Ο σπουδαίος Έλληνας φωτογράφος σε μια σπάνια εξομολόγηση για την τέχνη του... Φωτογραφημένος από τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο σε ένα μπαρ με trans της Κωνσταντινούπολης, 1992

Φωτογραφία / Σπύρος Στάβερης: Ο σπουδαίος Έλληνας φωτογράφος σε μια σπάνια εξομολόγηση για την τέχνη του

«Με το είδος αυτό του θράσους που αποκτάς στον δρόμο συντελείται μια μετάλλαξη, αποκτάς άλλη αυτοπεποίθηση, μαθαίνεις να ελίσσεσαι σε οποιεσδήποτε συνθήκες και να ξεπερνάς τις αναστολές σου».
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ