«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Tricky: «Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν.. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες».
1

Μέχρι πρόσφατα, ο Tricky είχε μια φωτογραφία της μητέρας του στην οθόνη του κινητού του. Δεν πρόλαβε ποτέ να την γνωρίσει πραγματικά – αυτοκτόνησε όταν αυτός ήταν μόλις τεσσάρων ετών – αλλά πέρασε τη ζωή του πιστεύοντας ότι εκείνη ήταν πάντα κάπου εκεί έξω και τον νοιαζόταν από ψηλά.

«Και το πίστευα πραγματικά» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Guardian με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα. «Μέχρι τις 8 του φετινού Μαΐου. Τότε ήταν που τελείωσε ο κόσμος μου. Υποτίθεται ότι η μάνα μου με φρόντιζε με κάποιον τρόπο. Τι σκατά συνέβη;».

Η ημερομηνία που αναφέρει είναι η αποφράδα μέρα που πέθανε η κόρη του Μέιζι – γνωστή και ως Μίνα – σε ηλικία 24 μόλις ετών (εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου). Εκείνη τη μέρα ο Tricky είχε εκδώσει μια λιτή ανακοίνωση όπου έλεγε: «Νόμιζα ότι ξέρω τι σημαίνει απώλεια, αλλά τώρα που χάθηκε η κόρη μου, συνειδητοποιώ ότι δεν είχα ιδέα».

Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας.

Σήμερα, αρκετούς μήνες μετά, ακόμα ακούγεται εντελώς χαμένος: «Έχασα κάθε πίστη για τα πάντα. Ελπίζω να την ξαναβρώ».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Η κόρη του Tricky, Μέιζι πέθανε στις 8 Μαΐου.σε ηλικία 24 μόλις ετών - εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου.

Παρότι είναι σαφώς ένας από τους μεγάλους πρωτοπόρους του είδους μαζί με τους συμπολίτες του από το Μπρίστολ, Massive Attack, ο 51χρονος Tricky μισεί να τον αποκαλούν «νονό του trip-hop» - μισεί ακόμα και τον ίδιο τον όρο "trip-hop". Ο τίτλος του βιβλίου με τα απομνημονεύματά του πάντως – "Hell is Round the Corner" προέρχεται από τραγούδι του εμβληματικού όχι μόνο για trip-hop αλλά και για τη σύγχρονη μουσική συνολικά, άλμπουμ του Maxinquaye του '95 και περιγράφει εύστοχα μια πορεία στην οποία η βία και η τραγωδία έμοιαζαν να παραμονεύουν διαρκώς για να επισκιάσουν κάθε χαρά και επιτυχία.

Ο ίδιος πάντως ποτέ δεν απόλαυσε, όπως λέει, τα φώτα της δημοσιότητας. Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας. Μια φορά στη Νέα Υόρκη, δεν πήγε ποτέ στο κρίσιμο επαγγελματικό ραντεβού με τη Madonna που είχε στο ξενοδοχείο του, επειδή ήθελα απλά να κοιμηθεί.

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Ο Tricky μικρός στο Μπρίστολ.

Επίσης ήταν πάντα εξαιρετικά κακός στη διαχείριση χρημάτων. Ενώ γνωρίζει, όπως λέει, ότι είχε αγοράσει κάποτε μια έπαυλη στο Νιου Τζέρσι, δεν μπορεί να θυμηθεί ούτε πού ακριβώς βρισκόταν ούτε υπό ποιες συνθήκες το πούλησε και πού πήγαν τα λεφτά.

Φόβος, παράνοια και παραλυτικό άγχος: Αυτά είναι τα τρία κακά που έχουν σημαδέψει τη ζωή του Tricky. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου, όταν αναφέρεται στην περίοδο που ζούσε στο Λος Άντζελες στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, γράφει ότι είχε ένα υποπολυβόλο Ούζι κάτω από το κρεβάτι του, χωρίς να γνωρίζει αν ήταν έτοιμος να το χρησιμοποιήσει.

«Δεν το παίζω σκληρός ή κακός - δεν είμαι κακό άτομο» λέει σήμερα. «Αλλά οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν τι μπορεί να σου κάνει ο φόβος. Έχω βρεθεί σε καταστάσεις που ήμουν τόσο τρομαγμένος που δεν μπορούσα ούτε να φάω ούτε να κοιμηθώ κι αυτό κρατούσε βδομάδες. Κάτι τέτοιο σε αρρωσταίνει, σε διαλύει σωματικά και ψυχικά».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Με τους Massive Attack στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 1991.

Παραδέχεται πάντως ότι υπήρξε πολύ κακός (και συνήθως απών) σύντροφος όταν με την Bjork, η οποία φέρεται να του είχε πει κάποτε ότι είναι «συναισθηματικά παράλυτος». 'Όταν μιλάει όμως για την κόρη του, μόνο τέτοιος δεν ακούγεται:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με την κόρη μου είναι ότι δεν είχα αγαπήσει ποτέ κανέναν άλλον τόσο πολύ. Ήμουν εκεί όταν γεννήθηκε και ξαφνικά άρχισα να νιώθω πράγματα. Και αυτό ήταν πρωτόγνωρο και συνταρακτικό για μένα. Προηγουμένως, ήμουν πράγματι συναισθηματικά παράλυτος και μου ήταν εύκολο να διαχειρίζομαι έτσι τη ζωή μου. Ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι πράγματα και αυτό ήταν δύσκολο».

«Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν, όπως την αγαπημένη μου γιαγιά. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες. Περπατούσα χθες στο Ίσλινγκτον [στο βόρειο Λονδίνο] και περίμενα την δω μπροστά μου, ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί στο βάθος του δρόμου και θα έρθει προς το μέρος μου...». ΄

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια