«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν.
0

Έμπειρη στο περιβάλλον ψυχολογικής φρίκης μετά το τηλεοπτικό American Horror Story και το πρόσφατο Ratched, η Σάρα Πόλσον ξεφεύγει από τον στυλιζαρισμένο τόνο τους για μια ιστορία πιο συμπαγή και κινηματογραφική, με χιτσκοκικό αλγόριθμο στην ισορροπία ανατροπών και σασπένς.


Στην πρώτη σεκάνς, η Νταϊάν έρχεται με αγωνία να αντικρίσει για πρώτη φορά τη νεογέννητη κόρη της στη θερμοκοιτίδα του μαιευτηρίου μετά από μια σειρά κρίσιμων επεμβάσεων. Γαντζώνεται στο τζάμι που τη χωρίζει από το βρέφος, ρωτά με απελπισία για την πορεία της υγείας του και αμέσως μεταφερόμαστε 17 χρόνια αργότερα.

Η Κλόι περιμένει απάντηση από πανεπιστήμιο, η Νταϊάν υποστηρίζει πως κατά βάθος χαίρεται που η κόρη της θα απολαύσει όλες τις χαρές της ζωής που η ίδια στερήθηκε όσα χρόνια τη φροντίζει, αλλά η αλήθεια απέχει από τα λόγια: η έφηβη είναι καθηλωμένη σε αμαξίδιο και ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή που η μητέρα της τής χορηγεί από τη στιγμή που έφτασαν στο σπίτι τους. Με βεβαρυμένο ιατρικό μητρώο (διαβήτης, αιμοχρωμάτωση, αρρυθμία και παράλυση), η Κλόι είναι πλήρως εξαρτημένη, αλλά ένα χάπι, και μάλιστα το χρώμα του, που δεν συνάδει με τη χρήση του, θα την οδηγήσει σε μια ανακάλυψη που παραπέμπει στο μυστικό που «απαγορεύεται» να αποκαλυφθεί, για ευνόητους λόγους.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα.


Το θέμα του Run είναι ο παθολογικός απογαλακτισμός, ένα μοντέρνο Ψυχώ μέσα από τη διπλή οπτική του παιδιού και του γονέα, κάτι που αυτόματα το εντάσσει στην οικογενειακή δυναμική, έστω και με ακραία μέσα. Το σύνδρομο Μινχάουζεν είναι μια κατάσταση επινοημένης παθολογίας, με θύματα και δράστες ψυχικά ασθενείς ανθρώπους που θέλουν να πείσουν τους γιατρούς πως δεν είναι καλά και δικαιούνται φαρμακευτική θεραπεία.

Η προσθήκη του «δι' αντιπροσώπου» (by proxy) στην κατά φαντασίαν ασθένεια μετακυλίεται σε κοντινό, συγγενικό πρόσωπο, συνήθως τέκνο, με τη μητέρα ή τον πατέρα να επιμηκύνουν νοσηρά τη φάση της προσκόλλησης, όπως πριν από μερικά χρόνια ανακαλύφθηκε στην περίπτωση της Τζίπσι Ρόουζ και της Ντίντι, της μητέρας της που τελικά δολοφόνησε, και απασχόλησε τον Τύπο, προκαλώντας τη συμπάθεια της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της δολοφόνου.

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
Η Κίρα Άλεν είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα. H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν, δηλώνοντας με τις πράξεις της πως η άρρωστη αγάπη που δείχνει στην κόρη της έχει παρελθόν κακοποίησης και εμφανίστηκε σαν ουρανοκατέβατη, κατασκευασμένη τρέλα, αποκλειστικά για να εξυπηρετήσει το είδος.

Η Κίρα Άλεν, που σημειωτέον είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ, μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948, γειώνει ευνοϊκά μια κατάσταση που εκτροχιάζεται σταδιακά και μετατρέπεται σε δράμα ψυχρής εκδίκησης.

 

Το «Run» προβάλλεται σε πανελλήνια PVoD πρεμιέρα στην on demand υπηρεσία Movies Club της COSMOTE TV. (Οι ταινίες είναι διαθέσιμες με τιμή ενοικίασης από 4,90 ευρώ και οι συνδρομητές θα μπορούν να τις παρακολουθήσουν εντός 48 ωρών από την ενοικίασή τους).

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM