Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική Facebook Twitter
Η «Αναγέννηση» είναι γεμάτη με σεκάνς που σχεδιάστηκαν για να κρατήσουν τον θεατή στην άκρη του καθίσματος. Φωτ.: Jasin Boland / Universal Pictures
0


Η «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ»
 ΑΡΧΙΖΕΙ με τη meta παρατήρηση πως πέντε χρόνια μετά τα τελευταία γεγονότα ο κόσμος βαρέθηκε τη φάση και δεν πληρώνει κανείς για να δει τα απολιθώματα ή ακόμη και τα ζωντανά δείγματα που όλο και κάπου περιφέρονται: η αλήθεια είναι πως το ενδιαφέρον ξεθώριασε και οι παραγωγοί του Jurassic World είναι οι πρώτοι που το αντιλήφθηκαν, γι’ αυτό και ανέτρεξαν στην πηγή για σημάδια ζωής σε ένα είδος, κινηματογραφικό αλλά και επιστημονικό, που έχει υποκατασταθεί από άλλα. Ο Γκάρεθ Έντουαρντς, που ανέστησε τον «Γκοτζίλα», επιστρατεύθηκε ως alter ego του Σπίλμπεργκ για να προσδώσει σφρίγος στην περιπέτεια, και ο original «μεταφραστής» του μυθιστορήματος του Μάικλ Κράιτον, ο Ντέιβιντ Κεπ, ως σεναριακός βηματοδότης στο πρώτο μέρος της νέας τριλογίας που κυρίως παραπέμπει στο ύφος της κολοσσιαίας επιτυχίας του 1993, με κάποια στοιχεία από τη δεύτερη συνέχεια – που ο Κεπ δεν είχε υπογράψει, αλλά είχε συμβάλει στο πλαίσιο του στόρι της. Αν μη τι άλλο, το «Jurassic World: Αναγέννηση» ξαναφορτώνει τα συστατικά που το έκαναν αγαπητό (υπάρχει μια σκηνή που ο nerd επιστήμονας της αποστολής συγκινείται βαθιά, παρατηρώντας και ακουμπώντας για πρώτη φορά θεόρατους βραχιόσαυρους σε ένα ερωτικό pas de deux, και είναι σαν να μεταφερόμαστε στην περίφημη σκηνή του πρώτου «Jurassic Park», όταν άνοιξε η κάμερα και είδαμε επιτέλους τη μαγική κοιλάδα με τα πλάσματα του μακρινού παρελθόντος να την κατακλύζουν, συνοδευόμενα από τα εκστατικά πνευστά του Τζον Γουίλιαμς).

Άλλωστε, αν έχεις δει τις περισσότερες από τις προηγούμενες ταινίες του franchise, είναι απλά μαθηματικά να καταλάβεις πότε θα χτυπήσει ο πιο φονικός από το ασκέρι των δεινόσαυρων και ποιος από την ανθρώπινη αλυσίδα που έχει εκτεθεί στο στόμα των λύκων θα επιζήσει – και γιατί.

Ο Τζόναθαν Μπέιλι είναι ο εν λόγω χρήσιμος παλαιοντολόγος, ο δόκτωρ Χένρι Λούμις, που στην απέλπιδα προσπάθειά του να συγκεντρώσει τη διασπασμένη προσοχή του κόσμου στα ζώα που περιφέρονται σαν τις άδικες κατάρες στην αφιλόξενη γη δέχεται με τα χίλια ζόρια να συμμετέχει στην αποστολή μιας εταιρείας εξαιρετικά γενναιόδωρης, καθώς φέρεται να ψάχνει μια πανάκριβη θεραπεία για τις καρδιακές νόσους που μόνο τα μεγαλύτερα σε μέγεθος από αυτά μπορούν να προσφέρουν. Και επειδή ο τρόπος εξαγωγής του αιματολογικού δείγματος στη φιλική προς τους δεινοσαύρους βιόσφαιρα του Ισημερινού θα γίνει εκ των πραγμάτων από ριψοκίνδυνους μισθοφόρους, η ελαστικής βιοηθικής Ζόρα (Τζοχάνσον) και ο παντός καιρού Κινκέιντ (Άλι) αναλαμβάνουν την ασφάλεια και την εκτέλεση με αρχηγό τον αντιπρόσωπο της φαρμακευτικής, τον σκιώδη κύριο Κρεμπς (ο Ρούπερτ Φρεντ, πάντα με υπολείμματα βρετανικής προφοράς κάτω από κάθε αμερικανικό ρόλο που αναλαμβάνει). Στο ταξίδι στο εξωτικό και θερμό Σουρινάμ μπλέκει από ατύχημα ένας πατέρας με τις δυο κόρες του και τον φίλο της μεγαλύτερης από αυτές, που μετά βίας γλίτωσαν από τα δόντια ενός προϊστορικού θαλάσσιου τέρατος, σε μια παρατεταμένη, ψυχαγωγική καταδίωξη-φόρο τιμής στα «Σαγόνια του Καρχαρία» – για να μην ξεχνάμε ποιο είναι το επίτιμο αφεντικό της σειράς.

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική Facebook Twitter
Ο Τζόναθαν Μπέιλι και η Σκάρλετ Γιοχανσον σε σκηνή της ταινίας. Φωτ.: Jasin Boland / Universal Pictures

Αυτό είναι ένα από τα τρία είδη που ψάχνει η ετερόκλητη ομάδα καθ’ οδόν προς ένα κατάφυτο νησί, παρεμφερές της Isla Nublar, μαζί με ένα πτηνό που φυσικά και τσαντίζεται αν του πειράξεις τα αυγά του, κι ένα ερπετό που είναι μάλλον εύκολη περίπτωση γιατί είναι φυτοφάγο και αδιάφορο προς την ανθρώπινη κακία. Το πρόβλημα έρχεται με τους μεταλλαγμένους μόνιμους κατοίκους του ερειπωμένου τόπου, προϊόντα εργαστηριακών πειραμάτων που πήγαν εντελώς λάθος, με αποτέλεσμα οποιοδήποτε ταξίδι να απαγορεύεται ρητά στην περιοχή – η δικαιολογία της κρουαζιέρας αναψυχής μιας οικογένειας με μικρό παιδί φαντάζει προσχηματική, αλλά η παρουσία τους ενισχύει το theme park thrill που διατρέχει την ταινία.

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική Facebook Twitter
Από αριστερά: Ρούπερτ Φρεντ, Μαχερσάλα Αλί και Μπεχίρ Σιλβέν στο κατάφυτο νησί της ταινίας. Φωτ.: Jasin Boland / Universal Pictures

Η «Αναγέννηση» είναι γεμάτη με σεκάνς που σχεδιάστηκαν για να κρατήσουν τον θεατή στην άκρη του καθίσματος, κι ενώ ο Έντουαρντς δεν διαθέτει την ιδιαίτερη αιχμή του Σπίλμπεργκ, όπως χτύπησε κόκκινο στον «Χαμένο Κόσμο» (κανείς, ούτε καν ο Κάμερον δεν έχει αυτό το κοφτερό σκηνοθετικό χρωμόσωμα), καταφέρνει να ράψει πολλές ταινίες μαζί σε ένα αποτέλεσμα που διακόπτει τη δράση με σύντομο χιούμορ και τις απαραίτητες ατάκες ανασύνταξης μπροστά στον θανάσιμο κίνδυνο. Άλλωστε, αν έχεις δει τις περισσότερες από τις προηγούμενες ταινίες του franchise, είναι απλά μαθηματικά να καταλάβεις πότε θα χτυπήσει ο πιο φονικός από το ασκέρι των δεινόσαυρων και ποιος από την ανθρώπινη αλυσίδα που έχει εκτεθεί στο στόμα των λύκων θα επιζήσει – και γιατί. Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά υπογραμμίζει και γεμίζει μουσικά την ταινία με κλασικίζον γούστο και σεβασμό στο πρωτότυπο ηχητικό DNA και, με δεδομένα όλα τα υλικά, από τις εικόνες και τα οπτικά εφέ μέχρι την υφή του κάστινγκ και το δίλημμα της συνείδησης έναντι του θεάματος, η «Αναγέννηση» παραμένει διασκεδαστική από την αρχή μέχρι το τέλος, ένα ανακουφιστικό πισωγύρισμα με τέμπο και κλιμακώσεις που, παρεμπιπτόντως, ο Σπίλμπεργκ είδε πρώτος και ενέκρινε μετ’ επιτάσεως.

JURASSIC WORLD: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ (JURASSIC WORLD REBIRTH)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ