Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την κατάρα των ανηλίκων στα Emmy;

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy.
0


Ο ΣΤΙΒΕΝ ΓΚΡΑΧΑΜ,
συνδημιουργός και πρωταγωνιστής (στο ρόλο του πατέρα) του «Adolescence» δεν φείδεται επαίνων για τον Όουεν Κούπερ, τον νεαρό ηθοποιό που βρίσκεται στο επίκεντρο της επιτυχημένης μίνι σειράς του Netflix. «Πιστεύω ότι δεν έχω δει μια ερμηνεία αυτού του διαμετρήματος από κάποιον τόσο νέο, από την εποχή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο «Τι βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ», λέει ο Γκράχαμ. «Δεν μπορώ να βρω αρκετά υπερθετικά για να περιγράψω αυτό το αγόρι».

Πράγματι. Εκτός ίσως από τον ηρωικό και ταλαιπωρημένο γιατρό που υποδύεται ο Νόα Γουάιλ στην ιατρική σειρά «The Pitt», θα μπορούσε άνετα να υποστηρίξει κανείς ότι η ερμηνεία του Κούπερ στον ρόλο του Τζέιμι, ενός 13χρονου που κατηγορείται για τη δολοφονία μιας συμμαθήτριάς του, είναι η καλύτερη τηλεοπτική ερμηνεία της χρονιάς. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το «Adolescence» σηματοδοτεί το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως ηθοποιού. Σήμερα είναι 15 ετών. Ειδικά το τρίτο επεισόδιο της μίνι σειράς όπου ο Τζέιμι αξιολογείται από μια ψυχολόγο (την υποδύεται η Έριν Ντόχερτι) σε ένα ίδρυμα κράτησης ανηλίκων, αποτελεί μια εκπληκτική βιτρίνα του ταλέντου του, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι, όπως και τα τέσσερα επεισόδια της σειράς, είναι γυρισμένο ως μονοπλάνο.

Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy. Τα διάσημα τηλεοπτικά βραβεία δεν φαίνεται να αγκαλιάζουν εύκολα τους μικρούς ηθοποιούς, με μόνο τέσσερις εφήβους να έχουν κερδίσει βραβείο ερμηνείας στην ιστορία του θεσμού. Η τελευταία φορά ήταν πριν από σαράντα χρόνια όταν η 14χρονη τότε Ροξάνα Ζαλ κέρδισε το βραβείου δεύτερου ρόλου για την ερμηνεία της στην τηλεοπτική ταινία του 1984 «Something About Amelia». Μετά χάθηκε. Ίσως αυτό εξηγεί την απροθυμία των ψηφοφόρων των Emmy να επιβραβεύσουν τους ανήλικους ηθοποιούς. Με τον Cooper, αυτές οι ανησυχίες φαίνεται να είναι αβάσιμες. Μετά το «Adolescence», έχει ήδη γυρίσει μια κωμωδία του BBC, το «Film Club» και μόλις ολοκλήρωσε την δουλειά του στον ρόλο του νεαρού Χίθκλιφ σε μια νέα  διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ «Ανεμοδαρμένα ύψη».

Σύμφωνα με τον Γκράχαμ, οι υπεύθυνοι κάστινγκ της σειράς είχαν αρχικά σκεφτεί να αναζητήσουν ένα μεγαλύτερο σε ηλικία αγόρι, δεδομένων των απαιτήσεων του ρόλου και του θέματος της σειράς. «Αλλά αυτή η ηλικία είναι μοναδική», λέει ο Γκράχαμ. «Είναι αυτό το κρίσιμο σημείο που το σώμα σου αλλάζει. Η φωνή σου αλλάζει. Χρειαζόμασταν αυτή την αυθεντικότητα».

Πώς ήταν όμως για την Έριν Ντόχερτι, μια βετεράνο της υποκριτικής με πολλές συμμετοχές σε επιφανείς παραγωγές –μεταξύ των οποίων και ως πριγκίπισσα Άννα στο «The Crown»–  η εμπειρία του γυρίσματος ενός επεισοδίου διάρκειας 52 λεπτών με ένα μόνο πλάνο, που απαιτούσε από αυτήν να διαχειριστεί έναν νεαρό ηθοποιό στην πρώτη του δουλειά και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό ρόλο; «Ήμουν εξαιρετικά νευρική και ανήσυχη πριν γνωρίσω τον Όουεν», λέει η ίδια. «Είχα πλήρη επίγνωση ότι επρόκειτο για έναν πάρα πολύ δύσκολο ρόλο, ακόμη και για έναν βετεράνο ηθοποιό». Στη συνέχεια όμως, καθησυχάστηκε όταν τον γνώρισε την πρώτη μέρα της πρόβας και διαπίστωσε ότι ήταν ένα «πολύ γήινο άτομο. Ήταν προσγειωμένος. Παρών. Αληθινός».

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
«Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Έκαναν πρόβες για δύο εβδομάδες και στη συνέχεια πέρασαν μια εβδομάδα για τα γυρίσματα του επεισοδίου, από Δευτέρα έως Παρασκευή, με δύο λήψεις την ημέρα. Χρησιμοποίησαν την τελευταία λήψη. Πιθανότατα επειδή αισθάνθηκαν σίγουροι ότι το είχαν ήδη πετύχει, η Ντόχερτι λέει ότι η τελευταία φορά ήταν σαν να το έκαναν «δωρεάν». «Υπήρχε μια πιο παιχνιδιάρικη δυναμική μεταξύ μας», λέει. «Σκαλίζαμε ο ένας τον άλλον με τρόπους που δεν είχαμε κάνει πριν». Καθώς η ψυχολόγος ωθεί τον Τζέιμι να αναγνωρίσει αλήθειες για τον εαυτό του που δεν θέλει να παραδεχτεί, βλέπεις τον Κούπερ να μετατοπίζει τον χαρακτήρα του Τζέιμι από την επιφυλακτική αθωότητα στην εκρηκτική οργή και στη συνέχεια να παραδίδεται στην απελπισία. Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

«Αυτή ήταν η μόνη φορά που το έκανε κάτι τέτοιο», λέει η Ντόχερτι. «Και ίσως ο Όουεν ήταν πραγματικά κουρασμένος. Αλλά επίσης σκέφτηκα ότι αυτό το παιδί προσπαθεί πραγματικά να με πιέσει. Παίζαμε πραγματικά ένα παιχνίδι γάτας και ποντικιού». Με τους νέους ηθοποιούς, υπάρχει συχνά η αντίληψη ότι ο σκηνοθέτης τους καθοδηγεί – κάτι που, φυσικά, είναι η δουλειά του σκηνοθέτη με κάθε ηθοποιό. Εκείνη τη στιγμή όμως βλέπεις τον Κούπερ να μετατρέπει ένα απλό χασμουρητό σε κάτι κακόβουλο. «Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Με στοιχεία από Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ