Ο...μπάμιας δεν είναι μόνος, έχει στο πλάι του τη yiayia

Ο...μπάμιας δεν είναι μόνος, έχει στο πλάι του τη yiayia Facebook Twitter
0

Δεν είναι μόνο η διαφήμιση με τον σύζυγο και τις μπάμιες που ξεσηκώνει αντιδράσεις και έχει φτάσει ως το ΕΣΡ, είναι και η yiayia από την Αμερική που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην ελληνοαμερικανική κοινότητα. Πρόκειται για διαφήμιση της Kraft για προϊόντα ελληνικού τύπου που προβάλλεται στις ΗΠΑ με πρωταγωνίστρια μια παραδοσιακή Ελληνίδα γιαγιά. Τα γυρίσματα μάλιστα έγιναν στην Ελλάδα με ελληνικό καστ. Υπάρχουν τρεις διαφημίσεις με τη yiayia και όλες είναι στο στόχαστρο της ελληνοαμερικανικής κοινότητας, παρότι οι δημιουργοί πήραν την άδεια του Ελληνικού Μουσείου της Ν.Υ για να προχωρήσουν. Όμως η Μαρία Αναγνωστόπουλος, εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου της Αμερικής, τόνισε ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι απαράδεκτες και σημείωσε πως «δεν είναι κατάλληλη από άποψη ελληνικής οπτικής», ζητώντας την άμεση ανάκλησή τους. Ακούστηκαν και γνώμες ότι η Ελλάδα μοιάζει σε αυτές τις διαφημίσεις ώς χώρα τύπου Ιράν.

Η Kraft απαντά πως ουδέποτε είχε σκοπό να προσβάλει. «Μπορεί αυτές οι διαφημίσεις να είναι αμφιλεγόμενες, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν ως αστείο», ήταν η απάντηση του Τζιλ Μπάσκιν, επικεφαλής του διαφημιστικού πρότζεκτ. «Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να προσβάλλουμε κανέναν».

Eίναι και έξυπνες διαφημίσεις που έχουν πλάκα, αν δεν τις πάρεις "βαριά" (κι αν εξαιρέσεις το χούμους που πλασσάρεται ως traditional ελληνικό προιόν)


Στην πρώτη διαφήμιση εμφανίζεται μια νεαρή, σύγχρονη ελληνοαμερικανίδα, η οποία ετοιμάζεται να σερβίρει χούμους «Athenos» στην παρέα της στο σαλόνι. Ξαφνικά, όμως, τη σταματά ο αφηγητής και της λέει «για να δούμε τι λέει η γιαγιά σου» (ή Yiayia ). Σε εκείνο το σημείο η δράση μεταφέρεται σε ελληνικό νησί όπου μια ηλικιωμένη γιαγιά κοιτά με μισό μάτι την κάμερα και λέει στην εγγονή της: «Ντύνεσαι σαν ιερόδουλη»! "Τουλάχιστον εγκρίνει το παραδοσιακό σου χούμους" λέει στην στεναχωρημένη εγγονή ο αφηγητής. (το χούμους  παραδοσιακό ελληνικό προιόν?)



Στη δεύτερη διαφήμιση, η ίδια γιαγιά εμφανίζεται την ώρα που ένα ζευγάρι τρώει ελληνικού τύπου γιαούρτι «Athenos» για πρωινό και αφού τους λοξοκοιτάζει, τους ρωτάει αν είναι παντρεμένοι και συμβιώνουν. Όταν το ζευγάρι απαντά αρνητικά, γυρνά με αυστηρό ύφος και φωνάζει: «Θα πάτε στην κόλαση»!



Στην τρίτη διαφήμιση, μια οικογένεια παίρνει πρωινό αλλά υπολογίζει χωρίς τη yiayia που ξαφνικάεπεμβαίνει για να ρωτήσει τον άνδρα γιατί κάθεται στο σπίτι και δεν εργάζεται. «Η σύζυγος εργάζεται ενώ εγώ όχι» απαντά ο άνδρας για να ξαναρωτήσει η ηλικιωμένη γυναίκα τι κάνει αν δεν εργάζεται. «Κάθομαι και φροντίζω τα παιδιά» απαντά χαρούμενος ο ίδιος για να πάρει την οργισμένη απάντηση της super yiayia: «Τότε εσύ είσαι η σύζυγος»!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νατάσσα Μποφίλιου: «Έχω λεμφοίδημα – Για χρόνια δεν είχε διαγνωστεί και δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ»

TV & Media / Νατάσσα Μποφίλιου: «Έχω λεμφοίδημα – Για χρόνια δεν είχε διαγνωστεί και δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ»

Η γνωστή τραγουδίστρια μίλησε ανοιχτά για τις σωματικές αλλαγές, την έκθεση στα ΜΜΕ και την καθυστερημένη διάγνωση του λεμφοιδήματος που την ταλαιπωρούσε επί σειρά ετών
LIFO NEWSROOM
Αλλαγές στη Eurovision 2026 μετά τη φετινή θύελλα αντιδράσεων - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

TV & Media / Αλλαγές στη Eurovision μετά τις φετινές αντιδράσεις - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

«Πραγματοποιήθηκε ευρεία διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών και κανένα δεν τάχθηκε κατά της συμμετοχής του Ισραήλ» ξεκαθάρισε ο Διευθυντής Μέσων Ενημέρωσης της EBU
LIFO NEWSROOM
Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική

TV & Media / Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Κι όμως, έχει διαφορά

Μια νέα αμερικάνικη έρευνα διαπιστώνει ότι η ακρόαση άρθρων και ειδήσεων –σε σύγκριση με την ανάγνωσή τους– συχνά περιορίζει την κατανόηση του περιεχομένου τους και ενισχύει τα ακραία και αρνητικά στοιχεία του.
LIFO NEWSROOM