Παντού μπριζόλες και T-Bones: Το κρέας στην Ελλάδα είναι μόδα

Παντού μπριζόλες και T-Bones: Το κρέας στην Ελλάδα είναι μόδα Facebook Twitter
Υπολογίζεται ότι κάθε Έλληνας καταναλώνει 100 κιλά κόκκινο κρέας τον χρόνο.
0

Έβδομη χώρα παγκοσμίως στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος, η Ελλάδα κατάφερε να ξεπεράσει ακόμα και την Αμερική. Υπολογίζεται ότι κάθε Έλληνας καταναλώνει 100 κιλά κόκκινο κρέας τον χρόνο, ενώ ο Αμερικανός 88.

Λες και όλοι βαλθήκαμε, μέσα από ένα διαχρονικό κατοχικό σύνδρομο, να καταναλώσουμε ως λαός το κρέας που στερηθήκαμε ως τη δεκαετία του '60, τότε που οι δύσκολοι καιροί κατέβαζαν την ημερήσια κατανάλωση στα 35 μόλις γραμμάρια.

Παϊδάκι ή Rib-Eye, το κρέας είναι μόδα και οι κρεατερί νέας γενιάς εγκαθίστανται πλέον ακόμα και μέσα στα σοφιστικέ, ντιζάιν νεο-χασάπικα – από το μαχαίρι κατευθείαν στη φωτιά.

Ο νεοαθηναίος πέρασε με ένα τεράστιο άλμα από την γκαγκανιασμένη χοιρινή (με μπόλικο λεμόνι) και το καλοψημένο φιλέτο στο Βlack Αngus, στο μπρίσκετ, στην πικάνια, στην ταλιάτα, στο Rib-Eye αλλά και στην γκουρμέ άποψη για μια προβατίνα και μια σπαλομπριζόλα. Καινούργιο κοσκινάκι μου και νέα θρησκεία στα κάρβουνα οι «κοπές» και το σίτεμα.

Παϊδάκι ή Rib-Eye, το κρέας είναι μόδα και οι κρεατερί νέας γενιάς εγκαθίστανται πλέον ακόμα και μέσα στα σοφιστικέ, ντιζάιν νεο-χασάπικα – από το μαχαίρι κατευθείαν στη φωτιά.

Όποιος δεν έχει θάλαμο ωρίμανσης με μοστραρισμένες τις μπριζόλες σε διαφορετικά στάδια δεν «παίζει» στον χάρτη της κρεο-πρωτοπορίας και όλοι ξαφνικά έχουν μια άποψη για τα μαχαίρια, τις παντός τύπου όρθιες και ξαπλωτές ψησταριές, τις σούβλες, τα μαντέμια, τα μπάρμπεκιου και τις καυτές πέτρες.

Το παράξενο είναι η μετάβαση. Το πόσο εύκολα εξοικειώθηκε ο Αθηναίος, που μέχρι χθες στο Παρίσι έμενε νηστικός, αποφεύγοντας με αποτροπιασμό το σενιάν, με τη γευστική ένταση της παλαίωσης που θυμίζει κυνήγι, το κόκκινο αίμα στο πιάτο, τη σάρκα της ευρωπαϊκής παράδοσης με την οποία ουδέποτε έκανε χωριό.

Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μυστήρια της κουζίνας του λιμανιού

Γεύση / Mε τα«δώρα» του λιμανιού θα μαγειρέψεις τα ωραιότερα φαγητά

Κάβουρες από τα βαθιά νερά, φλογάτες σκορπίνες, μαγιάτικα στον φούρνο και άλλα ψάρια που δεν φτάνουν στον πάγκο του ιχθυοπώλη. Η βόλτα στο λιμάνι είναι πηγή έμπνευσης για τους σπιτικούς μάγειρες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Γλυκιά Σύρος: Ζαχαροπλάστες, συνταγές και μνήμες από το παρελθόν της Ερμούπολης

Γεύση / Γλυκιά Σύρος: Παραδοσιακά ζαχαροπλαστεία και συνταγές από την Ερμούπολη

Αμυγδαλωτά, χαλβαδόπιτες, νουγκατίνες, σφολιάτσες και πολλά ακόμη παραδοσιακά γλυκά, μαζί με μια ιστορία 200 χρόνων, αναδεικνύουν την Ερμούπολη σε βασίλισσα της ζαχαροπλαστικής.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Η Ταβέρνα «Πλάτων» στο Βούπερταλ

Γεύση / «Kάθε φορά που μυρίζω ούζο, θυμάμαι την ταβέρνα Πλάτων στο Βούπερταλ»

Ο Παύλος και η Ελένη, μετανάστες στη Γερμανία, δημιούργησαν μια αυθεντική ελληνική ταβέρνα, που εδώ και τρεις δεκαετίες σερβίρει απλά αλλά πεντανόστιμα πιάτα και είναι διάσημη για τον λεπτοκομμένο χειροποίητο γύρο της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η αγκινάρα

Γεύση / «Ο καλύτερος μεζές είναι η κεφαλή της άγριας αγκινάρας»

Χοιρινό με αγκιναρόφυλλα κοκκινιστά στη Σητεία, κεφαλές αγκινάρας γεμιστές με ρύζι στην Κάσο και αγκινάρες-μουσακά στην Άνδρο: η αγκινάρα δίνει τόσο πολλά τη στιγμή που διεκδικεί μόνο το ελάχιστο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Aspasia: Πώς η Σταυριανή Ζερβακάκου έστησε ένα εστιατόριο-προορισμό

Γεύση / Aspasia: Ένα εστιατόριο που ανταμείβει κάθε στροφή του δρόμου προς τη Μάνη

Στο απόγειο της φήμης της, η Σταυριανή Ζερβακάκου αποφάσισε να επιστρέψει σε έναν τραχύ τόπο και να στήσει ένα εστιατόριο-προορισμό σε έναν μικρό ορεινό οικισμό, αξιοποιώντας στην κουζίνα της όσα άγρια της δίνει το μέρος.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η άνοιξη και το καλοκαίρι της ρίγανης

Γεύση / H ρίγανη που δίνει γεύση στα καλοκαίρια μας

Είναι το πιο δημοφιλές μυριστικό της Aνατολικής Μεσογείου και δίνει ιδέες για μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά καλοκαιρινά εδέσματα, όπως η ριγανάδα, ο ντάκος, η χωριάτικη σαλάτα και οι ριγανάτες σαρδέλες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ