ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος)

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
2

 

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

Είναι μερικοί καλλιτέχνες που ενδίδουν τόσο απενοχοποιημένα και ολοκληρωτικά στην πολύχρωμη δίνη της ποπ αρτ και της border line κιτς αισθητικής, που δεν γίνεται να μην σε μαγνητίσουν.

Τουλάχιστον, δεν γίνεται να μην μαγνητίσουν εμένα.

Ο λόγος για την νεαρή Λετονή ζωγράφο Vera Elena Solodovnikova, που τα τελευταία χρόνια ζει και δημιουργεί στην Βαρκελώνη, και της οποίας την τελευταία δουλειά "Life is Full of Little Pleasures" ερωτεύτηκα.

Η Solodovnikova φαντάζεται έναν κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι έχουν εκλείψει, και τη θέση τους έχουν πάρει στιλιραζαρισμένοι ανθρωπόμορφοι σκύλοι που πίνουν χρωματιστά κοκτέιλ σε ένα ούλτρα tiki περιβάλλον.

Ένα κόσμο γεμάτο ροζ φλαμίνγκο, ανανάδες, κύματα, και κοκοφοίνικες.

Έναν κόσμο όπου είναι πάντα καλοκαίρι.

Αφού συνειδητοποίησα ότι δεν χορταίνω να κοιτάω τους πίνακες της, οι οποίοι αποπνέουν μία κόμικ αισιοδοξία, αποφάσισα να την βρω και να της ζητήσω να με μυήσει στον κόσμο της.

Ιδού!

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Από που προέρχεται η έμπνευση σου;

- Κυρίως από τη ζωή μου, κι από τα πράγματα τα οποία συμβαίνουν σ' αυτήν. Πρέπει κανείς να φροντίζει να απολαμβάνει πραγματικά τη ζωή, γιατί μ' αυτόν τον τρόπο έρχεται και η έμπνευση από μόνη της. Χρησιμοποιώ τα έντονα και φωτεινά χρώματα γιατί κάπως έτσι θα ήθελα στην πραγματικότητα να μοιάζει ο κόσμος γύρω μου.

- Λες ότι με τη δουλειά σου προσπαθείς να αποτυπώσεις έναν κόσμο στον οποίο το ανθρώπινο είδος έχει εκλείψει.

Πώς θα ήταν αυτό στην πραγματικότητα;

-Ένας παράδεισος με μία ατελείωτη αρμονία. Όπως ακριβώς ήταν και πριν εμφανιστεί ο άνθρωπος στη γη. Ιδανικά, θα ήθελα να μοιάζει με τον κόσμο που γεννιέται μέσα από την ζωγραφική μου.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Αν είναι έτσι, θα ήταν ένας πραγματικά παράξενος κόσμος...

-Αντιθέτως! Οι άνθρωποι είναι αυτοί που έκαναν τον κόσμο περίεργο :)

- Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείς ανθρωπόμορφα ζώα στους πίνακες σου;

-Μου αρέσει η ιδέα ότι η εποχή κατά την οποία τα ζώα ζούσαν και λατρεύονταν σαν Θεοί θα επιστρέψει μία μέρα.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Και γιατί προτιμάς αυτή τη συγκεκριμένη ράτσα σκύλου, η οποία μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή-;

- Πρόκειται για την επόμενη μου μετενσάρκωση!

-Μάλιστα.

Οι πίνακες σου θυμίζουν έντονα καλοκαίρι. Συμφωνείς ότι η Βαρκελώνη είναι μία πόλη όπου το καλοκαίρι δεν φεύγει ποτέ;

-Φυσικά και συμφωνώ. Η Βαρκελώνη σου δίνει την αίσθηση ενός καλοκαιριού που δεν τελειώνει ποτέ. Είναι μια πόλη στην οποία μπορείς να πίνει κοκτέιλ σε ταράτσες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Τέλος, Vera, ποιες είναι οι δικές σου μικρές καθημερινές απολαύσεις;

-Κολύμπι το πρωί, ένα ποτήρι κρασί ή σαμπάνια, και το να σχεδιάζεις μελλοντικά ταξίδια.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

*Facebook

2

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια