Ζάχος Χατζηφωτίου: Η επιθετική λέρα της Αθηναιολατρείας

Η επιθετική λέρα της Αθηναιολατρείας Facebook Twitter
29

Εχω μια σταθερή, προαιώνια αντιπάθεια για τον κύριο αυτό -αν και μου θυμίζει το ξηγημένο γεροντάκι του Up! Κι είμαι νομίζω δικαιολογημένος: Ο Χατζηφωτίου, ή Ίακχος, ή δε ξέρω 'γω τι άλλο ψευδώνυμο έχει (διότι έχει  πολλές ζωές, όλες μέτριες, αν κρίνω από το ίχνος που άφησαν) είναι ο πρώτος ρατσιστής Αθηναιολάτρης που βγήκε στην ελληνική τηλεόραση. Και ο μεγαλύτερος. Aφού είχε διαγράψει μια εμετική τροχιά ως κοσμικογράφος του Ταχυδρόμου, φωτογραφίζοντας κάθε βδομάδα τις γκρανγκάσες του Κολωνακίου να τρώνε αθηναϊκή μαγιονέζα, να  παίζουν μπιρίμπα και να φοράνε Μπίλλυ Μπο, το έριξε στη τηλεόραση, σαν μουλάς σε έκσταση: βασικά, να βρίσει με απεριόριστη περιφρόνηση και αηδία τους εσωτερικούς μετανάστες. Το ρατσιστικό του υβρεολόγιο μεταδιδόταν φυσικά από το χουντικό κανάλι του Στρατού -άναβε και τσιγάρο live, σμίγοντας τα φρύδια, για να πει τις βαρυσήμαντες κατινιές του.

"Αυτός αγαπάει τον Τύρναβο -την Αθήνα θα αγαπήσει;!"
 

'
 
Δυστυχώς βλέπω την ίδια αθηναιολατρεία να επαναλαμβάνεται. Από αβρούς killers, με το σεις και με το σας, διαπλεκόμενους με τεχνικά γραφεία, συμφέροντα του real estate, ξεπουλημένους πολιτικούς κ.ο.κ. Και λέω, χίλιες φορές το χυμαδιό, παρά αυτή η τάξις που ευαγγελίζονται.

 

Το είδος του Αθηναιολάτρη (σχεδόν πάντα δεξιό, χουντικό ή βασιλόφρον)  εσαεί θα γειτνιάζει με αυτόν τον γηραλέο τραμπούκο. Είναι το αηδέστερο είδος ρατσιστή: η καλαίσθητη λουλού που εξανίσταται με τα κακώς κείμενα και αδημονεί να τελειώσει το λογύδριό του,  για να πάει να χαϊδολογήσει καμμια  βίζιτα ή να πει "πνευματώδεις" κοινοτυπίες στο βαρετό, βουλιαγμένο δείπνο των Δεληκώστα.
 
Τους θεωρώ τραμπούκους τους Αθηναιολάτρες, διότι κάνουν αυτό που κάνει ο νεοφιλελευθερισμός: βάζουν την αισθητική πάνω από την ανάγκη. Την στατιστική πάνω από την επιβίωση. Τους αριθμούς πάνω από τους ανθρώπους. Ο ακαλαίσθητος "βλάχος"  που ήρθε από το χωριό και όντως δεν φέρεται σωστά στο (άξενο, αν όχι εχθρικό) περιβάλλον της πόλης, για αυτούς είναι μια ενοχλητική ανορθογραφία, ένα αγροίκο στραβάδι που πρέπει επειγόντως να μπει στα άρια τρένα και να μας ξεφορτωθεί. Ο βλάχος (ή ο μετανάστης, ή ο διαδηλωτής, ή...), γι αυτούς, δεν έχει πόδια, δεν έχει χέρια, δεν έχει στομάχι -προσγειώθηκε ουρανοκατέβατος στον κήπο της αυλής τους, για να τους χαλάσει τον καλλιεπή και ευώδη ρεμβασμό.
 
Βεβαίως υποκρίνονται και ως προς την ίδια, τη δική τους φύση, που δεν αντέχει τόση πάστρα, αγαπητή μου, εξ ου κι οι ίδιοι, απ΄έξω είναι είναι κούκλες κι από μέσα πανούκλες. Ας μην επεκταθώ - άλλωστε αυτά είναι δικά τους ζόρια.
 
Ξαναβλέπω αυτόν τον καραγκιόζη να κορδακίζεται κάνοντας τον κομψό, και μούρχεται σαν ωστικό κύμα ο φασισμός πού φάγαμε με το κουτάλι τόσα χρόνια από τα κρατικά μέσα, υπό τον μανδύα της αστικής ευπρέπειας.
 
Και δυστυχώς βλέπω την ίδια αθηναιολατρεία να επαναλαμβάνεται. Από αβρούς killers, με το σεις και με το σας, διαπλεκόμενους με τεχνικά γραφεία, συμφέροντα του real estate, ξεπουλημένους πολιτικούς κ.ο.κ Και λέω, χίλιες φορές το χυμαδιό, παρά αυτή η τάξις που ευαγγελίζονται.
Οπτική Γωνία
29

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Κοσσυφοπέδιο, η Ντόρα, η Ευρώπη και οι αντιδράσεις

Βασιλική Σιούτη / Το Κοσσυφοπέδιο, η Ντόρα, η Ευρώπη και οι αντιδράσεις

Τι σημαίνει η απόφαση της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης για το Κοσσυφοπέδιο; Τι εισηγήθηκε η Ντόρα Μπακογιάννη, γιατί την επαίνεσε ο Αλέξης Τσίπρας και ποιες αντιδράσεις υπάρχουν.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο διευθυντής των «Financial Times» στη LiFO: «Οι επιστροφές είναι δύσκολες στην πολιτική, ιδίως για τους πρώην πρωθυπουργούς»

Οπτική Γωνία / Ο διευθυντής των «Financial Times» στη LiFO: «Οι επιστροφές είναι δύσκολες στην πολιτική, ιδίως για τους πρώην πρωθυπουργούς»

Ο Πίτερ Σπίγκελ, επικεφαλής των «Financial Times» στις ΗΠΑ και ένας από τους κορυφαίους δημοσιογράφους στον κόσμο, μιλά για την τραγωδία στα Τέμπη και τον Κ. Μητσοτάκη, σχολιάζει το rebranding του Τσίπρα, την εκλογή Κασσελάκη αλλά και τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόλεμος στη Μέση Ανατολή: Γιατί οι συνέπειες μπορεί να είναι δραματικές;

Διεθνή / Πόλεμος στη Μέση Ανατολή: Οι συνέπειες μπορεί να είναι δραματικές

Τρεις ακαδημαϊκοί αναλύουν τις επιπτώσεις μιας γενικευμένης σύγκρουσης για τον κόσμο και την Ελλάδα και επιχειρούν μια ιστορική αναδρομή, όταν οι σχέσεις ανάμεσα στο Ισραήλ, το Ιράν και την Υεμένη ήταν ασυνήθιστα θετικές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πλατείες

Ρεπορτάζ / Τέσσερις ιστορικές πλατείες της Αθήνας αλλάζουν πρόσωπο

Στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου τέσσερις ιστορικές πλατείες αναμορφώνονται και πρασινίζουν. Ποια θα είναι η νέα τους εικόνα και πότε θα τη δούμε; Μια πρόγευση για το τι θα συμβεί, μέσα από φωτορεαλιστικές αποτυπώσεις.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Το Σύμφωνο για τη Μετανάστευση εγκρίθηκε, οι διαφωνίες παραμένουν

Βασιλική Σιούτη / Το Σύμφωνο για τη Μετανάστευση εγκρίθηκε, οι διαφωνίες παραμένουν

Εγκρίθηκε χθες το Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μετά από σχεδόν δέκα χρόνια διαβουλεύσεων και διαφωνιών που υπήρχαν μεταξύ των διαφορετικών πολιτικών ομάδων και των κρατών-μελών. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

20 σχόλια
Προέρχομαι από επαρχία κοντά στον Τύρναβο και δεν αισθάνομαι καθόλου προσβεβλημένη από τα όσα είπε ο κ. Χατζηφωτίου. Αντίθετα αισθάνομαι προσβεβλημένη από το ίδιο το άρθρο που διάβασα. Είναι προτεραιότητα να ενδιαφερόμαστε για τους ανθρώπους. Το να είναι το βρισίδι η πρώτη μας προτεραιότητα όμως είναι ανηκουστο για οποιονδήποτε θέλει να συναναστρέφεται με οποιοδήποτε έμβιο ον. Ναι ο άνθρωπος πρέπει να έρχεται πρώτος. Είναι όμως το "χυμαδιό" κατάλληλη συμπεριφορά? Πώς το να κολλάς αφίσες, να πετάς φυλλάδια, να γράφεις με σπρέι σε βιτρίνες και μάρμαρα, να πετάς τα σκουπίδια σου στο πάτωμα, να χτίζεις όπου βρεις δείχνει ότι σέβεσαι τον άνθρωπο δίπλα σου?Επίσης η συμπεριφορά έχει την ιδιότητα να ακολουθεί τον άνθρωπο. Άρα, εφόσον το χυμαδιό είναι συμπεριφορά που επιβραβεύεται, την επόμενη φορά που θα με προσκαλέσουν κάπου θα πάω με λασπωμένα παπούτσια, αν μου πει ο οικοδεσπότης να τα σκουπίσω στο πατάκι θα τον αποκαλέσω φασίστα, θα βρίσω τους παριστάμενους, αν το φαγητό δεν είναι απολύτως του γούστου μου θα το φτύσω στο πάτωμα, θα χαράξω με το μαχαίρι στο τραπέζι ένα σύνθημα για την ομάδα μου. Και αν πρόκειται για καμιά εξαιρετική περίπτωση και θέλω να γίνω πολύ αγαπητή θα κολλήσω διαφημιστικά αυτοκόλλητα της επιχείρισής μου σε τοίχους και έπιπλα.
Καποτε,πριν πολλα-πολλα χρονια,ενας σοφος "γεροντας" μου ειχε πει:"Παιδι μου οταν ακους καποιν να λεει κατι να μην κοιτας μονον τι ειπε,αλλα , πριν απ'ολα, ποιος ειναι αυτος που το ειπε".Ο καθε ανθρωπος εχει πισω του μιαν ιστορια.Η οποια μπορει να ξεκιναει απο το Ελ Αλαμειν,αλλα συνεχιζεται.Επι πολλες δεκαετιες.Και επειδη πιστευω στην λαικη ρηση οτι "τα στερνα τιμουν τα πρωτα" εχω πολλα χρονια να ασχοληθω με το τι ειπε ο κ.Χατζηφωτιου.Και ουτε προκειται.Μου αρκει το οτι γνωριζω τι επραξε.Επι δεκαετιες.
Η γενια που σπουδασε στο λονδινο εναι εξοικιωμενη, ο σνομπισμος-ελιτισμος του χατζηφωτιου μου ειναι απεχθης και του χατζιδακι εξισου.Το κειμενο τελικα δεν αστοχησε, ανεδειξε το δραμα της πολης: συβαριτες - απογονοι βανδαλων.
Η μοσχοαναθρεμμένη κομψευόμενη αθηναϊκή ελίτ της γενιάς του Χατζηφωτίου βαυκαλίζεται με την ιδέα ότι παρέλαβε το κλειδί της πόλης απευθείας απ τον Περικλή του Χρυσού Αιώνα. Εξ ου και αντιμετωπίζει εαυτόν ως είδος μνημειακό και μνημειώδες, απειλούμενο απ την περιρρέουσα επαρχιώτικη βαρβαρότητα. Το ευτράπελο της υποθέσεως είναι πως οι περί το Κολωνάκι Αθηναίοι μοιράζονται την ίδια έπαρση με τους απογόνους των Αθηναίων Γκάγκαρων, των εσωστρεφών γηγενών που συνάντησαν οι κοσμοπολίτες αστοί της διασποράς και Φαναριώτες όταν κατοίκησαν την περιοχή μετά τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους. Η Αθήνα δεν είναι διαμαντόπετρα στης γης το δαχτυλίδι, είναι πόλη του κόσμου που την κατοικούν άνθρωποι. Συμμερίζομαι τη σταθερή, προαιώνια αντιπάθεια του κειμενογράφου για τον εν λόγω κύριο, τον ευλογημένο με την ανάλαφρη χάρη του θεωρητικού του απολύτου τίποτα.
Θα προτιμουσα αντι να "στολισετε" τον Ζαχο να ονοματισετε τους"αβρους killers,με το σεις και με το σας,διαπλεκομενους με τεχνικα γραφεια,συμφεροντα του real estate,ξεπουλημενους πολιτικους κ.ο.κ",για να ξερουμε και που βρισκομαστε... Στο προαστιο παντως που εζησα και ζω, εβλεπα την αστικη ταξη να ζει σε μικρα σπιτια με τεραστιους κηπους γεματους με γατες,σκυλους και φυτα.Τα 1000τ.μ με μια φετουλα πρασιναδας που την λενε κηπο,αποστειρωμενα και επιπλωμενα "στην τριχα"προεκυψαν τα τελευταια 30 χρονια μαζι μ'ενα τεραστιο μισος για τα ζωα ,που σημαινει πως οι ταξη που προεκυψε,ταξη λαμογιων,δεν ειχε και δεν εχει καμια αλλη αξια περαν των καταθεσεων της.Τωρα απο που εχουν ερθει ολοι αυτοι,δε νομιζω πως εχει τοση σημασια.Η διαρκης απαξιωση της παιδειας πιστευω πως απανταει καλυτερα στον θυμο σας, απο τον Ζαχο,που,κακα τα ψεματα,ενα δικιο το εχει.
Τόσα λαμόγια γύρω μας, κατουράνε, φτύνουν, κορνάρουν, βρίζουν, παρκάρουν οπου βρούν, κλείνουν διαβάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες και εσύ στόλισες με επίθετα έναν που στο κάτω κάτω κριτικάρει τα κακώς κείμενα τα συμπολιτών μας. Αν τα σχόλια αφορούσαν τους λίγους θα ήμουν μαζί σου αλλά δυστυχώς αφορά την μεγάλη πλειονότητα των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
Νομίζω ότι ο Ζάχος και τα καμώματά του προ 20ετίας δεν είναι το έναυσμα. Σήμερα το ρόλο έχει αναλάβει επάξια ο Γιατρός (και η αυλή του από "σημαίνουσες" προσωπικότητες της "αστικής" τάξης). Όποιος δεν ξέρει ποιος είναι ο Γιατρός της Πλας Ρεζιλ, είναι απλά κατώτατος λαμογιακός λαουτζίκος (ΚΛΛ) και δεν αξίζει να γνωρίζει καν την ύπαρξη μιας τέτοιας προσωπικότητας. Εκεί να δείτε γέλια... και "πλοκ". Μάλλον από εκεί αντλεί την σήμερον ημέρα αυτή την έμπνευση ο κ. Τσαγκαρουσιάνος. Όχι από τον Χατζηφωτίου.
1.Αυτό που πάντα θα θυμάμαι από το Χατζηφωτίου είναι το εξής: Καλεσμένος σε εκπομπή του άλλου υπέροχου, του Τριανταφυλλόπουλου, με θέμα τις διοξίνες και τις καταστροφικές τους συνέπειες στη υγεία μας είχε πει το εξής: "αφού οι συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου εμφανίζονται μετά απο 20 χρόνια και πάνω, τι μας νοιάζει; Εμείς μέχρι τότε θα χουμε πεθάνει" Αυτή την "ευπρέπεια" πρεσβεύει ο κύριος και αυτόν τον "ουμανισμό".2. Μην μπερδεύετε τα ομόηχα με τα όμοια. Ο Ζάχος και ο Μάνος συνδέονται όσο ο Άνθιμος με τη ευσέβεια.3. Μη μπερδεύετε αυτούς που πολέμησαν του φασίστες με αυτούς που πολεμούν το φασισμό.
Νομίζω πως ο κ. Τσαγκαρουσιάνος συμψηφίζει δύο εντελώς διαφορετικές ιδέες: Αφενός την ιδέα του αγνού και γραφικού χωρικού, ο οποίος έχει τις ιδέες και τα βουκολικά ερεθίσματα του χωριού του, μιλάει με έντονη προφορά, χρησιμοποιεί το τοπικό ιδίωμα. Αφετέρου την ιδέα του "χωριάτη - επαρχιώτη" που συμπεριφέρεται στην πόλη σαν να είναι "μπαξέ - τσιφλίκι" του, μη δίνοντας δεκάρα για τις ελευθερίες και τα δικαιώματα των άλλων, επειδή "έτσι έμαθε στο χωριό" του. Όσον αφορά με την πρώτη κατηγορία μπορεί όντως να υπάρχει πολιτισμική διαφορά μεταξύ του ιδίου και των άλλων (π.χ να ακούει δημοτικά τραγούδια ο δίπλα να ακούει ροκ) αλλά η διαφορά είναι ακίνδυνη και αμβλύνεται σταδιακά (π.χ ο αγνός χωρικός μαθαίνει να εκτιμά και άλλα πολιτισμικά έργα). Η δεύτερη κατηγορία είναι το κύριο πρόβλημα της νεοελληνικής νοοτροπίας και πρέπει επειγόντως να επιληφθούμε του ζητήματος.
Διαφωνώ με τον κύριο Ζάχο, πιστεύω όλα έχουν να κάνουν με την Παιδεία, την καλλιέργεια και τις ηθικές αξίες κάθε ατόμου και όχι με το που γεννήθηκε. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Δηλαδή θέλει να μας πει πως δεν υπάρχουν πάμπλουτοι αθηναίοι εργολάβοι που έχτισαν αυθαίρετες, άσχημες αντιπαροχές τα χρόνια των παχέων αγελάδων ή εργολήπτες δημοσίων έργων που με απευθείας ανάθεσεις από διαπλεκόμενους πολιτικούς πήρα εκατοντάδες έργα που παρουσίασαν αστοχίες και πολλαπλάσια κόστη, ούτε πλούσιοι αθηναίοι επιχειρηματίες με σκοτεινές μπίζνες, φοροφυγάδες, απατεώνες........ Ούτε φυσικά αθηναίοι πολιτικοί που κάνανε κακό στον τόπο τους. Θέλω να πω καλές οι κολώνες, τα μάρμαρα, τα πλακάκια κ ο μπαξές, αλλά εδώ υπάρχει δάσος κ κάποιοι κοιτάνε το δέντρο. Από τη άλλη μου αρέσει ο συγκεκριμένος κύριος γιατί έχει έναν αφελή ρομαντισμό: βλέπει τους αθηναίους ως κάτι το εκλεκτό, το αγνό, το παρθένο (όπως οι κύκλοι που συναναστρέφεται φαντάζομαι) κ ότι το πρόβλημα το έχουν οι "Άλλοι", οι βάρβαροι (πάντα το πρόβλημα το έχουν αποκλειστικά κ μόνο οι Άλλοι άλλωστε). Δεν καταλαβαίνει ότι το πρόβλημα είναι γενικότερη έλλειψη Παιδείας και ηθικών Αξιών. Υπάρχει πλήρης και ωμή απαξίωση του κοινωνικού σώματος για τα πάντα, εκτός από το ατομικό συμφέρον κ το βόλεμα (ιδίως τώρα με την Κρίση). Ακόμα κ η ενασχόληση με τα πολιτικά που θα πρεπε να θεωρείται ό,τι πιο υγιές, έχει μετατραπεί σε σαφάρι δημοσίων σχέσεων, πόρτα για δουλειά κ εκτόνωση δολοφονικών και φασιστικών ενστίκτων ( βλέπε ΧΑ).
Ο Χατζηφωτίου είναι εμποτισμένος με την παλιά έννοια της αριστοκρατίας. Έτσι έμαθε και έτσι μεγάλωσε. Είναι αλήθεια πως παρουσιάζει ένα είδος ταξικού ρατσισμού όχι όμως στο συγκεκριμένο βίντεο που πολλοί μπορούν να βρουν εύστοχα τα σχόλια του. Στο ίδιο μήκος κύματος όμως είναι και η απάντηση στο άρθρο. Ανάξια για περαιτέρω ασχολία.
Ποσα στερεοτυπα μαζεμενα, πρεπει να ειναι παγκοσμιο ρεκορ, ευγε!Το θεμα δεν ειναι ο βλαχος που λετε που ειναι τιμιος και θελει να ενταχθει σε μια κοινωνια. Ειναι ο κουτοπονηρος βλαχος, ο οποιος θελει να κλεψει, να σε ριξει, να κανει ατιμια.Και οση χολη και να εχετε για την αστικη ταξη στην Ελλαδα (σιγα το νουμερο που ηταν κιολας, 50 οικογενειες ολες και ολες), τωρα θα λουστειτε και εσεις τα αποτελεσματα αυτου που περιεγραφε ο Χατζηφωτιου. Οταν ειδικα απο 81 και μετα ο καθε βλαχος που λετε εγινε υπουργος και διαπλεκομενος και real estate και ξεπουλημενος. Γιατι η αστικη ταξη του σημερα ουδεμια σχεση δεν εχει με την αστικη ταξη πριν 50 χρονια. Σε καμμια χωρα δεν εχει γινει τετοια μεταβαση προς τον εκχυδαισμο των παντων. Και το προβλημα σας ειναι ακομα ο Χατζηφωτιου;!
O κύριος αυτός εξισώνει ισοπεδωτικά την καταγωγή με τη συμπεριφορά, γι'αυτόν επαρχιώτης = ασυνείδητος καταστροφέας, λες και στους ανθρώπους αρέσει να ζουν σε μια άσχημη πόλη. Είναι θλιβερούλης και γραφικούλης.Επίσης, κάτω τα χέρια απ'τον Τύρναβο ρε!
Μια χαρά τα λες..Να θυμίσω πως πριν καμμιά δεκαριά χρόνια που ο Τέως είχε ανακινήσει το θέμα τις επιστροφής του, ο Χατζηφωτίου είχε πάρει σβάρνα τα κανάλια και είχε προτείνει να επαναφέρουμε την βασιλεία...
Στάθη, όπως βλέπεις τά'λεγε κι ο Χατζιδάκις, κι αρκετές φορές απ'ότι βλέπω.Και είναι αλήθεια ! Έχουμε κι εμείς, οι "επαρχιώτες" συμβολή στη δημιουργία αυτού του κίτς μεγαλουργήματος, όχι μόνο οι γκάγκαροι. Μή μας αποκλείεις έτσι αβασάνιστα, έχουμε το ίδιο κακό γούστο με σάς - ίσως όχι τόσο σοφιστικέ και εκλεπτυσμένο.
Είναι γενικά κουραστικός ο σνομπισμός των "Παλιών καλών αθηναϊκών οικογενειών", ιδίως αν σκεφτούμε ότι οι προ-προ-παππούδες τους έλιωναν ό,τι είχε μείνει από αρχαία (και αγάλματα) για να φτιάξουν ασβέστη... Καλά που πέρασε και ένας Έλγιν δεν λες.
Διαβάζω χρόνια Σ. Τσαγκαρουσιάνο και συνήθως τα χαίρομαι τα κείνενα του. Αυτό το συγκεκριμμένο,δεν μου άρεσε όμως,καθόλου,όχι πως έχω καμμία ιδιάιτερη συμπάθεια στον Ζ.Χατζηφωτίου,ούτε κρύο,ούτε ζέστη. Αλλά να..το κείμενο το διαπερνά,ένα συναίσθημα που μοιάζει σχεδόν με μίσος.Ούτε το κατανοώ,ούτε το αντέχω.
Με πολύ σεβασμό το άρθρο σας κινείται στα όρια του κόμπλεξ. Επισης άσχέτα από τον Χαρζηφωτίου και γενικότερα την "παλιά αστική τάξη", κακώς τον σχετίζετε με "αβρούς killers, με το σεις και με το σας, διαπλεκόμενους με τεχνικά γραφεία, συμφέροντα του real estate, ξεπουλημένους πολιτικούς κ.ο.κ". Αυτοί προέκυψαν από τα λάθη του '80 και τον ξαφνικό πλουτισμό ανθρώπων από όλες τις τάξεις, ίσως και περισσότερο από την επαρχία. Αντιθέτως η αστική τάξη ακολούθησε σταθερά βήματα, σήμερα θα την βρείτε στον ιδιωτικό τομέα, στις τέχνες και σε ελεύθερα επαγγέλματα και όχι στην μπίζνα, την πολιτική και το δημόσιο.
Που είναι το κακό στο να περιγράψεις το πόσο βρώμικη είναι η Αθήνα, από τους κατοίκους της, απ' όπου και αν κατάγονται? Τι σχέση έχει με τον νεοφιλελευθερισμό και την απουσία ευαισθησίας για τον άνθρωπο που περιγράφετε? Ποιός διαφωνεί ότι η Αθήνα είναι η πίο βρώμικη και άσχημα δομημένη πόλη της Ευρώπης? Ποιός την κατάντησε έτσι? Εξωγήινοι ή οι ίδιοι της οι κάτοικοι....απ'όπου και αν προέρχονται?