Η ωμή παρέμβαση του Αρχιεπίσκοπου

Η ωμή παρέμβαση του αρχιεπίσκοπου… Facebook Twitter
Ο άνθρωπος αυτός που πιστεύει ότι βρίσκεται πάνω από θεσμούς και εκλεγμένες πολιτικές εξουσίες σε μια πρωτοφανή πολιτική παρέμβασή του ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/ SOOC
0

ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ τον έξαλλο μητροπολίτη Πειραιά που βγάζει κηρύγματα μίσους και προειδοποιεί τους βουλευτές που θα ψηφίσουν υπέρ του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών να μην πηγαίνουν στην εκκλησία!

Δεν είναι ο μητροπολίτης Μεσογαίας –που εμφανιζόταν λίγο πιο συγκροτημένος από τους συναδέλφους του επειδή έχει καλές σπουδές– ο οποίος χαρακτήρισε την ομοφυλοφιλία εκτροπή και με τις απόψεις του προσπαθεί να βυθίσει την κοινωνία στον μεσαίωνα.

Από όλες τις αρνητικές (και αντιδραστικές) αντιδράσεις που παρατηρούνται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αυτή του Αρχιεπίσκοπου ήταν η χειρότερη και αποτελεί την πιο ωμή παρέμβαση στην πολιτική εξουσία, δικαιώνοντας όσους επιμένουν στον διαχωρισμό εκκλησίας κράτους, στον οποίο καμιά κυβέρνηση δεν τόλμησε να προχωρήσει.

Αυτήν τη φορά είναι ο Αρχιεπίσκοπος, για τον οποίο πολλοί και για πολλά χρόνια προσπαθούν να μας πείσουν πως είναι μετριοπαθής, δεν διχάζει την κοινωνία και δεν παρεμβαίνει στην πολιτική.

Ο άνθρωπος αυτός που πιστεύει ότι βρίσκεται πάνω από θεσμούς και εκλεγμένες πολιτικές εξουσίες σε μια πρωτοφανή πολιτική παρέμβασή του ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο. Το είπε κομψά, είναι η αλήθεια: «Καλό θα ήταν η συγκεκριμένη ψηφοφορία να είναι ονομαστική».

Καλό για ποιον άραγε;

Για τους ιεράρχες που θα στοχοποιούν όσους βουλευτές τολμήσουν να ψηφίσουν μια ρύθμιση δικαιωματικού χαρακτήρα; Για τους χιλιάδες βαθιά συντηρητικούς παπάδες (των οποίων τους μισθούς εξακολουθούμε να πληρώνουμε) οι οποίοι θα βγάζουν κηρύγματα μίσους και θα σπέρνουν κατάρες στο κυριακάτικο εκκλησιάσμά τους, επηρεάζοντας τους ψηφοφόρους; Για την ίδια την κοινωνία η οποία διαπιστώνει για μια ακόμα φορά πως η ελληνική Εκκλησία εξακολουθεί να διεκδικεί εξουσία που δεν της ανήκει;

Από όλες τις αρνητικές (και αντιδραστικές) αντιδράσεις που παρατηρούνται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αυτή του Αρχιεπίσκοπου ήταν η χειρότερη και αποτελεί την πιο ωμή παρέμβαση στην πολιτική εξουσία, δικαιώνοντας όσους επιμένουν στον διαχωρισμό εκκλησίας κράτους, στον οποίο καμιά κυβέρνηση δεν τόλμησε να προχωρήσει.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ