Η κουίρ τρανς ιδιοκτησία

ΕΠΕΞ Η κουίρ τρανς ιδιοκτησία Facebook Twitter
Είναι αργά, φίλοι μου, γιατί γνωρίζω ήδη πως η ταυτότητά μου, που τόσο πολύ δεν θέλετε να θεωρείται «ιδιοκτησία» μου, μπορεί να γίνει ιδιοκτησία και περιουσία στα χέρια των άλλων. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΑΓΑΠΗΤΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Αγαπητό δημοτικό συμβούλιο

Είμαι μια τρανς από αυτές που μεγάλωσαν στην Αθήνα, ανάμεσα σε αριστερούς προγόνους, μέσα σε φτωχά σπίτια, τρώγοντας τη βία με το κουτάλι, αποφεύγοντας τη σεξεργασία και χωρίς να σταματήσω ποτέ να δουλεύω για την επιβίωσή μου.

Όταν μου «επιτρέπεται» ασχολούμαι με τις τέχνες, γράφω ιστορίες, ζωγραφίζω, παίζω ρόλους και συχνά τραγουδάω στο ντους, μοιράζομαι τα ρεσιτάλ ερμηνείας μου με τους γείτονές μου μέσα από το ηχείο του φωταγωγού της πολυκατοικίας όπου κατοικώ, στην Κυψέλη. Συνήθως τραγουδάω τον «Κοκαϊνοπότη» και την «Ιεροσυλία», αλλά, όπως πιθανόν γνωρίζετε, οι περισσότεροι γείτονές μου είναι τουρίστες, αναγκάστηκα λοιπόν να εντάξω στο ρεπερτόριο το «Non, je ne regrette rien» και το «Born this way». Ποτέ δεν θα τους ζητούσα να πληρώσουν εισιτήριο για την ψυχαγωγία που τους προσφέρω.

Οι τρανς εργατοώρες που αφιερώνω για να δημιουργήσω στο περιθώριο μιας καθημερινότητας που δεν μου επιτρέπει να αναπνεύσω χωρίς να μου θυμίζει πως είμαι δακτυλοδεικτούμενη είναι «ιδιοκτησία». 

Ποτέ δεν σκέφτηκα να ζητήσω χρήματα επειδή κάποιος περαστικός με άγγιξε «κατά λάθος», ή το βλέμμα του κόλλησε στο μπούστο μου, ή με σχολίασε επιδεικτικά, αν και κάποιες φορές σκέφτομαι πως όλοι αυτοί κάτι μου χρωστάνε. Επίσης, δεν σκέφτηκα ποτέ ότι θα έπρεπε να αμείβομαι για οποιαδήποτε εργασία κάνω, άλλωστε δεν υπάρχει σπουδαιότερη ανταμοιβή από την αλληλεγγύη και τη συμπερίληψη, όλα τα υπόλοιπα αγαθά τα βρίσκω εύκολα με δόσεις και σε κουπόνια.

Η ταυτότητά μου είναι αόρατη ανάμεσα σε αριστερούς και αντικαπιταλιστές, δεν υφίσταμαι καμία αρνητική διάκριση. Αλλά τον κανιβαλισμό δεν τον γλίτωσα, και να τα παραδείγματά μου.

Κάποια ετεροκανονικά sites λογοτεχνίας που πρόσφατα έγιναν τρανς friendly μού ζητούν να στείλω κείμενα όχι απλά αφιλοκερδώς αλλά χωρίς να έχουν αφιερώσει ούτε μια λέξη στο βιβλίο μου, στην εργασία μου. Κάποια τρανς φίλη μού πρόσφερε το σπίτι της, χωρίς να το ζητήσω, για να κάνω εκεί βίζιτες, που δεν έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου, για να της το καθαρίζω φεύγοντας και να παίρνει το ποσοστό της. Κάποιος γκέι ακτιβιστής μού ζήτησε να του παραδώσω ένα πρόγραμμα για τα τρανς δικαιώματα με σκοπό να το καταθέσει προς χρηματοδότηση, χωρίς εμένα. Κάποια Λυρική Σκηνή αναγκάστηκε να κάνει δεύτερη ακρόαση για να βρει την τρανς γυναίκα που θα παίξει τον ρόλο της τρανς γυναίκας, ενώ αρχικά είχε επιλέξει μια ντραγκ κουίν.

Ναι, οι κανίβαλοι είναι παντού και καμία ταυτότητα δεν μου εξασφαλίζει ότι δεν θα με φάνε ζωντανή, και εμένα και τη δουλειά μου. Και δεν αναφέρομαι σε συμβολικό κανιβαλισμό, οι τρανς εργατοώρες είναι απόλυτα ρεαλιστικές και αυτές είναι που θέλω να διαφυλάξω. Οι τρανς εργατοώρες που αφιερώνω για να δημιουργήσω στο περιθώριο μιας καθημερινότητας που δεν μου επιτρέπει να αναπνεύσω χωρίς να μου θυμίζει πως είμαι δακτυλοδεικτούμενη είναι «ιδιοκτησία». Και την ίδια στιγμή που δουλεύω επί δέκα για να πληρωθώ τα μισά ή και τίποτα δεν κουράζομαι να ακούω τη φτώχεια των φτωχών από τα στόματά τους, γιατί ξέρω ότι αυτό είναι ένα από τα λίγα όπλα που τους έχουν απομείνει.

Ναι, δεν πιστεύω ότι οι cis straight άνθρωποι είναι εχθροί μου επειδή δεν έχουμε τις ίδιες εμπειρίες, όμως θα ήθελα η δουλειά μου να βρίσκεται σε ασφαλή χέρια που θα σεβαστούν τον κόπο μου σε σχέση με την ταυτότητά μου και όχι για την ταυτότητά μου. Θέλω να ξέρω ότι οι συνεργάτες δεν είναι εχθρικοί, ότι έχουν καλές προθέσεις και θεωρώ βασική προϋπόθεση το να γνωριστούμε πριν συνεργαστούμε. Θέλω να παίζουν με καθαρά χαρτιά και να μην παριστάνουν τους σωτήρες μου, ενώ έχουν κέρδος από την προσωπική μου εργασία.

Πρόσφατα ο εγχώριος αριστερός κουίρ και μη κόσμος οικειοποιήθηκε την άποψη ενός καλλιτέχνη με διεθνή παρουσία και επί τη ευκαιρία μού υπενθύμισαν πόσο σημαντικό είναι να εξευγενιστώ. Με απειλούν με εξορία από την αριστερά και τον αντικαπιταλισμό με βάση το επιχείρημα ότι η ταυτότητά μου δεν είναι ιδιοκτησία. Κάτι σαν αυτό που κάνουν τα πολιτικά κόμματα με εμάς τις ανένταχτες. Αφού δεν είσαι «δικιά» μας, δεν είσαι τίποτα.

Όμως είναι αργά, φίλοι μου, γιατί γνωρίζω ήδη πως η ταυτότητά μου, που τόσο πολύ δεν θέλετε να θεωρείται «ιδιοκτησία» μου, μπορεί να γίνει ιδιοκτησία και περιουσία στα χέρια των άλλων. Οι άντρες, κουίρ και στρέιτ, αυτοί που προνομιακά γράφουν τις Δέκα Εντολές της αριστερής τέχνης, θέλουν να σταματήσουμε να μιλάμε για τις ταυτότητές μας και τώρα έχουν το τέλειο άλλοθι.

Αγαπητέ δήμαρχε
Αγαπητό δημοτικό συμβούλιο
Αποφάσισα να σας προσφέρω την ταυτότητά μου για ένα άγαλμα. Μπορείτε να επιλέξετε εσείς την τοποθεσία ή το μουσείο· ναι, καλύτερα σε μουσείο γιατί σε δημόσιο χώρο φοβάμαι ότι θα το κανιβαλίσουν κι αυτό.

Αναμένω την απάντησή σας
Με εκτίμηση

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
σιούτη

Οπτική Γωνία / ΟΠΕΚΕΠΕ, μεταναστευτικό και Τέμπη ζορίζουν ξανά την κυβέρνηση

Το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων και η πιθανή επιστροφή προσφύγων από τη Γερμανία στην Ελλάδα έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Κοκέτα / Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Ένας σιωπηλός ιός, μια πανδημία για την οποία δεν μιλά κανείς: μανάδες, κρύψτε τα παιδιά σας από τη μάχη του creative direction. Η Δανάη Ιωάννου σε μια επιτόπια έρευνα για το επάγγελμα που σαρώνει γύρω μας τους ανθρώπους σαν κρυφή πανδημία.
ΔΑΝΑΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Οπτική Γωνία / Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Χώρες που υποδέχτηκαν σχετικά φιλικά μετανάστες είχαν οφέλη σε οικονομικό επίπεδο. Μια από αυτές είναι η Ισπανία, που τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε θετικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν τους τρόπους ένταξής τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γαϊδούρια : Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;/ Ιπποειδή: Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;

Ρεπορτάζ / Γαϊδούρια: Ζώα εργασίας ή θύματα κακοποίησης;

Είναι τα ιπποειδή στην Ελλάδα εργάτες χωρίς δικαιώματα; Ποιες είναι οι συνθήκες διαβίωσής τους, ποια μέριμνα υπάρχει για τη φροντίδα τους και γιατί η νομοθετική προστασία τους βρίσκεται σε μια γκρίζα ζώνη; Μιλούν στη LiFO εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων και τοπικοί φορείς.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Guest Editors / Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Η πατριαρχία είναι παντού: στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ψυχολογία, στην αισθητική, στον πολιτισμό, σε ολόκληρη την ανθρώπινη κατάσταση. Όταν σκεφτόμαστε το πολιτικό, δεν γίνεται να μη σκεφτόμαστε το φεμινιστικό.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
«Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οπτική Γωνία / «Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οι παγκόσμιες και περιφερειακές επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα και τα αδιέξοδα του Παλαιστινιακού. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι αλλαγές που φέρνουν στο μεταναστευτικό η πρόσφατη απόφαση της Λειψίας και η νέα πολιτική του Μερτς/ Μεταναστευτικό: Από τη Μέρκελ στον Μερτς και η αλλαγή που φέρνει η απόφαση της Λειψίας

Βασιλική Σιούτη / Μεταναστευτικό: Πώς επηρεάζει την Ελλάδα η αλλαγή πολιτικής της Γερμανίας;

Μετά την εκλογή του Φρίντριχ Μερτς, η Γερμανία αυστηροποιεί τη μεταναστευτική πολιτική της και αναζητά τρόπους για να εξαιρεθεί από την υποχρέωση εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ώστε να μην κάνει δεκτά νέα αιτήματα ασύλου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες; 

Οπτική Γωνία / Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες ενώ δεν έχουμε να φάμε;

Αν νομίζετε ότι η επίδειξη πλούτου προκαλεί σήμερα κοινωνική κατακραυγή, πλανάστε. Άνθρωποι που δυσκολεύονται οικονομικά, αντί να βιώσουν ταξική αφύπνιση, βλέποντας πώς ζει η δισεκατομμυριούχος σταρ του TikTok, θέλουν να μάθουν τα πάντα γι' αυτήν.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανήλικοι στην πρώτη γραμμή: Το νέο πρόσωπο της ακροδεξιάς στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα / 13χρονα παιδιά σε νεοναζιστικές συμμορίες: Πώς φτάσαμε εδώ;

Όλο και περισσότεροι έφηβοι και νέοι φαίνεται να γοητεύονται από ακροδεξιές ιδεολογίες. Τι σηματοδοτεί η έκρηξη αυτού του επικίνδυνου φαινομένου; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Άρης Στυλιανού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
« Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Οπτική Γωνία / «Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Ο επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας της Θρησκείας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και διδάκτορας των πανεπιστημίων Βοστώνης και Λουβέν Χαράλαμπος Βέντης μιλά για την εκλογή του νέου Πάπα, την «επιστροφή» της θρησκείας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ