Η καλύτερη μαμά του κόσμου!

Η καλύτερη μαμά του κόσμου! Facebook Twitter
Πρέπει να θυμόμαστε και να επαναλαμβάνουμε σαν μάντρα: δεν υπάρχει Αγία Μάνα. Καμία μας δεν θα κερδίσει στον διαγωνισμό μαμαδοσύνης. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ καιρό μια παλιά συνάδελφος και νυν διάσημη influencer έκανε repost ένα βίντεο από το TikTok. Έλεγε κάτι σαν «Δεν το βρίσκω και πολύ δίκαιο αυτό το βίντεο για τις μαμάδες». Στο βίντεο η «μαμά» υποτίθεται ότι μπούκωνε το άρρωστο παιδί της με αντιπυρετικό κι έλεγε ψέματα στη νηπιαγωγό («Το σιρόπι; Είναι για τον σκύλο!», «Όχι, όχι, δεν δίνω φάρμακο στον σκύλο μου με το κουτάλι») για να το αφήσει στον παιδικό σταθμό και να πάει ανέμελη να κάνει γιόγκα. 

Από κάτω γινόταν χαμός, κυρίως με σχόλια από άλλες γυναίκες. «Πριν το σχολικό είδα μία να δίνει σιρόπι στο παιδί της. Είναι πολλές αυτές» και «ΠΟΣΟ ΣΙΧΑΜΕΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» και «Kαλά, πόσες τέτοιες ξέρω». Στο μεταξύ, εγώ αλήθεια δεν ξέρω καμία τέτοια μάνα, μόνο κάτι όρθια ερείπια σαν και μένα που τρέχουν να αφήσουν το παιδί στον παιδικό με ασιδέρωτο πουκάμισο και μαλλιά κοκαλωμένα από το dry shampoo (υπάρχει κάτι που να είναι τόσο θαυματουργό και τόσο αηδιαστικό ταυτόχρονα;) γιατί δεν πρόλαβαν να λουστούν. Δεν θα μιλήσω καν για το χάος που προκύπτει κάθε φορά που αρρωσταίνει ο γιος μου και πρέπει να δούμε ποιος θα τον κρατήσει και ποιος θα πάει στη δουλειά.

Αυτή η ιδέα της μάνας με τον άπλετο ελεύθερο χρόνο που πάει για καφέ φορώντας κασμιρένιο πουλόβερ και στέκα και μετά κάνει γιόγκα και barre a terre με τα γυμνασμένα της χέρια σε κάποιο στούντιο πιλάτες ανήκει μάλλον στο συλλογικό φαντασιακό ως απωθημένο.

Θέλω να πω, αυτή η ιδέα της μάνας με τον άπλετο ελεύθερο χρόνο που πάει για καφέ φορώντας κασμιρένιο πουλόβερ και στέκα και μετά κάνει γιόγκα και barre a terre με τα γυμνασμένα της χέρια σε κάποιο στούντιο πιλάτες ανήκει μάλλον στο συλλογικό φαντασιακό ως απωθημένο. Κάποτε η καλύτερή μου φίλη με είχε πάρει τηλέφωνο για να μου ανακοινώσει περιχαρής πως βρήκε χρόνο να κόψει τα νύχια της. «Είχα μήνες να προλάβω, το μωρό κοιμήθηκε σερί πάνω από 2 ώρες», μου είχε πει με τρομερό ενθουσιασμό στη φωνή.

Υπάρχει ένα τραγούδι που μοιάζει να το έχει φτιάξει κάποιος στο συνθεσάιζερ στο σπίτι, πατώντας τα κουμπιά με ένα κουτάλι. Το λατρεύω και το μισώ ταυτόχρονα. Έχει τίτλο «Η καλύτερη μαμά του κόσμου» («Η καλύτερη μαμά του κόσμου / η καλύτερη μαμά του κόσμου / είναι απ’ όλες τις μανούλες η δική μου μαμά / που με παίρνει αγκαλιά και μου δίνει φιλιά / αχ, πώς σ’ αγαπάω μαμά»!). Υπάρχει και αντίστοιχο τραγούδι για μπαμπάδες, που ανήκει όμως στην ηρωική εποποιία («Αν πάει ο λύκος να με δαγκώσει / εκείνος θα ’ρθει να με σώσει / κι αν μες στη ζούγκλα θα ’χω χαθεί εκείνος ξέρει πώς να με βρει / Είν’ ο μπαμπάς μου, είν’ ο μπαμπάς μου / ο αγαπημένος ήρωάς μου./ Ποιος Σούπερμαν, Ζορό, Μπρους Λι, τους βάζει κάτω όλους μαζί»!).

Δεν μπορώ να πω ότι όλη αυτή η ανελέητη σύγκριση (στην καλύτερη), αυτή η συνεχής κριτική (στη χειρότερη) που κάνουν οι μανάδες στις άλλες μανάδες και στον εαυτό τους μου κάνει εντύπωση. Έχουμε μεγαλώσει σε μια κοινωνία που μας έμαθε ότι οι άλλες γυναίκες είναι αντίπαλοί μας και ο μόνος τρόπος να «ανέβουμε» είναι να πατήσουμε όλες τις υπόλοιπες κάτω σαν τα χταπόδια. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο προσωπικό και συναισθηματικά φορτισμένο από τη βαθιά μας ανάγκη, και ανασφάλεια, να είμαστε καλές μανάδες. 

Σε όλο αυτό προστίθεται και κάτι απόλυτα ελληνικό: η μόνιμη σκιά της «Αγίας Μάνας», αυτής της σύγχρονης Παναγίας που μαγειρεύει σκυφτή πάνω από τη χύτρα, τυλιγμένη με ένα σάλι, και φωνάζει με τρεμάμενη φωνή: «Αγόρι μου, ζακέτα να πάρεις». Πρέπει όμως να θυμόμαστε και να επαναλαμβάνουμε σαν μάντρα: δεν υπάρχει Αγία Μάνα. Καμία μας δεν θα κερδίσει στον διαγωνισμό μαμαδοσύνης. Πολλές φορές δεν ξέρουμε τι κάνουμε, απλώς προσπαθούμε να κρατηθούμε στον αφρό και να μην πνιγούμε. Αμήν.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Οπτική Γωνία / Αμπντελά Ταϊά: «Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Ο Μαροκινός συγγραφέας και σκηνοθέτης, κάτοικος Γαλλίας πλέον και γνωστός στην Ελλάδα από το υπέροχο μυθιστόρημα «Η ζωή με το δικό σου φως», μιλά με θαυμασμό για την εξέγερση της νεολαίας που συνταράσσει την πατρίδα του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Συνέντευξη / Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Μετά από μισό αιώνα στο «Βήμα», ο Νίκος Χασαπόπουλος μιλά για πρώτη φορά για την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του, τις στιγμές που έζησε δίπλα σε Λαμπράκη, Ψυχάρη και πρωθυπουργούς, αλλά και για το μεγάλο λάθος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Οπτική Γωνία / Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Έχουμε ένα καινούργιο συναίσθημα, όχι το κλασικό της εποχής των φασισμών, δηλαδή τον φόβο μη βρεθεί κανείς στη θέση των κατώτερων, όσων έμειναν πίσω ή «από κάτω». Πλέον βλέπει κανείς μένος για τα θύματα που μιλάνε.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ