Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών 

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Είναι αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ, στις 20 Απριλίου του 2019, όταν μια φωτογραφία του βουλευτή Σερρών Κώστα Αχ. Καραμανλή με την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζενμπεργκ, που την ανάρτησε στα σόσιαλ μίντια και κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, έγινε η αιτία για να δεχθεί βροχή από αρνητικά και οργισμένα σχόλια. Ο λόγος ήταν ότι στη φωτογραφία εκείνη, που τραβήχτηκε ενώ οι δυο τους βρίσκονταν στο αυτοκίνητό του με εκείνον στη θέση του οδηγού, μπορούσε κανείς να διακρίνει ότι ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας είχε τοποθετήσει κλιπ απενεργοποίησης του συναγερμού της ζώνης ασφαλείας!

Το αξεσουάρ αυτό χρησιμοποιείται από όσους δεν θέλουν να φοράνε ζώνη ασφαλείας· τοποθετούν στους υποδοχείς της ζώνης αυτά τα κλιπ για να μην τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης. Ο αρμόδιος βουλευτής για θέματα Μεταφορών της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλαδή, επεδείκνυε στον φακό ότι δεν τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αδιαφορεί για την ασφαλή οδήγηση. 

Μετά από τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι ήταν λάθος του. Αναμενόμενη δήλωση, χωρίς πολλές εξηγήσεις, δύο μήνες πριν από τις εκλογές, χωρίς να πει καν ότι στο εξής θα τηρεί τον ΚΟΚ. 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους.

Όταν μετά από λίγο, τον Ιούλιο του 2019, η Νέα Δημοκρατία κέρδισε τις εκλογές, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τοποθετήθηκε στη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Κάποιοι τότε θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Στην κυβέρνηση, αλλά και στον πολιτικό χώρο γενικότερα, αυτό θεωρήθηκε μια ασήμαντη λεπτομέρεια στην οποία δεν άξιζε να δώσει κανείς σημασία.   

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Κάποιοι θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Φωτ.: via Facebook

Είναι όμως αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Τι είδους άριστος υπουργός θα μπορούσε να είναι; Και γιατί κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τη δική του ασφάλεια όταν οδηγεί να ενδιαφερθεί για την ασφάλεια των άλλων στις δημόσιες μεταφορές; Θα περίμενε κανείς από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας να τον έχει αποπέμψει από τότε και όχι να τον κάνει υπουργό Μεταφορών. 

Η χρήση της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου και πρέπει να τη φορούν πάντα ο οδηγός και οι συνεπιβάτες. Σε περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, αυτός που παραβαίνει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ τιμωρείται με πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας. Η ζώνη θεωρείται το σημαντικότερο από τα συστήματα ασφάλειας, που σώζει ζωές σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας μαρτυρά έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς και απουσία συνείδησης των τρομακτικών κινδύνων και συνεπειών από την οδήγηση χωρίς αυτό το μέσο προστασίας. Ο γνωστός οδηγός και ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας Ιαβέρης είχε παρουσιαστεί στις 12/9/2019 στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και είχε πει ότι βλέπει κατά καιρούς να μπαινοβγαίνουν στο κτίριο βουλευτικά και υπουργικά αυτοκίνητα «με ζώνες κουμπωμένες πίσω από την πλάτη, και με πόρπες απενεργοποιητές», επισημαίνοντας πως, πέρα από το θέμα της προστασίας, είναι και θέμα προτύπων. «Δεν μπορεί ένας βουλευτής να κάνει ό,τι θέλει», τους είπε. «Έχει ανθρώπους που τον παρακολουθούν και αυτή είναι η παιδεία, η βιωματική αντιγραφή των προτύπων…». 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Lifo Videos / «Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Η Κατερίνα Βουτσινά, αδερφή του Γιάννη Βουτσινά, ενός εκ των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, εξηγεί στα βίντεο της LiFO πως έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι οι νεκροί είναι περισσότεροι και μιλά για ένα «απόλυτο, συγχρονισμένο έγκλημα».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

Ελλάδα / Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

«Το τρένο είχε αρχίσει να εκτροχιάζεται και να πέφτουν πράγματα πάνω μου. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν έγινε το ατύχημα είναι πώς θα αντιδράσει η μαμά μου σε αυτό, πώς θα ζήσουν με αυτό η αδερφή μου η γιαγιά μου»
NEWSROOM
Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ρεπορτάζ / Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επέμενε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή πως δεν έφταιξε η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, αλλά ότι παραβιάστηκε ο κανονισμός λειτουργίας. Σαν να μην είχε καμία ευθύνη εκείνος για τη διασφάλιση της τήρησής του.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Ελλάδα / Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Το δυστύχημα των Τεμπών αποτελεί μια από τις πιο πένθιμες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μια υπόθεση, ένα έγκλημα –όπως το χαρακτηρίζει η κοινή γνώμη– που χρήζει διαλεύκανσης, ώστε να μην ξανασυμβεί.
NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Παπαγγελής: «Όλα ξεκίνησαν από έναν έντονο πόνο στο αριστερό μου πόδι»

Αθλητισμός / Νίκος Παπαγγελής: «Όλα ξεκίνησαν από έναν έντονο πόνο στο αριστερό μου πόδι»

Ο παραολυμπιονίκης στο άθλημα της ποδηλασίας δεν σταμάτησε ποτέ να αγωνίζεται και τώρα ετοιμάζεται για τον πιο κρίσιμο αγώνα του στους Παραολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ευρωεκλογές ως νέο πολιτικό ορόσημο 

Ρεπορτάζ / Οι ευρωεκλογές ως νέο πολιτικό ορόσημο 

Το ενδιαφέρον για τις ευρωεκλογές του Ιουνίου είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια, ίσως επειδή θα καταγραφούν οι δυνάμεις και οι συσχετισμοί ενός παράξενου και ασυνήθιστου πολιτικού τοπίου, όπως αυτό που έχει προκύψει στην Ελλάδα μετά την κρίση και λίγο πριν από τη διαμόρφωση του νέου πολιτικού περιβάλλοντος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ποιους ζαλίζουν τα ύψη των κτιρίων;

Ρεπορτάζ / Ποιους «ζαλίζουν» τα ύψη των κτιρίων;

Με μια μεταβατική ρύθμιση πυροσβεστικού χαρακτήρα, το υπουργείο Περιβάλλοντος επιχειρεί να κάμψει τις αντιδράσεις δημάρχων που διαμαρτύρονται για τα μεγάλα ύψη και τα επιπλέον τετραγωνικά των νέων κτιρίων, που κερδίζονται από τα bonus δόμησης και ύψους του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού. Ποιους και γιατί ζαλίζουν τα μεγάλα ύψη; 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Το «Rom Boost» και μια συζήτηση για τους Ρομά 

Οπτική Γωνία / «Δεν είναι οι Ρομά που επιλέγουν το περιθώριο, αλλά η ίδια η κοινωνία που τους περιορίζει»

Οι Γιατροί του Κόσμου ολοκλήρωσαν το έργο «Rom Boost», επιμορφωτικές δράσεις σε κοινότητες Ρομά, στο πλαίσιο των προγραμμάτων ένταξης και συμπερίληψης της οργάνωσης. Στόχος ήταν να πραγματοποιηθούν εκπαιδεύσεις και να δοθεί φωνή και αυτοπεποίθηση στους περιθωριοποιημένους Ρομά πληθυσμούς. Εκτός όμως από το ίδιο το έργο, ενδιαφέρον έχει και η συνομιλία που ακολούθησε, με τρεις εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ