Επάγγελμα: Καπνίστρια

Επάγγελμα: Καπνίστρια Facebook Twitter
Στα Σαββατόβραδα της τουριστικής υπερδύναμης της Αθήνας τα λάθη έρχονται και με βρίσκουν πριν προλάβω να πιω την πρώτη βότκα. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

Σαμάνθα: Απαγορεύεται το κάπνισμα στα μπαρ; Και μετά από αυτό τι; Θα απαγορεύεται να πηδιόμαστε στα μπαρ;

Μιράντα: Λοιπόν, πρώτα θα έπρεπε να υπάρχει ένα τμήμα «Μην κάνετε σεξ».

Sex and the city, Νέα Υόρκη, 1998

ΑΘΗΝΑ, 2024 

Κάθε Σάββατο βράδυ που αποφεύγω να βγω, θα το βρω μπροστά μου το μοναδικό Σάββατο βράδυ που θα αποφασίσω να βγω. Και κάθε επόμενο Σάββατο δεν θα βγαίνω γιατί θα θυμάμαι το τελευταίο Σάββατο που βγήκα.

Τα λάθη του Σαββάτου τα βρίσκω μπροστά μου, δίπλα μου, ακόμα και μέσα μου, την Κυριακή το πρωί.

Ο πονοκέφαλος, η αφυδάτωση, η εξάντληση, η αποπροσωποποίηση. Κι επειδή τα λάθη θέλουν καλή παρέα, μαζί τους έρχεται και ο Ξηαλέ, το Γοριλάκι, ο Χαρχαρίας.

Στα Σαββατόβραδα της τουριστικής υπερδύναμης της Αθήνας τα λάθη έρχονται και με βρίσκουν πριν προλάβω να πιω την πρώτη βότκα. Έρχονται οι «Κάρεν»! Αυτά τα άτομα τα είχα συναντήσει μόνο στα social media, είχα παρακολουθήσει τις καταγγελίες τους σχετικά με το πόσο άργησε το σουβλάκι τους, πόσο λάθος ήταν η παραγγελία τους και πόσο έξαλλα είναι με τη μη κανονικότητα του κόσμου, σύμφωνα με τον νόμο ή σύμφωνα με τους άγραφους νόμους τους. Μετά την πανδημία τα συναντώ στους δρόμους και στα στέκια της Αθήνας, κάθονται δίπλα μου στο μετρό και γνωριζόμαστε από κοινές παρέες.

Μέχρι τότε, λοιπόν, εγώ δεν θα καπνίζω μέσα στο μπαρ, μην τυχόν και τους μολύνω με την κακή μου συνήθεια, ας μην παραβώ το νόμο, εφόσον πια όλος ο κόσμος της νύχτας έχει λευκό ποινικό μητρώο. 

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη μου, σύμφωνα με τις «Κάρεν» της Αθήνας, είναι το κάπνισμα στο λάθος σημείο. Στη στάση Μοναστηράκι του 035 έκανα το λάθος να ανάψω τσιγάρο και λίγο μετά βρέθηκε δίπλα μου μια οικογένεια Ισπανών τουριστών με ένα μωρό στην αγκαλιά· στάθηκαν ακριβώς δίπλα μου και σε κάθε τζούρα με κοιτούσαν σαστισμένοι με το θράσος μου, που τόλμησα να καπνίσω μπροστά τους.

Ενώ μπορούσαν πολύ απλά να μην μπαστακωθούν δίπλα μου. Στο υπόγειο μπαρ των Εξαρχείων, που κάθε Σάββατο βράδυ δεν μπορούσες να πλησιάσεις την ουρά για την τουαλέτα και κάτω από κάθε πόρτα έβλεπες πάντα τέσσερα ή έξι πόδια, τώρα ο κόσμος καπνίζει έξω από την πόρτα με το ποτό στο χέρι. Και δεν νοιάζεται κανείς τόσο για τις μπόμπες που μας ποτίζουν όσο για το να μην καπνίζουμε μέσα στο μπαρ.

Δεν φταίνε οι Κάρεν, επικαλούνται μια ολόκληρη υπουργική απόφαση που με περιγράφει ως υγειονομική βόμβα στην υγιεινή ζωή τους, και κυκλοφορούν και ελεγκτές που απειλούν με πρόστιμα.

Και επειδή Κάρεν δεν γεννιέσαι αλλά γίνεσαι, και όλο και πολλαπλασιάζονται, και έχουν καταφέρει να παρεισφρήσουν στους πιο απρόβλεπτους χώρους, όλο αυτό μου θυμίζει την περίοδο που στα γκέι μπαρ του Γκαζιού οι μετανάστες και οι τρανς έτρωγαν πόρτα, προφανώς για άλλους «υγειονομικούς λόγους». Ω, ναι! Υπάρχουν και καλιαρντές Κάρεν, και είναι αήττητες! Μου θυμίζει, όμως, και τη φάση που στα Εξάρχεια οι Κάρεν των συνελεύσεων, όταν έμαθαν πως υπάρχει ομάδα Queer Trans, φοβήθηκαν ότι θα επηρεάσουμε αρνητικά την επανάσταση του κινήματος, επειδή φοράμε κόκκινο κραγιόν και τακούνια.

Μέχρι τότε, λοιπόν, εγώ δεν θα καπνίζω μέσα στο μπαρ, μην τυχόν και τους μολύνω με την κακή μου συνήθεια, ας μην παραβώ το νόμο, εφόσον πια όλος ο κόσμος της νύχτας έχει λευκό ποινικό μητρώο. Θα μάθω να το απολαμβάνω που πληρώνω ΦΠΑ 24% για να πίνω βότκα-μεθανόλη και θα περνάω καλά όσο με φωτογραφίζουν, χωρίς τη θέλησή μου, στα Ιnstagram stories, για να πείσουν το κοινό τους πόσο ξέφρενη είναι η νυχτερινή ζωή στην Αθήνα.

Μπορώ να καθίσω έξω από το μπαρ ακόμα και τον χειμώνα, θα ρίξω ένα γουναρικό στους ώμους μου, θα απλώσω τα σέα μου στο τραπεζάκι, θα το στρίψω με την ησυχία μου και στην τελική, αν δω ότι ενοχλώ τόσο, θα πάρω το ποτό μου και θα φύγω.

Μια φιλενάδα με είδε κάποτε να κυκλοφορώ με ένα γυάλινο ποτήρι στο χέρι στα Εξάρχεια και με παρεξήγησε.

«Μωρή, το τζούρνεψες το ποτήρι;» μου λέει

«Όχι, μωρή, πλήρωσα το ποτήρι, το ποτό μου, μισό μπουκάλι τιμή κάβας, κι εφόσον δεν περνάω καλά, παίρνω τη βότκα μου και φεύγω».

Έτσι κι αλλιώς, κάθε φορά που επιστρέφω στο σπίτι μου από μια σαββατιάτικη νυχτερινή έξοδο, τα μαλλιά μου είναι κόκκινα και μυρίζουν κάνναβη, το μαύρο μου φόρεμα έχει κολλημένες γατότριχες και κάθε Κυριακή ξυπνάω και το «λάθος» κοιμάται δίπλα μου, τεντώνεται με κλειστά τα μάτια και όταν πάω να σηκωθώ με τραβάει κάτω από το πάπλωμα.

Ευτυχώς, εμείς έχουμε τους δικούς μας «νόμους».

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Βασιλική Σιούτη / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρ. Κένεντι Τζούνιορ κάνει μια οργανωμένη επίθεση κατά της επιστήμης και τη δημόσιας υγείας»

Υγεία / «Ο Ρ. Κένεντι Τζούνιορ κάνει μια οργανωμένη επίθεση κατά της επιστήμης και της δημόσιας υγείας»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ