Ένα reunion τον Αύγουστο

Ένα reunion τον Αύγουστο Facebook Twitter
Θέλω μόνο ένα reunion μαζί σου τον Αύγουστο, για να μπορώ να επιβιώσω τον χειμώνα. Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0



ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΠΑΛΚΟΝΙ
 και προσπαθούσα να το καθαρίσω, να γυαλίσω τα πλακάκια, να τρίψω τα παντζούρια, να περάσω κι ένα χέρι τα κάγκελα. Στα ηχεία παίζει ένα podcast για τη μυστηριώδη δολοφονία του Ταχτσή. Η ώρα ήταν περίπου 19:00, όταν στο κινητό μου έσκασε ένα sms  

«T kns kvl m? Avrio s erxm Athina». 

Τα γνωστά reunion του Δεκαπενταύγουστου. 

Η Σουσού έχει πιάσει θέση κοντά στην πόρτα της κρεβατοκάμαρας και με κοιτάζει με δέος να τρίβω με μανία κάθε ίχνος λεκέ από το μπαλκόνι, λες και προσπαθώ να καλύψω τα ίχνη του εγκλήματός μου. Στα έξι χρόνια που μένουμε μαζί δεν της έχω επιτρέψει ποτέ να βγει στο πίσω μπαλκόνι. 

Δεν περιμένω τίποτα. Ούτε καν τον Σεπτέμβριο δεν περιμένω, που έτσι κι αλλιώς δεν τον χωνεύω, πρώτον επειδή είναι ο μήνας έναρξης της σχολικής χρονιάς, και αυτό από μόνο του είναι ένα ασυγχώρητο έγκλημα, και δεύτερον επειδή είναι και ο μήνας των μισητών μου γενεθλίων.  

Η ιστορία του Ταχτσή είναι ακόμα ζωντανή στην Αθήνα: το ερειπωμένο σπίτι του, λίγοι άνθρωποι που τον γνώρισαν, τα βιβλία του, η μυθολογία γύρω από τον βίο και την πολιτεία του. 

Σκέφτομαι τις καλιαρντές φιλενάδες μου που τις αποκαλώ «μωρή Ταχτσού»∙ παλιά με αποκάλεσε κι εμένα έτσι μια φιλενάδα. Είναι σαν ένα καλιαρντό βάπτισμα που περνάει από γενιά σε γενιά στους κουίρ τρανς καλλιτεχνικούς κύκλους. 

Είχα ανέβει στη σκάλα για να καθαρίσω το κλιματιστικό όταν άκουσα κι άλλη ειδοποίηση στο κινητό και τη φωνή μιας άγνωστης γειτόνισσας από τον δεύτερο της απέναντι πολυκατοικίας να με μαλώνει: 

«Σε έχουν γεμίσει κουτσουλιές τα βρομόπουλα». 

«Με αγαπάνε πολύ», της απαντάω. 

«Τώρα τρίβεις όμως, αντί να ’σαι σε καμιά παραλία αυγουστιάτικα». 

«Αγάπη χωρίς πείσματα δεν έχει νοστιμάδα», της λέω και σκέφτομαι ότι δεν θέλω να είμαι σε κάποια παραλία. Θέλω να είμαι στο πίσω μπαλκόνι και να τρίβω κουτσουλιές. 

Γιατί αν με ρωτήσεις σε ποια παραλία θα ήθελα να είμαι, δεν θα ξέρω να σου πω καν το όνομά της, ούτε πού ακριβώς είναι. Θα ερχόμουν μόνο για να σε δω. Κατέβηκα τη σκάλα και έπιασα το κινητό. 

Το sms γράφει: «Πέθανε η Αφροδίτη. Η ξανθιά που έφτιαχνε κοσμήματα και τα πουλούσε στην Αδριανού. Λένε ότι είχε καρκίνο. Μπορεί και να αυτοκτόνησε. Την ήξερες;» 

Αμφιλεγόμενες ζωές, αμφιλεγόμενοι θάνατοι. 

Το μόνο που ξέρω είναι ότι η ατμόσφαιρα στην Κυψέλη, εκτός από αυγουστίλα, μυρίζει αποκαΐδια και θάνατο. Από το Κρυονέρι ; Ίσως από την Πάτρα; Ίσως από τη Χίο;  

Πάντως καιγόμαστε. Κυριολεκτικά καιγόμαστε καθημερινά. Δεν έχω τίποτε άλλο να περιμένω εκτός από εσένα. 

Τα παιδιά στην Παλαιστίνη, εκτός από την ανθρωπιστική βοήθεια και το τέλος της φρίκης, περιμένουν και τον Πάπα. Τον κάλεσε η Μαντόνα να επισκεφθεί τη Γάζα. 

Οι πυροσβέστες που τώρα προσπαθούν να σβήσουν τις φωτιές τον χειμώνα θα τρώνε ξύλο από τα ΜΑΤ.  

Δεν περιμένω τίποτα. Μόνο να στεγνώσει το μπαλκόνι από το πρώτο χέρι. Θα το περάσω κι ένα με χλωρίνη. Ούτε καν τον Σεπτέμβριο δεν περιμένω, που έτσι κι αλλιώς δεν τον χωνεύω, πρώτον επειδή είναι ο μήνας έναρξης της σχολικής χρονιάς, και αυτό από μόνο του είναι ένα ασυγχώρητο έγκλημα, και δεύτερον επειδή είναι και ο μήνας των μισητών μου γενεθλίων.  

Δεν τον θέλω τον Σεπτέμβριο ούτε τον Οκτώβριο. Θέλω από τον Αύγουστο να πάμε κατευθείαν στον Νοέμβριο. Θέλω μόνο ένα reunion μαζί σου τον Αύγουστο, για να μπορώ να επιβιώσω τον χειμώνα. 

Άλλοι θέλουν διακοπές∙ οι περισσότεροι θέλουν και δεν έχουν λεφτά να τις πληρώσουν, τουλάχιστον έτσι είπαν στις ειδήσεις. Εγώ δεν θέλω τίποτα. 

Θέλω μόνο εσένα τον Αύγουστο και θα είμαι ευγνώμων για το καλοκαίρι μου. 

Θα έχω περάσει τον πιο γαμάτο Αύγουστο πάνω σου, δίπλα σου κι απέναντί σου. Θα έχω ακούσει να τρέχει το νερό πάνω σου στο ντους όσο θα χορεύω μπροστά στον ολόσωμο καθρέφτη του σαλονιού. Θα λάμπεις βρεγμένος σαν πυγολαμπίδα σε σχήμα αρκούδας και θα σε συναντήσω ξανά στο ίδιο ξέφωτο. 

Τα μεγαλύτερα εγκλήματα γίνονται τον Αύγουστο. Εσύ κι εγώ. Η δολοφονία του Ταχτσή που παραμένει ανεξιχνίαστη. Ένα πάρτι σε ένα ξέφωτο. Ένα τελευταίο φιλί. Η Ελλάδα που καίγεται. Στοπ. Σε φιλώ. Στοπ. Είμαι στην Κυψέλη και σε περιμένω. Στοπ. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ