Ελλαδάρα είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση: Μαλλιοτράβηγμα για μια «συναυλία ειρήνης»

Ελλαδάρα είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση: Μαλλιοτράβηγμα για μια «συναυλία ειρήνης»   Facebook Twitter
0



ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ αρκετές συναυλίες ή εκδηλώσεις κάθε είδους που γίνονται αυτές τις μέρες ανά τη Δύση έχουν γενικό ή «γενόσημο» (generic) τίτλο «συναυλία ειρήνης» ή «συναυλία για την ειρήνη» (peace concert ή benefit). Η μεγάλη «αντιπολεμική» συναυλία με δημοφιλή γερμανικά γκρουπ που έγινε την Κυριακή στην Πύλη του Βραδεμβούργου είχε τίτλο απλώς «Ο ήχος της ειρήνης», ήταν όμως περίπου αυτονόητο ότι διοργανώθηκε ενάντια στη ρωσική εισβολή και υπέρ του ουκρανικού λαού, συγκεντρώνοντας δώδεκα εκατομμύρια ευρώ που θα διατεθούν ως ανθρωπιστική βοήθεια. 

Είναι αλήθεια ότι από τη στιγμή που η μεγάλη «συναυλία ειρήνης» που θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη στα Προπύλαια δεν φαίνεται να έχει τέτοιες φιλανθρωπικές (benefit) φιλοδοξίες, θα μπορούσε να περιέχει κάπου στην αφίσα, αν όχι στον τίτλο της, το όνομα της χώρας που η άγρια στρατιωτική επίθεση εναντίον της προκάλεσε τη διεξαγωγή αυτής της συναυλίας. Αντ’ αυτού, υπάρχει μόνο στο δελτίο Τύπου, έτσι, για το ξεκάρφωμα, χαμένο ανάμεσα σε βρεφικές κοινοτοπίες (όπως το σλόγκαν της αφίσας, «ειρήνη είναι η απάντηση όποια κι αν είναι η ερώτηση»): «όταν κερδίζει ο πόλεμος, χάνει η ζωή», «τραγουδάμε όλοι μαζί για την ειρήνη, για να σταματήσει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και για να σιγήσουν τα όπλα».

Είναι αλήθεια ότι όσο και να τραγουδάς για την ειρήνη, δεν σταματά ο πόλεμος (ή οι πόλεμοι γενικώς), ειδικά αν δεν τολμάς καν να τον αποκαλέσεις με το όνομά του.

Είναι αλήθεια ότι όσο και να τραγουδάς για την ειρήνη, δεν σταματά ο πόλεμος (ή οι πόλεμοι γενικώς), ειδικά αν δεν τολμάς καν να τον αποκαλέσεις με το όνομά του. Είναι αλήθεια, επίσης, ότι η συγκεκριμένη συναυλία μοιάζει να αποπνέει, συγχρόνως με την αντιπολεμική, και μια, πλαγίως έστω, αντιπολιτευτική διάθεση. Από την άλλη πλευρά, τι να πει κανείς για όλους εκείνους που επιτίθενται με τόσο λυσσαλέο τρόπο σε μια συναυλιακή εκδήλωση στο κάτω-κάτω, μοιράζοντας δεξιά και αριστερά χαρακτηρισμούς του τύπου «πουτινόφιλοι», «πουτινόδουλοι» και τα συναφή και εγκαλώντας κόσμο ακόμα και για «εσχάτη προδοσία»; (Ναι, εκεί έχει φτάσει η παράνοια ορισμένων.) Σιγά που δεν θα μπλέκαμε και τη δύσμοιρη Ουκρανία στα μικροπολιτικά πάθη, στους διαρκείς διχασμούς, στην εχθροπάθεια και στην αβάσταχτη εσωστρέφειά μας.

Μια συναυλία είναι, ας κάνουν και άλλοι, με πιο συγκεκριμένη και με πιο υπεύθυνη ατζέντα, δεν θα σκοτωθούμε και γι’ αυτό. Ας πούμε ότι είναι μια ευκαιρία να βγει ο κόσμος και να δει δωρεάν τους αγαπημένους του τραγουδιστές (γούστα είναι αυτά, δεν κρίνουμε, και η αλήθεια είναι ότι στη συναυλία εκπροσωπείται ένα ευρύτατο φάσμα ερμηνευτών). Από τον Νταλάρα και τον Μητσιά μέχρι τον Εισβολέα και τον Θανάσιμο, όσο ανάρμοστα κι αν μοιάζουν τα ονόματά τους στο συγκεκριμένο «αντιπολεμικό» πλαίσιο. Τι να κάνουν κι αυτοί; Να αλλάξουν το καλλιτεχνικό τους brand μόνο και μόνο επειδή βρέθηκαν να συμμετέχουν σε μια «συναυλία ειρήνης»; Έχουν παίξει άλλωστε κατά καιρούς σε ξένα αλλά και σε εγχώρια αντιπολεμικά events σχήματα με πολύ πιο άγρια και απειλητικά ονόματα.

Οπτική Γωνία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πολιτική δυναμική της Μαρίας Καρυστιανού, το ηθικό κεφάλαιο και το πολιτικό ρίσκο

Πολιτική / Η πολιτική δυναμική της Μαρίας Καρυστιανού, το ηθικό κεφάλαιο και το πολιτικό ρίσκο

Το 2025 ξεκίνησε με τις διαδηλώσεις για τα Τέμπη, που κατέβασαν στους δρόμους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε όλη τη χώρα, και κλείνει με την προαναγγελία δημιουργίας κόμματος από τη Μαρία Καρυστιανού, την πρόεδρο του Συλλόγου Πληγέντων του Δυστυχήματος των Τεμπών.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Από την απώλεια του Κώστα Σημίτη ως την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ και το κίνημα των Τεμπών

Πολιτική Ανασκόπηση 2025 / Η επανεμφάνιση του Αλέξη Τσίπρα, ο ΟΠΕΚΕΠΕ και το κίνημα των Τεμπών

Το 2025 μπήκε με τις μαζικές διαδηλώσεις για τα Τέμπη, οι οποίες επηρέασαν καθοριστικά τις πολιτικές εξελίξεις. Ήταν επίσης μια χρονιά κατά την οποία μεγάλο μέρος της πολιτικής ζωής εξελίχθηκε μέσα από εξεταστικές επιτροπές και δικαστήρια.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ και οι άλλοι «απόστολοι του MAGA» στην Ευρώπη

Οπτική Γωνία / Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ και οι άλλοι «απόστολοι του MAGA» στην Ευρώπη

Συγγενείς και φίλοι του Ντόναλντ Τραμπ ή χορηγοί του MAGA, σχεδόν όλοι οι νέοι πρεσβευτές των ΗΠΑ στην Ευρώπη έχουν εξυμνήσει τον Αμερικανό Πρόεδρο δυνατά και επίμονα. Σχεδόν κανένας τους δεν έχει καμία διπλωματική εμπειρία.
THE LIFO TEAM
Delivery

Οπτική Γωνία / Οι αόρατοι ντελιβεράδες της Wolt και του efood:  Μια νέα «Μανωλάδα» έξω από την πόρτα σου

Πίσω από την ταχύτητα των παραδόσεων και την ευελιξία της gig economy ξεδιπλώνεται ένα αθέατο δίκτυο εκμετάλλευσης, μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας: διανομείς που δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, πίεση και απειλές. Τι ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι διανομείς και τι απαντούν οι ψηφιακές πλατφόρμες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Βασιλική Σιούτη / Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Η εμφάνιση του «Φραπέ» στη Βουλή, η αλαζονεία και η έλλειψη φόβου απέναντι σε θεσμούς που θα έπρεπε να τον ελέγχουν αναδεικνύουν την ύπαρξη ενός άτυπου συστήματος ισχύος που θεωρεί ότι μπορεί να μη λογοδοτεί πουθενά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Οπτική Γωνία / «Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Ο έγκριτος διευθυντής της «Milliyet», Οζάι Σεντίρ, αποδομεί τα στερεότυπα που συντηρούν την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μιλά για την ευθύνη των ΜΜΕ και των πολιτικών και εξηγεί γιατί πιστεύει ότι οι δύο λαοί είναι έτοιμοι για ένα νέο μοντέλο κοινών συμφερόντων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Ρεπορτάζ / Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Σε πλειοδοτική δημοπρασία αποφάσισε να βγάλει ο δήμος Αθηναίων το Αναπαυτήριο Πικιώνη, εγκρίνοντας μέσω του δημοτικού συμβουλίου την εκμίσθωσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, στο έγγραφο της ημερήσιας διάταξης με το οποίο εισήχθη το θέμα προς συζήτηση το Αναπαυτήριο εμφανίζεται με τον χαρακτηρισμό «τουριστικό περίπτερο».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ