Αμαλία Κωβαίου: «Κανείς δεν είναι άσxημος. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή»

Αμαλία Κωβαίου: «Κανείς δεν είναι άσxημος. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή» Facebook Twitter
«Κανείς δεν είναι άσχημος. Απλώς πρέπει να βρεις τι σου ταιριάζει». Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου
0


ΓΕΙΑ ΣΟΥ, ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ. Για την ομορφιά; (γέλια) Θα σ’ τα πω όλα. Ό,τι ξέρω δηλαδή. Τι έκανα σήμερα; Τι να κάνω κι εγώ, σηκώθηκα το πρωί, έκανα μια εξέταση… εξέταση για την πήξη του αίματος, αυτή που κάνω κάθε δεκαπέντε μέρες. Τώρα το απόγεμα πρέπει να πάρω τον γιατρό μου, γιατί μέχρι δεκαπέντε μέρες πρέπει να παίρνω, την αυτήνα, πώς τη λένε, τη δόση του φαρμάκου. Είναι για την καρδιά αυτό, κατάλαβες; 

Ναι, έξι η ώρα το πρωί έχω ξυπνήσει. Νωρίς ε; Χθες Κυριακή, α, όχι, Δευτέρα χθες. Πήγαμε μια βόλτα, γυρίσαμε και φάγαμε. Τίποτ’ άλλο. Έχω φακή μέσα στο ψυγείο, την έχω βγάλει να ξεπαγώσει. Είχα ντυθεί ωραία, όλοι με κοιτάγανε. Ε, πάντα με κοιτάνε, περιμένουν να δουν τι θα φορέσω. (γέλια) Κοίτα να δεις, το πιο σημαντικό είναι τα χέρια. Άκου με που σου λέω. Πάνω απ’ όλα, τα νύχια μου ήταν φτιαγμένα. Όλοι τα νύχια μου κοιτούσαν. Είχα καλό χέρι. Όταν είχα έρθει εδώ πέρα, κάθε Κυριακή φοράγαμε τα μαντίλια. Δεν ξέρω αν τα έχεις προλάβει εσύ· θα ήσουν μικρή. Τα τυλίγαμε γύρω γύρω στο κεφάλι μας, κάναμε διάφορα σχέδια και την Κυριακή το ήξερα πως με περιμένανε να δούνε τι μαντίλα φορούσα. Μετά, φορούσα τα χωριάτικα –ξέρεις–, το άσπρο με το κέντημα. Αμοργιανά ήταν αυτά. 

«Ο πιο όμορφος άντρας που γνώρισα ήταν ο Μίμης, ο πρώτος μου έρωτας. Ήταν στο υπουργείο Οικονομικών, αλλά τον χώρισα γιατί ήταν πολύ παράξενος».

Τώρα δεν τα κάνω. Δεν μπορώ. Τώρα ούτε βαφτικά έχω, τα νύχια μου μόνο βάφω. Το αγαπημένο μου είναι το σάπιο μήλο. Παλιότερα; Πάλι το σάπιο μήλο ήταν το αγαπημένο μου. Κραγιόν δεν έβαζα πολύ. Γιατί ήτανε λες και πάω ραντεβού. Έβαζα λίγο. Συνήθως μου άρεσαν τα απλά. Σε κάθε γάμο και κάθε βάφτιση έβαζα άλλο φόρεμα, έραβα νέο, δεν μπορούσα να πάω με το ίδιο.  

ΕΠΕΞ Αμαλία Κωβαίου: «Κανείς δεν είναι άσxημος. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή» Facebook Twitter
«Μου άρεσε τότε να με βγάζουν φωτογραφίες. Και τώρα μου αρέσει. Τώρα με βγάζει η εγγονή μου. Αλλά δεν μου τις δίνει ποτέ». Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου

Τέλος πάντων, που λες, τώρα δεν πιάνουν τα χέρια μου, αν έπιαναν θα τα έκανα όλα. Τώρα δεν μπορώ να τα σηκώσω και πολύ. Θα έκανα κι άλλα στα μαλλιά μου. Θα έκανα δυο κοτσίδες, μία από τη μια, μία από την άλλη. Αυτά τα πράγματα μικραίνουν τον άνθρωπο. Ή τα πιαστράκια στα μαλλιά. Άμα είσαι απλά ντυμένη, μπορείς να τα κανείς αυτά. Άμα είσαι με μια ρόμπα, δεν μπορείς να έχεις στο πλάι τα μαλλιά σου. Το κατάλαβες αυτό; Όλα παίζουν έναν ρόλο. Πάνω απ’ όλα ήταν το ντύσιμο. Εγώ τα ’μαθα αυτά, γιατί η μάνα μου ήταν η καλύτερη μοδίστρα. Ήταν όμορφη γυναίκα, και στη Σαντορίνη. Κατάλαβες. Ήταν η πιο ωραία. 

Ο άντρας μου ήταν πολύ όμορφος, σαν αδερφός μου έμοιαζε, ήξερε να ντυθεί κι αυτός. Δουλεύαμε μαζί και γυρνούσαμε αργά, έντεκα το βράδυ, αναλόγως τις μεταφορές. Είχαμε μαγαζί με έκθεση επίπλων, γι’ αυτό λέω μεταφορές. Ε, κι εγώ στο μαγαζί ήμουν πάντα φτιαγμένη. Βάφαμε τότε τα μάτια μας, τα ματοτσίνορά μας. Έπρεπε να ήσουνα περιποιημένη. Δεν ήσουνα τυχαία, ήσουν πωλήτρια. Τώρα, πια, ξυπνάω στις 6, ξανακοιμάμαι μέχρι τις δέκα, πάω για μπάνιο, και το βράδυ βλέπω το έργο και κοιμάμαι νωρίς. Αλλάξανε όλα. 

Ο πιο όμορφος άντρας που γνώρισα ήταν ο Μίμης, ο πρώτος μου έρωτας. Ήταν στο υπουργείο Οικονομικών, αλλά τον χώρισα γιατί ήταν πολύ παράξενος. Ήταν και επόπτης στα σινεμά και στα θέατρα, και μπορούσα να πηγαίνω ελεύθερα. Τότε στο θέατρο έπρεπε να φοράς τα καλά σου, μη βλέπεις τώρα που πάνε με τζιν σκισμένα και τέτοια. Τότε ήταν διαφορετικά, η Κυριακή μας ήταν για να είμαστε περιποιημένες. Όλα τα έργα ήταν κάθε Κυριακή, δεν είχαμε χάσει κανένα με τις αδερφές μου.

Έπαιζε η Βουγιουκλάκη τότε. Και μας κάναν κομπλιμέντα πολλά, ότι είμαστε ωραίες. Μια μέρα, λοιπόν, πήγα σε μια παράσταση και η κάλτσα μου είχε έναν πόντο και ο Μίμης με γύρισε σπίτι. Αν δεν ήμουν καλά ντυμένη, με γυρνούσε πίσω. Με ήθελε σαν μοντέλο. Ήταν κι αυτός βέβαια μοντέλο. Χωρίσαμε όμως γι’ αυτή την υπόθεση, γιατί είχα ράψει ένα ταγέρ και είχα πάρει μια γούνα και ένα καπελάκι. Και με πρόσβαλε, μου είπε «τα χρωστάς;» και του λέω «από πού κι ως πού;». Ε, κι έτσι χωρίσαμε. 

Τι άλλο να σου πω; Ο παππούς έκανε τα λογιστικά στο περιοδικό «Γυναίκα» και πριν πάω πωλήτρια, τις έραβα όλες στο περιοδικό. Και τους κάναμε και τα λογιστικά κάθε χρόνο – ερχόντουσαν τότε στην Κερατέα από το μαγαζί για να συμπληρώσουν τις δηλώσεις. Κατάλαβες; Ήταν άλλο σύστημα αυτό. Εγώ έραβα για το Δημόσιο. Εκεί γνώρισα τον παππού, τον άντρα μου. Και τον Μίμη εκεί τον γνώρισα, του έστειλα και προσκλητήριο και ήρθε και στον γάμο. 

Ποια είναι η πιο όμορφη γυναίκα που έχω γνωρίσει; Ε, κοιτά, εμένα με είχαν βάλει στο περιοδικό «Γυναίκα» γιατί, ε, ναι, εγώ είμαι. (γέλια) Όταν έγινε ο γάμος της Άννα-Μαρίας, εγώ έραβα τη γυναίκα του φωτογράφου της. Τον ήξερα δηλαδή τον φωτογράφο του βασιλιά. Και όταν έγινε ο γάμος της, με είχε βγάλει και μένα 18 φιλμ φωτογραφίες και τις είχε βάλει στη βιτρίνα δίπλα από την Άννα-Μαρία, επί της Βουλής. Μου άρεσε τότε να με βγάζουν φωτογραφίες, ναι. Και τώρα μου αρέσει. Τώρα με βγάζει η εγγονή μου. Αλλά δεν μου τις δίνει ποτέ. 

Τώρα τι να σου πω για την ομορφιά και τα ρούχα; Να ξέρεις να ντυθείς είναι το κυριότερο, να μη βάζεις άσχετα. Αυτό είναι όμορφο. Να ξέρεις στη φούστα που θα βάλεις τι πάει από πάνω. Αν θες να ράψεις ένα φόρεμα, να είναι στο στυλ σου. Εγώ έβγαζα πατρόν. Πρώτα έβλεπα το φιγουρίνι, μετά τους έπαιρνα μέτρα και μετά το έστρωνα πάνω στο ύφασμα και το έκοβα. Και όλα τα νυφικά που έραψα, με τον ίδιο τρόπο τα έραψα. Τα αγόρια και τα κορίτσια να προσαρμόζονται με το πρόσωπο που έχουν. Κανείς δεν είναι άσχημος. Απλώς πρέπει να βρεις τι σου ταιριάζει. Να είσαι μοντέρνος. Και μένα στα 80 μου, επί έναν χρόνο, με αγάπησε ένας. Και κλείσαμε έναν χρόνο ακριβώς. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή.

Η Αμαλία Κωβαίου είναι μοδίστρα και η πολύ cool γιαγιά της φίλης μας Αμαλίας.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τα drones μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Οπτική Γωνία / Από τα drones μέχρι το AI: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Πώς η στρατιωτική άνοδος της Κίνας και η στρατηγική σύμπλευση με τη Ρωσία διαμορφώνουν τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες προκλήσεις για την ασφάλεια; Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιάζουν πιο διχασμένες από ποτέ; Και πού οφείλεται η άνοδος της πολιτικής βίας; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιδράσεις στην Πάρο για την τουριστική επένδυση στις Κολυμπήθρες ή Συλλογή υπογραφών κατά της στρατηγικής επένδυσης στην Πάρο

Ρεπορτάζ / Στις Κολυμπήθρες της Πάρου θα χτιστεί ένα τεράστιο ξενοδοχείο. Γιατί;

Η τοπική κοινωνία αντιδρά στην κατασκευή μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος, προειδοποιώντας για αλλοίωση του τοπίου και επιβάρυνση των ήδη πιεσμένων υποδομών του νησιού.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βαθαίνει η κρίση εμπιστοσύνης, αλλά κανένας δεν πτοείται 

Βασιλική Σιούτη / Βαθαίνει η κρίση εμπιστοσύνης, αλλά κανένας δεν πτοείται 

Στην Ελλάδα η κοινή γνώμη έχει τη χειρότερη άποψη για τα πολιτικά κόμματα της χώρας, αλλά αυτό δεν μοιάζει να πτοεί κανέναν, παρά τον υπαρκτό κίνδυνο απονομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Γιάννης Σίνα Ούγκο Αντετοκούνμπο…

Ακροβατώντας / Ο Γιάννης Σίνα Ούγκο Αντετοκούνμπο και ο κάθε Γιάννης

Σαν αυτόν υπάρχουν χιλιάδες ακόμα άνθρωποι που ζουν στη χώρα μας, πολλές χιλιάδες «καταραμένοι» που για διάφορους λόγους έφτασαν και φτάνουν ως εδώ με κάτι καρυδότσουφλα, σε μια προσπάθεια να επιβιώσουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Η φωτιά στο Γηροκομείο Πατρών και τα πορίσματα που αλλάζουν τα δεδομένα

Ρεπορτάζ / Η φωτιά στο Γηροκομείο Πατρών και τα πορίσματα που αλλάζουν τα δεδομένα

Ενώ τα πορίσματα της Πυροσβεστικής δεν εντοπίζουν στοιχεία εμπρησμού, δύο φοιτητές εξακολουθούν να κρατούνται προσωρινά για τη φωτιά στην περιοχή του Γηροκομείου Πατρών, με την υπόθεση να ξυπνά μνήμες από παλαιότερες δικαστικές πλάνες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σάγκα της Μονής Σινά

Ρεπορτάζ / Μυστήριο, βία, σκάνδαλα και διαπλοκή: Η σάγκα της Μονής Σινά

Από την έρημο Σινά και την Ιερουσαλήμ μέχρι το Φανάρι, από το Κάιρο και την Αθήνα μέχρι τις Βρυξέλλες, εκτυλίσσεται μια εκκλησιαστική-διπλωματική υπόθεση που θα μπορούσε να γίνει ταινία.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Ρεπορτάζ / Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Αντί να απομακρύνει το Ολυμπιακό Κολυμβητήριο που έχει χτιστεί επάνω της, ο δήμαρχος το ανακαινίζει, παραβλέποντας αυτήν τη ζώνη τεράστιας ιστορικής, αρχαιολογικής και περιβαλλοντικής σημασίας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Οπτική Γωνία / Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Ο πρωθυπουργός, με τα μέτρα που εξήγγειλε, έδωσε το καθαρό στίγμα της φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής του, αφήνοντας το πεδίο ανοιχτό για μια πιο αριστερή αντιπολίτευση, της οποίας οι προτάσεις αναμένονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Προβάλλοντας πλέον έναν ήπιο «κριτικο-μνημονιακό» τόνο, ο Αλέξης Τσίπρας καταλήγει σε ένα πενιχρό σχήμα: τη διαμάχη μεταξύ της αναπτυξιακής Ελλάδας και της κλεπτοκρατίας, την αντίθεση έντιμης-παραγωγικής χώρας με μια μικρή μερίδα διεφθαρμένων και τις προσβάσεις τους στο κράτος.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ