The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς

The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Οι υποβλητικές αποχρώσεις της παλέτας που χρησιμοποιεί η διευθύντρια φωτογραφίας της Ari Wegner συντελούν τα μέγιστα στην ονειρική υφή της ταινίας.
0



ΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ
(κουζίνα, τουαλέτα, κινητό) χάσει ο θεατής-συνδρομητής της πλατφόρμας το πρώτο λεπτό της πιο πρόσφατης απόπειρας κινηματογραφικού πρεστίζ του Netflix, ίσως γλιτώσει έναν κάποιον αποπροσανατολισμό, ενδεχομένως όμως θα χάσει και μία από τις ιδέες που επιθυμεί να περάσει η ταινία. Ότι η πίστη μπορεί να είναι όχι μόνο απαραίτητη όσο κι ο σκεπτικισμός (αγνωστικισμός) αλλά και υπερβατική. Αντί για την χειμωνιάτικη ερημιά, τα βαλτοτόπια και το μουντό και ασκητικό σκηνικό της επαρχιακής Ιρλανδίας του 1862 όπου εξελίσσεται η νέα ταινία του Σεμπαστιάν Λέλιο (Γκλόρια, Μια Φανταστική Γυναίκα, Ανυπακοή) βρισκόμαστε σ’ ένα σύγχρονο στούντιο εξοπλισμένο με το εσωτερικό σκηνικό που απαιτεί το γύρισμα ενός τέτοιου δράματος εποχής. 

Το «Θαύμα» δεν είναι του ίδιου ακριβώς επιπέδου με την οσκαρική «Εξουσία του Σκύλου», είναι όμως σίγουρα από τις καλύτερες ταινίες που έχει χρηματοδοτήσει η πλατφόρμα.    

Μπερδεμένος ο θεατής (μήπως πάτησα άλλη ταινία κατά λάθος; μήπως τρελάθηκε ο αλγόριθμος του Netflix, πήρε την εξουσία στα χέρια του και αποφάσισε να εκθέσει την πλατφόρμα προβάλλοντας αμοντάριστο υλικό από τα γυρίσματα;), ακούει ξαφνικά μια φωνή να του λέει καθησυχαστικά: «Γεια σας, αυτή είναι η αρχή μιας ταινίας με τίτλο ‘The Wonder’». Πάλι καλά. «Χωρίς ιστορίες δεν είμαστε τίποτα» συνεχίζει η φωνή που ανήκει σε χαρακτήρα της πλοκής όπως θα διαπιστώσουμε. «Σας καλούμε συνεπώς να πιστέψετε αυτήν εδώ». Και αφού υπογραμμίστηκε μέσω αυτού του μετα-μπρεχτικού / μεταμοντέρνου τρικ η διαχρονική και επίκαιρη διάσταση της πλοκής, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στοιχεία παιδικής κακοποίησης και θεοκρατικής πατριαρχίας, μεταφερόμαστε στο σκηνικό δράσης χωρίς άλλο μπρος-πίσω στον χρόνο, μέχρι και λίγο πριν το τέλος.  

The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Πρόκειται για βραδείας καύσης δράμα "γοτθικού" μυστηρίου που δεν καταφεύγει σε πυροτεχνήματα και ανατροπές.

Ιρλανδία, μια δεκαπενταετία περίπου μετά τον Μεγάλο Λιμό του 1845-1850 που κόστισε την ζωή σε ενάμιση εκατομμύριο κατοίκους της χώρας. Σ’ ένα απομακρυσμένο χωριό ένα εννιάχρονο κορίτσι δεν έχει φάει τίποτα (όπως δηλώνουν οι γονείς του) παρά μόνο «μάννα εξ ουρανού» (όπως ισχυρίζεται η ίδια) εδώ και μήνες χωρίς συνέπειες για τον οργανισμό της. Θαύμα (θρησκευτικό ή επιστημονικό), εκκολαπτόμενη Αγία ή κάτι άλλο ακόμα πιο απίστευτο; Αυτό το αλλόκοτο συμβάν που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου αναλαμβάνει να εξιχνιάσει η Λιμπ, μια νοσοκόμα με προϋπηρεσία στον Κριμαϊκό πόλεμο που καταφτάνει από την Αγγλία με τα δικά της προσωπικά βάρη και θέματα, και την υποδύεται με αξιοθαύμαστο σφρίγος και προσήλωση (όταν η Λίμπ δεν καταφεύγει στη λήθη καταπίνοντας όπιο ή λάβδανο) η εξαιρετική Φλόρενς Πιού. Οτιδήποτε άλλο αποκαλύψουμε για την πλοκή, ίσως είναι spoiler, παρότι πρόκειται για βραδείας καύσης δράμα ‘γοτθικού’ μυστηρίου που δεν καταφεύγει σε πυροτεχνήματα και ανατροπές.

Τεχνικά τουλάχιστον, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η ηχητική υπόκρουση του Mathew Herbert (στοιχειωμένη από απόκοσμους ψιθύρους και βρυχηθμούς κρουστών) και οι υποβλητικές αποχρώσεις της παλέτας που χρησιμοποιεί η διευθύντρια φωτογραφίας της Ari Wegner συντελούν τα μέγιστα στην ονειρική υφή της ταινίας και στην αίσθηση ότι τους κεντρικούς χαρακτήρες συνοδεύουν διαρκώς τα φαντάσματα χαμένων ψυχών. Η Wegner ήταν η διευθύντρια φωτογραφίας και στο περσινό επιφανές δράμα εποχής Η Εξουσία του Σκύλου που χάρισε στην σκηνοθέτριά του (την Τζέιν Κάμπιον) αλλά και στο Netflix εμμέσως, το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Το «Θαύμα» δεν είναι του ίδιου ακριβώς επιπέδου, είναι όμως σίγουρα από τις καλύτερες ταινίες που έχει χρηματοδοτήσει η πλατφόρμα.    

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Daily / You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Μάλλον άδοξα έληξε μετά από πέντε κύκλους και πενήντα επεισόδια μια από τις πιο ψυχαγωγικές σειρές των τελευταίων χρόνων, παρότι είχε να κάνει με τις αιμοσταγείς περιπλανήσεις ενός νοσηρά ρομαντικού κατά συρροή δολοφόνου — SPOILER ALERT.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ