«The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε Facebook Twitter
Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.
0

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ μετά την πρεμιέρα του «Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story», που παρά τον σόλοικο τίτλο, τον μονολιθικό τόνο και την αγρίως αμφιλεγόμενη διαχείριση του θέματός του, αποτελεί ήδη μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του Netflix, ο αρχιμάστορας της πλατφόρμας Ράιαν Μέρφι παρέδωσε πριν από λίγες μέρες στην κυκλοφορία ένα ακόμα φιλόδοξο δημιούργημά του, φιλοδοξώντας να ξεχαστούν οι χλιαρές εντυπώσεις που είχαν αφήσει προηγούμενες παραγωγές του όπως το «Feud» ή το «Hulston». 

H σειρά εξετάζει ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Όπως και η σειρά για τον Τζέφρι Ντάμερ, κι εδώ σε ένα πρώτο επίπεδο έχουμε μια σειρά δραματοποιημένου true crime που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, αλλά το «The Watcher» είναι εντελώς άλλου παπά ευαγγέλιο – λιγότερο νοσηρό και μουντό, πιο εύπεπτο και πιο ιλουστρασιόν, συγχρόνως όμως πιο ανοιχτό και πιο ενδιαφέρον στην οπτική του.

Όχι ότι λείπουν τα κόλπα και τα κλισέ (αισθητικά και σεναριακά) που μαστίζουν τις παραγωγές που φέρουν την υπογραφή του Ράιαν Μέρφι, αν όμως παρ’ όλα αυτά εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις και παρασυρθεί εξαρχής –με τη βοήθεια ενός εκλεκτού καστ πρώτων και δεύτερων ρόλων– στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος. Με το ρίσκο να απογοητευτεί από την έλλειψη ξεκάθαρων απαντήσεων. 

Μία Φάροου Facebook Twitter
Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι».

Ούτε όμως και η αληθινή ιστορία ενός ζευγαριού με δύο παιδιά που αποφάσισαν το 2014 να μετακομίσουν από την πόλη της Νέας Υόρκης σ' ένα μεγαλειώδες και ιδανικό σπίτι σε ένα ειδυλλιακό μακρινό προάστιο του Νιου Τζέρσι για να συναντήσουν εκεί τον τρόμο, είχε ξεκάθαρο τέλος.

Η ταυτότητα του «watcher» που τους τρομοκρατούσε δεν αποκαλύφθηκε ποτέ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2018, η μυστηριώδης ιστορία του «στοιχειωμένου» αυτού σπιτιού έγινε ευρέως γνωστή μετά από ένα μακροσκελές ρεπορτάζ / αφήγημα που δημοσιεύτηκε στο New York και έγινε viral.   

Πάνω στο κομμάτι αυτό βασίστηκε η σειρά, διατηρώντας όμως μόνο τον κεντρικό πυρήνα πριν αμοληθεί στο πεδίο της μυθοπλασίας και των αυθαίρετων ανατροπών, εξετάζοντας ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι», ο χαρακτήρας της όμως, όπως και οι λοιποί δεύτεροι ρόλοι, με εξαίρεση ίσως την «αιώνια MILF in extremis» που υποδύεται κι εδώ η Τζένιφερ Κούλιτζ, παραμένει ως το τέλος εγκληματικά μονοδιάστατος.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ