Poker Face: Σαν παλιό αστυνομικό με σύγχρονο πνεύμα

Poker Face: Σαν παλιό αστυνομικό με σύγχρονο πνεύμα Facebook Twitter
Η Τσάρλι είναι, άθελά της, μια ερασιτέχνης ντετέκτιβ χωρίς σπίτι, χωρίς λεφτά, χωρίς όπλο, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς βοηθό, χωρίς τίποτα πέρα από ένα επισφαλές μέλλον.
0

OΣΟΙ ΑΓΑΠΗΣΑΝ ΤΗ Νατάσα Λιόν στο υπαρξιακό χωροχρονικό τριπ του «Russian Doll» θα τη λατρέψουν σ’ αυτήν εδώ την εξαιρετική αστυνομική σειρά από τον δημιουργό του «Knives Out» Ράιαν Τζόνσον, ο οποίος εξελίσσεται σε ιδανικό αλχημιστή και φορέα ανανέωσης ειδών που έμοιαζαν παρωχημένα και μπανάλ για τα σύγχρονα ψαγμένα κριτήρια της πρεστίζ τηλεόρασης.

Ό,τι έκανε στις δύο ταινίες με ήρωα τον ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ «καννιβαλίζοντας» τις παλιομοδίτικες μεταφορές των βιβλίων της Άγκαθα Κρίστι στην οθόνη, φαίνεται να κάνει εδώ με το παραδοσιακό αστυνομικό «procedural» (με τη διαδικασία επίλυσης ενός διαφορετικού εγκλήματος ανά επεισόδιο), είδος που υπάρχει ακόμα στην τηλεόραση, οι ένδοξες μέρες του όμως ανήκουν σε περασμένες δεκαετίες.

Έχουμε συνηθίσει τόσο τη μη αυτοτελή λογική των σύγχρονων σειρών που μοιάζει περίεργο ή ρετρό ξαφνικά να παρακολουθείς μια σειρά όπου κάθε επεισόδιο φτάνει σε μια κατάληξη και το επόμενο ξεκινά από την αρχή.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Poker Face είναι σαν παλιά αστυνομική σειρά –από τον Κότζακ και τον Κολόμπο μέχρι τους Φάκελους Ρόκφορντ και τον Φυγά– παιγμένη όμως με μια σύγχρονη ευαισθησία και γυρισμένη με τα υψηλά στάνταρντ της χρυσής περιόδου του αμερικανικού σινεμά της δεκαετίας του ’70. Και με ιδανική πρωταγωνίστρια την Νατάσα Λιόν ως Τσάρλι, με το γνωστό μποέμ - κουτσαβάκικο στυλ της να μοιάζει σαν το τελευταίο πακέτο τσιγάρων σ’ έναν κόσμο ατμιστών.

Η Τσάρλι είναι, άθελά της, μια ερασιτέχνης ντετέκτιβ χωρίς σπίτι, χωρίς λεφτά, χωρίς όπλο, χωρίς τηλέφωνο (αναγκαστικά, καθώς πασχίζει να μην την εντοπίσουν οι διώκτες της), χωρίς βοηθό, χωρίς τίποτα πέρα από ένα επισφαλές μέλλον κι ένα μοναδικό, μεταφυσικό σχεδόν χάρισμα που μπορεί όμως να γίνει και κατάρα.

Η υπερδύναμή της είναι ότι μπορεί να διαισθανθεί με απόλυτη ασφάλεια πότε κάποιος λέει ψέματα, ένα χάρισμα που μόνο σε μπελάδες την έβαλε όταν προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί στο τραπέζι του πόκερ.

Και τώρα κυνηγημένη, τριγυρνά με μια παλιά Plymouth Barracuda στους αυτοκινητοδρόμους της ενδοχώρας, καταδικασμένη να σκοντάφτει διαρκώς πάνω σε εγκλήματα που βάζουν σε δοκιμασία τους απόκοσμους αισθητήρες της. Ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες και μόνο αυτή έχει την ικανότητα να τις εντοπίσει, βοηθώντας κάθε φορά ανθρώπους που κινδυνεύουν να καταδικαστούν για κάτι που δεν έκαναν.  

Έχουμε συνηθίσει τόσο τη μη αυτοτελή λογική των σύγχρονων σειρών που μοιάζει περίεργο ή ρετρό ξαφνικά να παρακολουθείς μια σειρά όπου κάθε επεισόδιο φτάνει σε μια κατάληξη και το επόμενο ξεκινά από την αρχή. Μόνη σταθερά η σκιά του διώκτη της, που έχει τη μορφή του Μπέντζαμιν Μπρατ (όλα ή σχεδόν όλα εξηγούνται στο πρώτο επεισόδιο), ο οποίος είναι μόνο ένας εκπρόσωπος του εξαιρετικού καστ που πλαισιώνει την πρωταγωνίστρια και περιλαμβάνει σπουδαίους και απολαυστικούς γκεστ σταρ όπως ο Άντριεν Μπρόντι, η Έλεν Μπάρκιν, η Κλόε Σεβινί, η οποία εμφανίζεται μαζί με τον μουσικό και συγγραφέα John Darnielle (The Mountain Goats) σε ένα από τα κορυφαία επεισόδια της σειράς που έχουν προβληθεί μέχρι τώρα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Daily / Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Η μαζική αποχώρηση δεκάδων συγκροτημάτων από το μεγάλο αμερικανικό φεστιβάλ μουσικής και media South by Southwest λόγω της ύπαρξης χορηγών που ενισχύουν στρατιωτικά το Ισραήλ, επανέφερε το φλέγον ζήτημα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ