Δέκα κορυφαίες σειρές του HBO, που γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια του

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter
Οι «Sopranos» είναι η δραματική σειρά που έκανε να ανασηκωθούν με κατάπληξη και δέος ακόμα και τα φρύδια των πιο σνομπ με το τηλεοπτικό μέσο κριτικών.
0

ΣTA TEΛΗ ΤΟΥ 1972 έκανε την παρθενική του εμφάνιση ως το πρώτο συνδρομητικό και λίγο αργότερα το πρώτο δορυφορικό κανάλι, θα περνούσαν όμως πάνω από είκοσι χρόνια μέχρι να ξεκινήσει τις δικές του φιλόδοξες παραγωγές και να συνδεθεί στην πορεία απολύτως σχεδόν με τον όρο «τηλεόραση υψηλού πρεστίζ» ή απλά «peak TV».

Το επίσημο σλόγκαν του από το 1996 ως το 2009 ήταν «Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO» και αυτές είναι δέκα μόνο από την πληθώρα εξαιρετικών σειρών της πλατφόρμας που το δικαιολόγησαν, και με το παραπάνω.  

10.

True Detective (2014-)
Η πιο ανισόπεδη ίσως από τις σειρές αυτής της λίστας, η νουάρ ανθολογία του Nic Pizzolatto ξεκίνησε εντυπωσιακά με το ντουέτο Μάθιου Μακόναχι-Γούντι Χάρελσον, σκόνταψε άσχημα στον δεύτερο κύκλο της, επανήλθε δριμύτερη στον τρίτο και τώρα αναμένουμε με προσμονή τον τέταρτο με πρωταγωνίστρια την Τζόντι Φόστερ, μέσα στο 2023. 

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

9.

Silicon Valley (2014-2019)
Μια από τις κορυφαίες κωμικές σειρές του τρέχοντος αιώνος και η πιο διεισδυτική σάτιρα που έχει γίνει ποτέ με φόντο τα ήθη, τα καπρίτσια, τις παράνοιες και τις σπαρταριστές ιδιοσυγκρασίες όσων κινούνται στα πέριξ της Μέκκας της τεχνολογίας.  

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

8.

Curb Your Enthusiasm (2000-)
Ο Λάρι Ντέιβιντ, πρώην σκιώδης συν-δημιουργός του ιστορικού Seinfeld, πήρε την ηρωική απόφαση να εκτεθεί και ο ίδιος στο γυαλί ως πρώτη μούρη (και τι μούρη) σ’ αυτή την ημι-αυτοβιογραφική, ημι-αυτοσχεδιαστική και απολύτως ξεκαρδιστική κωμωδία ηθών και καταστάσεων που έχει ήδη διανύσει έντεκα κύκλους.  

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

7.

Watchmen (2019)
Δεν έγινε ποτέ σαφές ακριβώς αν ήταν απόφαση του καναλιού ή πρόθεση του δημιουργού Ντέιμον Λίντελοφ να υπάρξει ένας μόνο και οριστικός κύκλος αυτής της απίστευτης, σε κάθε αφηγηματικό, τεχνικό και αισθητικό επίπεδο, εκδοχής του ομώνυμου μεγαλειώδους graphic novel του Άλαν Μουρ, που αυτή η σειρά κατάφερε να το πάει ακόμα πιο πέρα. 

6.

Sex and the City (1998-2004)
Μπορεί να μαγαρίστηκε η ιδέα του, να χάθηκε η μαγεία του και να ξεθώριασε η μπογιά του από τον χρόνο, από τις ταινίες που ακολούθησαν και από το πρόσφατο reboot (And Just Like That...), στην εποχή της όμως ήταν ό,τι πιο ξύπνιο, ψυχαγωγικό και απελευθερωτικό κυκλοφορούσε στην τηλεόραση, αλλάζοντας ποικιλοτρόπως το τηλεοπτικό «παιχνίδι».

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

5.

Enlightened (2011-2013)
Εγκληματικά υποτιμημένη στον καιρό της, η αριστουργηματική, γλυκόπικρη και βαθιά συναισθηματική σάτιρα ηθών του Μάικ Γουάιτ –ο οποίος προσφάτως επέστρεψε θεαματικά στην πλατφόρμα με το The White Lotus– με πρωταγωνίστρια τη Λόρα Ντερν ανακαλύπτεται διαρκώς από νέους θεατές που αναρωτιούνται πώς υπήρξε κάτι τόσο ιδιαίτερο και βαθύ. 

4.

Deadwood (2004-2006)
Το δημιούργημα του Ντέιβιντ Μιλτς, ίσως του πιο μεγαλόπνοου συγγραφέα που έχει περάσει ποτέ από την τηλεόραση, ήταν ένα σαιξπηρικό «γουέστερν» αθάνατων ιδιωματισμών και υψηλών εντάσεων που έμεινε μετέωρο στο τέλος του τρίτου κύκλου του, δώδεκα χρόνια μετά όμως, το 2018, το HBO έκανε επιτέλους το σωστό και χρηματοδότησε το Deadwood:Τhe Movie, προσφέροντας το πολυπόθητο κλείσιμο που είχαν ανάγκη οι θεατές και οι χαρακτήρες του. 

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

3.

Six Feet Under (2001-2005)
Ίσως η σειρά που αγαπήθηκε (με πάθος και με καψούρα) πιο πολύ απ' όλες τις άλλες, αν κρίνω από τον εαυτό μου και από έναν ευρύ σχετικά περίγυρο. Και εκτός όλων των άλλων που μας προσέφερε, μας χάρισε στο τέλος το κορυφαίο φινάλε σειράς στην ιστορία, αυτό που πραγματικά επιθυμεί να δει ο φανατικός θεατής: τι απέγιναν οι χαρακτήρες που αγάπησε από το τέλος της σειράς ως το τέλος της ζωής τους.

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

2.

The Wire (2002-2008)
Είκοσι χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από τη σειρά που αν δεν είναι αυτή η κορυφαία «όλων των εποχών», σίγουρα είναι η κορυφαία αστυνομική, παρότι φυσικά αυτός ο προσδιορισμός είναι πολύ περιορισμένος για να περιγράψει το μεγαλούργημα του David Simon που με τις κοινωνικές, πολιτικές, διερευνητικές, διαχρονικές προεκτάσεις του, έκανε τη Δυτική Βαλτιμόρη να μοιάζει με το καθαρτήριο της οικουμένης ολόκληρης.

«Δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO»: Δέκα κορυφαίες σειρές της πλατφόρμας που γιορτάζει τα 50 χρόνια της Facebook Twitter

1.

The Sopranos (1999-2007)
Η δραματική σειρά που έκανε να ανασηκωθούν με κατάπληξη και δέος ακόμα και τα φρύδια των πιο σνομπ με το τηλεοπτικό μέσο κριτικών, που μόνη της ξεκίνησε τη συζήτηση περί «peak TV» αποτελώντας από μόνη της ένα νέο είδος, παραμένει ακόμα υπερβατική και αξεπέραστη, όπως διαπιστώνει κάθε νέα φουρνιά θεατών που έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή μ’ αυτό το μεγάλο αριστούργημα της σύγχρονης μυθοπλασίας. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ