Ο Κρις Ροκ, η «επιλεκτική οργή» και η κωμωδία ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών

Ο Κρις Ροκ, η «επιλεκτική οργή» και η κωμωδία ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών Facebook Twitter
Ο Κρις Ροκ υπήρξε ασυγκράτητος και σχεδόν φρενήρης (κάτι που δεν είναι του ύφους και του χαρακτήρα του) στην αντεπίθεσή του.
0

«OΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ  τα λόγια πονάνε δεν έχει φάει μπουνιά στη μούρη», λέει ο Κρις Ροκ σε μια από τις πρώτες ατάκες του στη σκηνή του θεάτρου Hippodrome στη Βαλτιμόρη, σε μια παράσταση που μεταδόθηκε ζωντανά και με πολλές φανφάρες από το Netflix την Κυριακή τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) ανά την υφήλιο.

«Τα λόγια πονάνε μόνο αν τα γράψεις πάνω σ’ ένα τούβλο πριν το πετάξεις σε κάποιον». Ήταν μια σαφής πρόγευση αυτού που όλοι περίμεναν να ακούσουν από το πολυαναμενόμενο special με τον τίτλο «Επιλεκτική Οργή», όπως αποδόθηκε στα ελληνικά από την πλατφόρμα το «Selective Outrage», ή «Επιλεκτικό Ξέσπασμα» όπως θα ήταν ίσως πιο ακριβές. 

Ένα χρόνο μετά τη διαβόητη σφαλιάρα που δέχτηκε ζωντανά στον αέρα ο 58χρονος κωμικός από τον Γουίλ Σμιθ επειδή προσέβαλε τη σύζυγό του Τζέιντα, κατά την περσινή τελετή απονομής των Όσκαρ, και μια εβδομάδα πριν από τη φετινή, οι θεατές της παράστασης που μεταδόθηκε ζωντανά σε όλα τα Netflix της υφηλίου (και φυσικά παραμένει στην πλατφόρμα) περίμεναν να δουν με ποιο τρόπο θα σχολίαζε για πρώτη φορά ο Ροκ εκείνο το πρωτοφανές περιστατικό, και μάλιστα επί σκηνής.

Αφού ξεκαθαρίζει ότι ο Γουίλ Σμιθ πάσχει από αυτό που δηλώνει ο τίτλος της παράστασης («selective outrage») και αντί να την πληρώσουν τόσοι άλλοι, την πλήρωσε τελικά αυτός σε μια ανύποπτη στιγμή στα Όσκαρ, ο Κρις Ροκ αρχίζει να πυροβολεί μέσω μικροφώνου.

Θα έπρεπε να περιμένουν μέχρι το τέλος σχεδόν της εμφάνισης (οχτώ λεπτά και κάτι πριν από τη λήξη για όσους θέλουν να πάνε κατευθείαν στο «επίμαχο» σημείο), μπορεί να πει κανείς όμως ότι η αναμονή μας αποζημιώθηκε, αφού ο Κρις Ροκ υπήρξε ασυγκράτητος και σχεδόν φρενήρης (κάτι που δεν είναι του ύφους και του χαρακτήρα του) στην αντεπίθεσή του. Η κωμωδία ως εκδίκηση και ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίζει ότι ο Γουίλ Σμιθ πάσχει από αυτό που δηλώνει ο τίτλος της παράστασης («selective outrage») και αντί να την πληρώσουν τόσοι άλλοι, την πλήρωσε τελικά αυτός σε μια ανύποπτη στιγμή στα Όσκαρ, αρχίζει να πυροβολεί μέσω μικροφώνου και ιδού κάποια από τα θραύσματα (στα οποία δεν περιλαμβάνονται οι αμέτρητες φορές που αποκάλεσε «bitch» την Τζέιντα κυρίως, αλλά και τον Γουίλ Σμιθ): 

«… Η γυναίκα του πηδούσε τον φίλο του γιου της. Κανονικά, δεν θα μιλούσα ποτέ για τέτοια πράγματα. Αλλά για κάποιο λόγο, οι ίδιοι τα έβγαζαν στο ίντερνετ. Το έκαναν θέμα στην τηλεόραση. Ιδέα δεν έχω γιατί δύο τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι πέφτουν τόσο χαμηλά… Όλους μας μάς έχουν απατήσει κάποτε. Κανείς όμως από μας ποτέ δεν έδωσε συνέντευξη στον άνθρωπο που τον απάτησε, στην τηλεόραση… Αυτή τον πλήγωσε πολύ περισσότερο απ’ ό,τι αυτός εμένα… Με έχουν ρωτήσει πολλοί γιατί δεν αντέδρασα όταν με χτύπησε. Επειδή έχω γονείς. Επειδή έχω ανατροφή, ΟΚ; Και ξέρετε τι μας έλεγαν οι γονείς μας; Να μη μαλώνουμε ποτέ μπροστά στους λευκούς». Πτώση μικροφώνου, αυλαία, αποθέωση.

Όλα τα προηγούμενα κεφάλαια του σόου που θίγουν μια ποικιλία από καυτά ζητήματα, πολιτικά («Η διαφορά των Ρεπουμπλικάνων με τους Δημοκρατικούς είναι ότι οι πρώτοι ψεύδονται ασύστολα ενώ οι δεύτεροι "αποκρύπτουν δολίως μέρος της πληροφορίας"»), κοινωνικά και προσωπικά, επισκιάστηκαν από αυτό το κρεσέντο στο φινάλε, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επίσης ως ένα «επιλεκτικό ξέσπασμα» εκ μέρους του δημιουργού του, που αφήνει μια πικρή γεύση.

Κρίμα, γιατί ο Κρις Ροκ σαφέστατα ανήκει στους κορυφαίους και τους πιο ξύπνιους δημιουργούς και ερμηνευτές ενός είδους (το «Tamborine» που επίσης υπάρχει στο Netflix είναι ένα δείγμα της ιδιοφυΐας του ως stand up κωμικού) που μοιάζει τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης μιας σύγχρονης ταυτότητας.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ιστορική πρώτη απευθείας μετάδοση του Netflix έρχεται τα ξημερώματα της Κυριακής

TV & Media / Η ιστορική πρώτη απευθείας μετάδοση του Netflix έρχεται τα ξημερώματα της Κυριακής

Η πλατφόρμα θα μεταδώσει σε live streaming την παράσταση του Κρις Ροκ με τίτλο «Επιλεκτική Οργή», όπου ο διάσημος κωμικός αναμένεται να σχολιάσει και το περιβόητο χαστούκι που δέχτηκε από τον Γουίλ Σμιθ κατά την περσινή τελετή απονομής των Όσκαρ
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παραβολή του ασώτου 

Daily / Η παραβολή του ασώτου 

Μια δεκαετία μετά το ενδεχόμενο Grexit, το «μαύρο πρόβατο» επιστρέφει ως λευκός κύκνος, εμφανίζεται ως υπόδειγμα δημοσιονομικής σύνεσης και κερδίζει επάξια μια περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ελίτ. Κι έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
100 χρόνια New Yorker: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Daily / 100 χρόνια «New Yorker»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Ζει και βασιλεύει ο ιστορικός τίτλος, φαινομενικά άτρωτος στη φθορά και στα τερτίπια του χρόνου αλλά και στα απανωτά πλήγματα που έχουν γονατίσει τούτο τον αιώνα τα μέσα, και ειδικά τα έντυπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ