Ο Κρις Ροκ, η «επιλεκτική οργή» και η κωμωδία ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών

Ο Κρις Ροκ, η «επιλεκτική οργή» και η κωμωδία ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών Facebook Twitter
Ο Κρις Ροκ υπήρξε ασυγκράτητος και σχεδόν φρενήρης (κάτι που δεν είναι του ύφους και του χαρακτήρα του) στην αντεπίθεσή του.
0

«OΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ  τα λόγια πονάνε δεν έχει φάει μπουνιά στη μούρη», λέει ο Κρις Ροκ σε μια από τις πρώτες ατάκες του στη σκηνή του θεάτρου Hippodrome στη Βαλτιμόρη, σε μια παράσταση που μεταδόθηκε ζωντανά και με πολλές φανφάρες από το Netflix την Κυριακή τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) ανά την υφήλιο.

«Τα λόγια πονάνε μόνο αν τα γράψεις πάνω σ’ ένα τούβλο πριν το πετάξεις σε κάποιον». Ήταν μια σαφής πρόγευση αυτού που όλοι περίμεναν να ακούσουν από το πολυαναμενόμενο special με τον τίτλο «Επιλεκτική Οργή», όπως αποδόθηκε στα ελληνικά από την πλατφόρμα το «Selective Outrage», ή «Επιλεκτικό Ξέσπασμα» όπως θα ήταν ίσως πιο ακριβές. 

Ένα χρόνο μετά τη διαβόητη σφαλιάρα που δέχτηκε ζωντανά στον αέρα ο 58χρονος κωμικός από τον Γουίλ Σμιθ επειδή προσέβαλε τη σύζυγό του Τζέιντα, κατά την περσινή τελετή απονομής των Όσκαρ, και μια εβδομάδα πριν από τη φετινή, οι θεατές της παράστασης που μεταδόθηκε ζωντανά σε όλα τα Netflix της υφηλίου (και φυσικά παραμένει στην πλατφόρμα) περίμεναν να δουν με ποιο τρόπο θα σχολίαζε για πρώτη φορά ο Ροκ εκείνο το πρωτοφανές περιστατικό, και μάλιστα επί σκηνής.

Αφού ξεκαθαρίζει ότι ο Γουίλ Σμιθ πάσχει από αυτό που δηλώνει ο τίτλος της παράστασης («selective outrage») και αντί να την πληρώσουν τόσοι άλλοι, την πλήρωσε τελικά αυτός σε μια ανύποπτη στιγμή στα Όσκαρ, ο Κρις Ροκ αρχίζει να πυροβολεί μέσω μικροφώνου.

Θα έπρεπε να περιμένουν μέχρι το τέλος σχεδόν της εμφάνισης (οχτώ λεπτά και κάτι πριν από τη λήξη για όσους θέλουν να πάνε κατευθείαν στο «επίμαχο» σημείο), μπορεί να πει κανείς όμως ότι η αναμονή μας αποζημιώθηκε, αφού ο Κρις Ροκ υπήρξε ασυγκράτητος και σχεδόν φρενήρης (κάτι που δεν είναι του ύφους και του χαρακτήρα του) στην αντεπίθεσή του. Η κωμωδία ως εκδίκηση και ως ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίζει ότι ο Γουίλ Σμιθ πάσχει από αυτό που δηλώνει ο τίτλος της παράστασης («selective outrage») και αντί να την πληρώσουν τόσοι άλλοι, την πλήρωσε τελικά αυτός σε μια ανύποπτη στιγμή στα Όσκαρ, αρχίζει να πυροβολεί μέσω μικροφώνου και ιδού κάποια από τα θραύσματα (στα οποία δεν περιλαμβάνονται οι αμέτρητες φορές που αποκάλεσε «bitch» την Τζέιντα κυρίως, αλλά και τον Γουίλ Σμιθ): 

«… Η γυναίκα του πηδούσε τον φίλο του γιου της. Κανονικά, δεν θα μιλούσα ποτέ για τέτοια πράγματα. Αλλά για κάποιο λόγο, οι ίδιοι τα έβγαζαν στο ίντερνετ. Το έκαναν θέμα στην τηλεόραση. Ιδέα δεν έχω γιατί δύο τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι πέφτουν τόσο χαμηλά… Όλους μας μάς έχουν απατήσει κάποτε. Κανείς όμως από μας ποτέ δεν έδωσε συνέντευξη στον άνθρωπο που τον απάτησε, στην τηλεόραση… Αυτή τον πλήγωσε πολύ περισσότερο απ’ ό,τι αυτός εμένα… Με έχουν ρωτήσει πολλοί γιατί δεν αντέδρασα όταν με χτύπησε. Επειδή έχω γονείς. Επειδή έχω ανατροφή, ΟΚ; Και ξέρετε τι μας έλεγαν οι γονείς μας; Να μη μαλώνουμε ποτέ μπροστά στους λευκούς». Πτώση μικροφώνου, αυλαία, αποθέωση.

Όλα τα προηγούμενα κεφάλαια του σόου που θίγουν μια ποικιλία από καυτά ζητήματα, πολιτικά («Η διαφορά των Ρεπουμπλικάνων με τους Δημοκρατικούς είναι ότι οι πρώτοι ψεύδονται ασύστολα ενώ οι δεύτεροι "αποκρύπτουν δολίως μέρος της πληροφορίας"»), κοινωνικά και προσωπικά, επισκιάστηκαν από αυτό το κρεσέντο στο φινάλε, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επίσης ως ένα «επιλεκτικό ξέσπασμα» εκ μέρους του δημιουργού του, που αφήνει μια πικρή γεύση.

Κρίμα, γιατί ο Κρις Ροκ σαφέστατα ανήκει στους κορυφαίους και τους πιο ξύπνιους δημιουργούς και ερμηνευτές ενός είδους (το «Tamborine» που επίσης υπάρχει στο Netflix είναι ένα δείγμα της ιδιοφυΐας του ως stand up κωμικού) που μοιάζει τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης μιας σύγχρονης ταυτότητας.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ιστορική πρώτη απευθείας μετάδοση του Netflix έρχεται τα ξημερώματα της Κυριακής

TV & Media / Η ιστορική πρώτη απευθείας μετάδοση του Netflix έρχεται τα ξημερώματα της Κυριακής

Η πλατφόρμα θα μεταδώσει σε live streaming την παράσταση του Κρις Ροκ με τίτλο «Επιλεκτική Οργή», όπου ο διάσημος κωμικός αναμένεται να σχολιάσει και το περιβόητο χαστούκι που δέχτηκε από τον Γουίλ Σμιθ κατά την περσινή τελετή απονομής των Όσκαρ
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ