«Interview with the Vampire 2022»: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά

Interview with the Vampire 2022: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά Facebook Twitter
Ο Σαμ Ράιντ ως Λεστάτ.
0

ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ –ή μάλλον με το καλησπέρα καθόσον βρικόλακες και μέρα δεν πάνε μαζί– αυτής της νέας μεταφοράς του σύμπαντος που δημιούργησε η συγγραφέας Αν Ράις είναι εμφανείς οι διαφορές σε σχέση με το βιβλίο αλλά και με την ομώνυμη ταινία του 1994 με πρωταγωνιστές τον Μπραντ Πιτ και τον Τομ Κρουζ στους ρόλους των δύο σαγηνευτικών βαμπίρ, του Λούι και του μέντορα και δυνάστη του Λεστάτ αντιστοίχως. 

Ο δημοσιογράφος που αναλαμβάνει να πάρει τη συνέντευξη από τον υπεραιωνόβιο αλλά αναλλοίωτο στον χρόνο Λούι δεν είναι ένα παιδαρέλι (στην ταινία τον είχε υποδυθεί ο Κρίστιαν Σλέιτερ), αλλά ένας μεσήλικας και βάλε εκπρόσωπος μιας ερευνητικής δημοσιογραφίας παλαιάς κοπής με τη μορφή του ηθοποιού Έρικ Μπογκόσιαν, ο οποίος στην αρχή του πρώτου από τα επτά επεισόδια του πρώτου κύκλου αυτής της καλοστημένης και σκεπτόμενης σειράς ακούγεται να μονολογεί:

«Κάποτε οι ειδήσεις ήταν κάτι τύποι σαν κι εμένα που μαζευόντουσαν γύρω από ένα τραπέζι στην αίθουσα συσκέψεων της εφημερίδας για να αποφασίσουν ποιες θα είναι οι ειδήσεις. Αυτό εδώ όμως το γαμημένο πραγματάκι [δείχνει το smartphone του] άλλαξε τα πάντα». 

Αν κρίνουμε πάντως από τα δύο πρώτα επεισόδια του τηλεοπτικού Interview with the Vampire που έχουν κυκλοφορήσει, παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο, αυτή εδώ η εκδοχή της ιστορίας έχει τις προδιαγραφές να γίνει η πιο συναρπαστική, η πιο ουσιώδης και η πιο πολυσχιδής.

Ενώπιον του, σ’ ένα υπερπολυτελές ρετιρέ στο Ντουμπάι, όπου είναι πάντα λυκόφως και τους τοίχους κοσμούν έργα του Φράνσις Μπέικον, βρίσκεται ο Λούι, που και πριν από πολλά χρόνια είχε επιχειρήσει ξανά να αφηγηθεί στον δημοσιογράφο τη ζωή του πέρα (ή μετά) από τον θάνατο, αλλά η τότε συνομιλία τους δεν δημοσιεύτηκε ποτέ.

Interview with the Vampire 2022: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά Facebook Twitter

Τώρα όμως η στιγμή έχει φτάσει και ο Λούι (που σ’ αυτήν εδώ την εκδοχή του είναι μαύρος ή πιο σωστά Κρεολός) ξεκινά να αφηγείται ένα χρονικό τρόμου και ηδονών που μας στέλνει στη Νέα Ορλεάνη μετά το τέλος της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα, όταν γνώρισε και συνδέθηκε διά παντός στην αιωνιότητα με τον δανδή εστέτ Λεστάτ.

«Ήταν ο φονιάς μου, ο μέντοράς μου, ο εραστής μου και ο δημιουργός μου – όλα αυτά μαζί», λέει σε μια ατάκα που συνδυάζει το διανοητικό, το ψυχολογικό και το σαρκικό στοιχείο, όπως κάνει με ιδανικό τρόπο αυτή η σειρά που λογικά ήρθε για να μείνει για καιρό και για μπόλικους κύκλους (ήδη έχει εγκριθεί ο δεύτερος).  

Εδώ και τέσσερις δεκαετίες, από τότε που τα βιβλία της είδαν το φως της δημοσιότητας, τα φιλήδονα, βασανισμένα βαμπίρ της Αν Ράις έχουν διαμορφώσει σημαντικά τον μύθο του βαμπιρισμού για ένα σύγχρονο κοινό και η επιρροή τους έχει αποδειχτεί καταλυτική σε ένα ευρύ φάσμα κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών αφηγημάτων του είδους, από το Twilight στο True Blood κι ακόμα παραπέρα.

Αν κρίνουμε πάντως από τα δύο πρώτα επεισόδια του τηλεοπτικού Interview with the Vampire που έχουν κυκλοφορήσει, παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο, αυτή εδώ η εκδοχή της ιστορίας έχει τις προδιαγραφές να γίνει η πιο συναρπαστική, η πιο ουσιώδης και η πιο πολυσχιδής (αγγίζοντας ζητήματα φύλου, φυλής, σεξουαλικότητας αλλά και πανδημίας).

Κρίμα μόνο που η συγγραφέας έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Δεκέμβριο και δεν πρόλαβε να δει το σύμπαν που δημιούργησε να βρίσκει την ιδανική του μετενσάρκωση στην οθόνη, έστω και στη μικρή.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ