Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Pistol Facebook Twitter
Ο Steve Jones (Toby Wallace), αριστερά, και ο Sid Vicious (Louis Partridge) στο “Pistol.” Φωτ.: Miya Mizuno/FX
0

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ αποκρουστικός τα τελευταία χρόνια με την αμέριστη συμπαράσταση που εκδήλωνε κάθε τόσο στον Τραμπ και με διάφορες άλλες αντιδραστικές και υπο-φασίζουσες θέσεις που έχει εκφράσει, μοιάζει όμως τελικά ο John Lydon (διάσημος ή, μάλλον, διαβόητος κάποτε ως Johnny Rotten) να δικαιώνεται εκ του αποτελέσματος για την πλήρη εναντίωσή του εξαρχής σ’ αυτήν τη δραματοποιημένη βιογραφία των Sex Pistols διά χειρός Ντάνι Μπόιλ.

Παρότι η τρικυμιώδης ύπαρξη των Sex Pistols διήρκεσε τρία χρόνια σκάρτα, οι ανταγωνισμοί, τα μίση και οι έριδες γύρω από την κληρονομιά του μοναδικού ίσως συγκροτήματος στην ιστορία που συγκρούστηκε πραγματικά με το «κατεστημένο» (έστω και περιστασιακά) και προκάλεσε αληθινό σοκ σε μια ολόκληρη κοινωνία είναι παντοτινά.

Συνεπώς δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι ο Lydon κατέληξε ξανά πρόσφατα στα δικαστήρια αντιμέτωπος με τους πρώην συντρόφους του στην μπάντα στην προσπάθειά του να εμποδίσει τη χρήση της μουσικής των Pistols στη σειρά έξι επεισοδίων του Μπόιλ, η οποία βασίστηκε κυρίως στο βιβλίο απομνημονευμάτων του κιθαρίστα Steve Jones Lonely Boy: Tales from a Sex Pistol.

Παρότι η τρικυμιώδης ύπαρξη των Sex Pistols διήρκεσε τρία χρόνια σκάρτα, οι ανταγωνισμοί, τα μίση και οι έριδες γύρω από την κληρονομιά του μοναδικού ίσως συγκροτήματος στην ιστορία που συγκρούστηκε πραγματικά με το «κατεστημένο» (έστω και περιστασιακά) και προκάλεσε αληθινό σοκ σε μια ολόκληρη κοινωνία είναι παντοτινά.

Ο Lydon τη έχασε την δίκη τελικά, αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να δηλώσει δημοσίως πριν από λίγο καιρό, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ της σειράς, ότι πρόκειται για «μια μεσοαστική φαντασίωση που κλέβει το παρελθόν και στη θέση του τοποθετεί ένα παραμύθι που καμιά ομοιότητα δεν έχει με την πραγματικότητα».

Δεν είναι έτσι ακριβώς βέβαια. Έχει σχέση με την πραγματικότητα το «Pistol», παρότι συγκεντρώνει πάνω του όλα τα κλισέ που μαστίζουν αυτές τις σύγχρονες εποποιίες αναπαράστασης της ροκ μυθολογίας. Δεν είναι ότι δεν βλέπεται η σειρά –παρακολουθείται μια χαρά, αν δεν έχει κανείς τρομερές αισθητικές, σεναριακές και υποκριτικές απαιτήσεις ή αν δεν τα έχεις δει και διαβάσει όλα αυτά τόσες φορές μέσα στα χρόνια–, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό/αυτοκαταστροφικό γκρουπ όλων των εποχών.

Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο Pistol Facebook Twitter
Έχει σχέση με την πραγματικότητα το «Pistol», παρότι συγκεντρώνει πάνω του όλα τα κλισέ που μαστίζουν αυτές τις σύγχρονες εποποιίες αναπαράστασης της ροκ μυθολογίας.

Προβληματικό είναι επίσης και το γεγονός ότι η σειρά βασίζεται στο βλέμμα και την αντίληψη του Steve Jones (που εδώ εμφανίζεται ως αξιολάτρευτος κάφρος και ως γλυκούλης σχεδόν, κάτι που σίγουρα δεν ήταν), ο οποίος αποτελεί και τον κεντρικό χαρακτήρα, καθώς δίνεται δυσανάλογο βάρος στην προσωπική του ιστορία αλλά και στη ρομαντική του σχέση με την Chrissie Hyde (πριν από τους Pretenders). Πλάι τους η γνωστή, εκλεκτή κουστωδία που αποτέλεσε την πρώτη γραμμή του καταστασιακού τσελεμεντέ που είχε στήσει ο Malcolm McLaren (η Vivienne Westwood, η Jordan που πέθανε φέτος, η Siouxsie και, βέβαια, ο Sid και η Nancy).

Παρά τις ενστάσεις του Lydon, πάντως, ο ηθοποιός που τον υποδύεται (o Anson Boon) μοιάζει να απολαμβάνει πιο πολύ απ’ όλους τον ρόλο του. Φαίνονται όλα όμως τόσα προβλέψιμα και τόσο προκάτ, που όταν στο τρίτο επεισόδιο μπαίνει εμβόλιμη μια πλοκή ψυχολογικού τρόμου που έχει να κάνει με την καταγωγή του κομματιού «Bodies», η σειρά ξαφνικά μοιάζει να αλλάζει είδος και να κάνει για μια φορά την υπέρβαση που τόσο της λείπει.

Και το «Bohemian Rhapsody» συμβατικό ήταν πάντως και προορισμένο για «όλη την οικογένεια», κι όμως έγινε τεράστια επιτυχία. Απλώς η «παραβολή» των Sex Pistols ως δραματικής αναπαράστασης πολυτελείας σήκωνε μια πιο εμπνευσμένη μεταχείριση.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι βιβλία, όχι πλαστικά σε θάλασσες κι ακτές 

Daily / Όχι βιβλία, όχι πλαστικά σε θάλασσες κι ακτές 

Πώς μπορεί κανείς να συγκεντρώνεται στο μικρό κάδρο ενός ανοιχτού βιβλίου, όταν υπάρχει το μεγάλο κάδρο –ο ουρανός, η θάλασσα, τα βράχια, το πολύτιμο τοπίο, οι άνθρωποι στα καλύτερά τους– που μπορείς να το χαρείς μόνο για ένα δραματικά περιορισμένο διάστημα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έλεος, όχι άλλη Μεταπολίτευση, μισός αιώνας φτάνει 

Daily / Έλεος, όχι άλλη Μεταπολίτευση, μισός αιώνας φτάνει 

Ο φετιχισμός όμως και ο ψυχαναγκασμός με τον όρο καλά κρατούν. Σα να υπάρχει μια συλλογική άρνηση να κλείσει ένα κεφάλαιο που έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα αφηγηματικά του όρια και μοιάζει αυτές τις μέρες με περιφερόμενο μαυσωλείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πίσω από το χαμόγελό μας, ξέρω ότι μέσα μας κοιμάται ακόμα o φόβος»

Daily / «Πίσω από το χαμόγελό μας ξέρω ότι μέσα μας κοιμάται ακόμα o φόβος»

Το «Bye Bye Tiberias», ένα ονειρικό γενεαλογικό οδοιπορικό στην Παλαιστίνη με κεντρική φιγούρα τη γνωστή Παλαιστίνια ηθοποιό Χιάμ Αμπάς, διάσημη εσχάτως από τον ρόλο της στο «Succession», είναι ένα από τα πιο μελαγχολικά, συγκινητικά αλλά και λυτρωτικά, εν τέλει, ντοκιμαντέρ που γυρίστηκαν πρόσφατα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Θάλασσα αγαπημένη, θάλασσα φαρμακερή

Daily / Θάλασσα αγαπημένη, θάλασσα φαρμακερή

Όταν βρεθεί κανείς σε μια οποιαδήποτε σχεδόν ήσυχη παραλία κατά το σούρουπο, τα ξεχνάει όλα, όχι επειδή γίνονται καπνός οι ευαισθησίες του, αλλά γιατί αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα μέρη όπου μπορεί να το κάνει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να είσαι καλά Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς 

Daily / Να είσαι καλά, Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς 

Πέρα από τις συνταρακτικές σκηνές που δείχνουν τη «Φωνή» να υποκύπτει στη νευρολογική της πάθηση, το ντοκιμαντέρ «I Am: Celine Dion» μας υπενθυμίζει ότι η απόσταση ανάμεσα στο cool και το «ξενέρωτο» είναι πολύ σχετική.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά 

Δημήτρης Πολιτάκης / Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά 

«Η Ύδρα είναι μια φραγκοσυκιά γεμάτη πυρετό, όνειρα κι αγκάθια», έλεγε ο Σαχτούρης. Τώρα είναι γεμάτη κι από θηριώδη γιοτ, που μοιάζουν με πολεμικό στόλο της ίδιας σκιώδους υπερδύναμης, κι ας έχουν διαφορετικές σημαίες.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Υπήρξε ποτέ πιο αναπάντεχος, πιο ιδιαίτερος και πιο αγαπητός σταρ από τον Ντόναλντ Σάδερλαντ;

Απώλειες / Υπήρξε ποτέ πιο αναπάντεχος, πιο ιδιαίτερος και πιο αγαπητός σταρ από τον Ντόναλντ Σάδερλαντ;

Ό,τι κι αν έπαιζε ο Καναδός ηθοποιός, που πέθανε χθες στα 88 του, φιλτραριζόταν μέσα από κάτι βαθιά δικό του, σαν να απολαμβάνει ένα ιδιωτικό αστείο ή σαν να κρύβει επιτυχώς την υποψία ή τη βεβαιότητά του ότι κάτι έχει πάει πολύ στραβά (στον κόσμο).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ