Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα

Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα Facebook Twitter
Η ποδηλάτρια Μάρλεϊ Μπλόνσκι παραδέχεται πως οι plus size ποδηλάτες δυσκολεύονται οικτρά να βρουν εξοπλισμό και ρουχισμό στο νούμερό τους
0

Ενώ πολλές εταιρείες ρουχισμού έχουν προσαρμοστεί στις επιταγές της plus size μόδας τα τελευταία χρόνια, πολύς κόσμος καταγγέλλει πως οι κατασκευαστές αθλητικού εξοπλισμού και ρούχων έχουν αποτύχει να ακολουθήσουν. 

Παρότι κολάν, φόρμες, σορτς, μπλουζάκια πάνω από το νούμερο 16 είναι πλέον κοινά, τα πιο εξειδικευμένα αντικείμενα είναι (ακόμη) ακριβοθώρητα. Άνθρωποι με περισσότερα κιλά που ασχολούνται, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, με την τοξοβολία και την ξιφομαχία υποστηρίζουν πως δύσκολα βρίσκουν νούμερα στα προστατευτικά στήθους. Άλλοι που κάνουν ιππασία και οι μοτοσικλετιστές με δυσκολία βρίσκουν παντελόνια. Οι σκιέρ και οι σνόουμπορντερ έχουν πρόβλημα με τα παντελόνια επίσης και τις μπότες χιονιού. 

«Συζητάμε εδώ και χρόνια πόσο επώδυνα ειρωνικό είναι το ότι με κάποιο τρόπο στον καπιταλισμό είναι πιο προσοδοφόρο να εξαιρείς τους εύσωμους, από το να παίρνεις τα λεφτά τους» σημειώνει η ακτιβίστρια Μαριάν Κίρμπι, που προτρέπει τους ανθρώπους με περισσότερα κιλά να αποκαταστήσουν τη λέξη «χοντρός». 

Ένα θρεντ στο Twitter από την Κίρμπι για την έλλειψη εξειδικευμένου αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού για εύσωμους ανθρώπους προκάλεσε καταιγισμό απαντήσεων από παθόντες. 

Όπως λέει η ίδια, άνθρωποι με παραπανίσια κιλά συχνά δεν αρχίζουν νέες δραστηριότητες, γιατί δεν νιώθουν ευπρόσδεκτοι. Ενώ εκείνοι που τελικά το καταφέρνουν, κάποια στιγμή βρίσκονται παγιδευμένοι στην έλλειψη επιλογών. Από την άλλη, οι κατασκευαστές επικαλούνται τη μη συμμετοχή των plus size σε αθλητικές δραστηριότητες για τη μη παραγωγή ανάλογου μεγέθους ρούχων. 

Κάποιες εταιρείες στο παρελθόν ξέγραφαν τους ευτραφείς από πελάτες τους για λόγους «αισθητικής». «Κανείς δε θέλει να βλέπει καμπυλώδεις γυναίκες» στα ντεφιλέ είχε πει το 2009 ο δημιουργικός διευθυντής της Chanel, Καρλ Λάγκερφελντ. Ο Μάικ Τζέφρις, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Abercrombie & Fitch, είχε πει το 2006 πως «πολλοί άνθρωποι δεν ανήκουν στα ρούχα μας». Μέχρι το 2014, το μεγαλύτερο μέρος για τις γυναίκες ήταν το... 10!

Έκτοτε, πολύ νερό έχει κυλήσει στ'αυλάκι και οι εταιρείες κατέληξαν, μόνες τους ή αναγκαστικά, να προσαρμοστούν στα δεδομένα των καιρών και στην ύπαρξη ενός πολύ ευρύτερου φάσματος σωμάτων. 

Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα Facebook Twitter
Η Alpine Parrot πουλά παντελόνια για πεζοπορία σε νούμερα από 14 έως 24 και φιλοδοξεί να προσθέσει έως το 30 - Φωτ.: Alpine Parrot

Στο πλαίσιο του κινήματος του body-positivity και της αποδοχής των curvy σωμάτων, αλλά και λόγω του ανταγωνισμού από πιο inclusive ανταγωνιστές, πολλές εταιρείες -μεταξύ αυτών οι Abercrombie & Fitch, Urban Outfitters, Anthropologie, Victoria’s Secret- άλλαξαν ρότα και πρόσθεσαν και μεγαλύτερα νούμερα. 

Και σ'αυτές τις περιπτώσεις, όμως, όχι δίχως προβλήματα. 

Κάποια ρούχα plus size πωλούνται μόνο διαδικτυακά, όχι σε φυσικά καταστήματα, και τα νούμερα φτάνουν μέχρι το 3Χ ή 24. Η κατάσταση γίνεται ακόμη δυσκολότερη στην περίπτωση αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού. 

«Μπορείς να βρεις μπλουζάκια, αλλά όσον αφορά επιγονατίδες, περιαγκωνίδες, αδιάβροχα παντελόνια, κιτ αγώνων, αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση» λέει η ποδηλάτρια Μάρλεϊ Μπλόνσκι. «Είναι το συμπέρασμα πως οι άνθρωποι με μεγαλύτερα σώματα δεν κάνουν αθλητικές δραστηριότητες, ή δεν χρειάζονται εξειδικευμένο εξοπλισμό» προσθέτει. 

Με πληροφορίες από Wall Street Journal

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Στη δημοσιότητα αρχεία για τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ

Διεθνή / ΗΠΑ: Στη δημοσιότητα αρχεία για τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ

Οι 230.000 σελίδες των αρχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες προέρχονται κυρίως από την έρευνα του FBI για τα ταξίδια στο εξωτερικό του φερόμενου ως δολοφόνου του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ή ακόμη την κατάθεση συγκρατουμένου του
LIFO NEWSROOM
SAFE: Η Βρετανία θα πληρώνει την ΕΕ για κάθε πώληση βρετανικών όπλων μέσω του νέου αμυντικού ταμείου

Διεθνή / SAFE: Η Βρετανία θα πληρώνει την ΕΕ για κάθε πώληση βρετανικών όπλων μέσω του νέου αμυντικού ταμείου

Η Βρετανία θα συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό αμυντικό ταμείο SAFE, αλλά θα πρέπει να πληρώνει ποσοστό στην ΕΕ για κάθε συμβόλαιο που κερδίζουν βρετανικές εταιρείες
LIFO NEWSROOM
Αιματηρές συγκρούσεις στη Συρία μετά την πτώση Άσαντ – Παρέμβαση Ισραήλ και ΗΠΑ

Διεθνή / Αιματηρές συγκρούσεις στη Συρία μετά την πτώση Άσαντ – Παρέμβαση Ισραήλ και ΗΠΑ

Έξι μήνες μετά την ανατροπή του Άσαντ, η Συρία βυθίζεται ξανά στη βία - Οι συγκρούσεις μεταξύ Δρούζων και Βεδουίνων, η εμπλοκή Ισραήλ και οι νέες ισορροπίες υπό την ηγεσία του Αχμέτ αλ-Σαράα
LIFO NEWSROOM
Η Τουρκία καταργεί συμφωνία αγωγού πετρελαίου με το Ιράκ – Πώς μεταφράζεται αυτό για τις εξαγωγές

Διεθνή / Η Τουρκία καταργεί συμφωνία αγωγού πετρελαίου με το Ιράκ – Πώς μεταφράζεται αυτό για τις εξαγωγές

Η Τουρκία τερματίζει τη συμφωνία 52 ετών για τον αγωγό πετρελαίου με το Ιράκ - Η απόφαση συνδέεται με διεθνείς διενέξεις, αποζημιώσεις και το πάγωμα των ροών από το Κουρδιστάν
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Εντοπίστηκε το ναυάγιο του βρετανικού πολεμικού πλοίου HMS Nottingham, 110 χρόνια μετά τη βύθισή του

Διεθνή / Εντοπίστηκε το ναυάγιο του βρετανικού πολεμικού πλοίου HMS Nottingham, 110 χρόνια μετά τη βύθισή του

Το HMS Nottingham χαρακτηρίζεται ως το καλύτερα διατηρημένο καταδρομικό τύπου Town που έχει εντοπιστεί παγκοσμίως, καθώς τα περισσότερα πλοία της κλάσης διαλύθηκαν τις δεκαετίες του 1920 και του 1940
LIFO NEWSROOM
Σατιρικό τραγούδι κατά του AfD διακόπτει live συνέντευξη της ακροδεξιάς Άλις Βάιντελ στη Γερμανία

Διεθνή / Σατιρικό τραγούδι κατά του AfD διακόπτει live συνέντευξη της ακροδεξιάς Άλις Βάιντελ στη Γερμανία

Διαδηλωτές κρατούσαν ομπρέλες και φορούσαν γιλέκα με αντικυβερνητικά συνθήματα, ενώ σε στιγμές η Βάιντελ φαινόταν να δυσκολεύεται να ακούσει τις ερωτήσεις
LIFO NEWSROOM
Η μπανάνα-έργο τέχνης αξίας 6 εκατ. καταναλώθηκε για άλλη μία φορά από επισκέπτη μουσείου

Διεθνή / Η μπανάνα-έργο τέχνης αξίας 6 εκατ. καταναλώθηκε για άλλη μία φορά από επισκέπτη μουσείου

Ο δημιουργός του έργου δήλωσε απογοητευμένος από το γεγονός ότι ο επισκέπτης εξέλαβε την ίδια την μπανάνα ως το έργο τέχνης, αντί να φάει τη φλούδα και την ταινία που τη συγκρατούσε
LIFO NEWSROOM