Τόκιο: Γιατί το σύμβολο της πόλης δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτισμό της;

Τόκιο: Γιατί το σύμβολο της πόλης δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτισμό της; Facebook Twitter
Φωτογραφία: X
0

Κάθε χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες πακέτα Tokyo Banana, τυλιγμένα με χρυσή κορδέλα, πωλούνται γύρω από τους συγκοινωνιακούς κόμβους και τις τουριστικές περιοχές του Τόκιο και προωθούνται ως το επίσημο σνακ της πόλης.

Αλλά τι σχέση έχει το Tokyo Banana με το Τόκιο, μια πόλη που δεν παράγει μπανάνες;

Σε αντίθεση με πολλά ιαπωνικά γλυκίσματα, που φτιάχνονται με υλικά από συγκεκριμένες περιοχές και συνδέονται με παραδόσεις χρόνων, το Tokyo Banana είναι ξεκάθαρα δημιούργημα του καπιταλισμού.

Τον 20ό αιώνα, καθώς το Τόκιο εξελίχθηκε στην μεγαλύτερη πόλη του κόσμου και άνοιξε τις πόρτες του σε τουρίστες από όλο τον κόσμο, δεν είχε πολλές παραδόσεις να καυχιέται. Δεν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο φαγητό ή ποτό που να είναι μοναδικό στο Τόκιο ή να έχει κάποια ιστορία να διηγηθεί.

Σε αντίθεση με το Κιότο, που ήταν η πρωτεύουσα της Ιαπωνίας από τον 8ο έως τον 19ο αιώνα: ένα εστιατόριο φτιάχνει σόμπα από τοπικό φαγόπυρο από το 1702. Η Ιαπωνία έχει επίσης το παλαιότερο ξενοδοχείο στον κόσμο, ένα ιαματικό θέρετρο που άνοιξε το 1705.

Η εταιρεία παραγωγής σνακ Grapestone είδε αυτό το κενό και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα προϊόν που να συνδέεται με το Τόκιο και να προωθηθεί ως τοπικό έδεσμα.

«Το Τόκιο είναι το μέρος όπου διάφοροι άνθρωποι από όλη την Ιαπωνία έρχονται και γίνεται η πατρίδα τους», λέει εκπρόσωπος της Grapestone στο CNN.

«Αποφασίσαμε να εφεύρουμε ένα σουβενίρ του Τόκιο με θέμα που να είναι οικείο και νοσταλγικό για όλους τους Ιάπωνες. Οι μπανάνες είναι γεύση από προϊόντα υψηλής ποιότητας ή εισαγόμενα για τους μεγαλύτερους σε ηλικία. Για τους νεότερους, είναι η γεύση των ευχάριστων αναμνήσεων από σχολικές εκδρομές.»

Τόκιο: Γιατί το σύμβολο της πόλης δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτισμό της; Facebook Twitter
Φωτογραφία: X

Το αποτέλεσμα ήταν μικρά κέικ σε σχήμα μπανάνας, αφράτα απ’ έξω και γεμισμένα με κρέμα μπανάνας.

Η κουλτούρα του δώρου

Το Tokyo Banana είναι ένα τέλειο παράδειγμα του «omiyage», μια ιαπωνική παράδοση όπου όσοι ταξιδεύουν φέρνουν δώρα – συνήθως φαγώσιμα – σε φίλους, οικογένεια και συναδέλφους.

Σε αντίθεση με τη Δύση, όπου κάποιος που επιστρέφει μπορεί να φέρει ένα μαγνητάκι ή μπλουζάκι, το omiyage είναι σχεδόν πάντα κάτι που τρώγεται ή πίνεται και πρέπει να καταναλωθεί σύντομα μετά την επιστροφή.

Αν και το omiyage είναι ιαπωνική παράδοση, η μεγαλύτερη αγορά του Tokyo Banana είναι οι ξένοι τουρίστες και όχι οι ντόπιοι, κάτι που η εταιρεία λέει ότι έγινε σκόπιμα. Η Grapestone δήλωσε στο CNN ότι τους προσφέρθηκε χώρος πώλησης στο αεροδρόμιο Χανέντα τη δεκαετία του ’90, που ώθησε στη δημιουργία του Tokyo Banana.

Με την επωνυμία του Τόκιο και το όνομα στα αγγλικά, το Tokyo Banana συνδέθηκε γρήγορα με την πόλη του.

Ο Καναδός Jeff Lui, που ζει στην Ιαπωνία, πιστεύει ότι το Tokyo Banana έχει εξαιρετική προώθηση προς τους διεθνείς τουρίστες.

«Είσαι σχεδόν υποχρεωμένος να το αγοράσεις... Είναι σαν να λες: 'σε σκέφτηκα όσο ήμουν εκεί, και να σου φέρνω κάτι που ξέρω ότι θα σου αρέσει.'»

Στο TikTok όμως, η εικόνα είναι διαφορετική.

Χρήστες εκτός Ιαπωνίας βιάζονται να δοκιμάσουν τα Tokyo Banana μόλις φτάσουν στο Τόκιο.

Η κριτική του δημιουργού Eat With Adrian για το Tokyo Banana έχει πάνω από 260.000 προβολές στο TikTok, με σχόλια που λένε πόσο θέλουν να τα αγοράσουν.

Η Katie Thompson, που ζει στην Ιαπωνία περίπου οκτώ χρόνια, παραδέχεται ότι το Tokyo Banana δεν είναι το αγαπημένο της σνακ.

«Δεν είμαι πολύ φαν. Βρίσκω ότι η γέμιση έχει αρκετά τεχνητή γεύση. Η μπανάνα δεν ταιριάζει πολύ να γίνει γλυκιά κρέμα ή καραμέλα.»

Αν και φίλοι και συγγενείς από τις ΗΠΑ έχουν ζητήσει να τους φέρει Tokyo Banana, εκείνη δεν τα αγοράζει.

Ο Lui συμφωνεί ότι δεν τρώει ο ίδιος Tokyo Banana, αλλά πολλοί φίλοι του από τον Καναδά που έρχονται στην Ιαπωνία τον ρωτούν γι’ αυτά.

«Κάθε φορά που κάποιος από το Τορόντο έρχεται εδώ, λέει ‘Είδα αυτό το Tokyo Banana και αγόρασα μερικά κουτιά να πάρω σπίτι.’» Στον ιστότοπό του Tokyo Chase, ο Lui κριτικάρει άλλα ιαπωνικά σνακ και προσπαθεί να κατευθύνει τους επισκέπτες σε άλλες επιλογές, ειδικά αν είναι επανειλημμένοι επισκέπτες που θέλουν να ανακαλύψουν περισσότερα.

Πιο φιλικό προς τους ντόπιους

Τα τελευταία χρόνια, το Tokyo Banana έχει προσπαθήσει να γίνει πιο δημοφιλές και στους ντόπιους.

Η Grapestone βγάζει περιοδικά νέες γεύσεις, όπως λεμόνι ή μέλι. Για να προκαλέσουν ενδιαφέρον, κάποια προϊόντα είναι διαθέσιμα μόνο σε συγκεκριμένα καταστήματα.

Η μάρκα έχει συνεργαστεί με διάσημους ιαπωνικούς χαρακτήρες όπως Pikachu, Chiikawa, Hello Kitty και Doraemon. Και φυσικά, υπάρχει και Kit Kat με γεύση Tokyo Banana.

Τόκιο: Γιατί το σύμβολο της πόλης δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτισμό της; Facebook Twitter
Φωτογραφία: X

Το 2022, το Tokyo Banana άνοιξε ένα μεγάλο κατάστημα μέσα στον σταθμό του Τόκιο. Για να το γιορτάσουν, δοκίμασαν ένα αλμυρό προϊόν, μια παραλλαγή του δημοφιλούς ιαπωνικού ψωμιού κάρυ με «χοιρινό και μοσχάρι μαγειρεμένα με κρεμμύδια, κρέμα και πουρέ μπανάνας.»

Η Grapestone δεν αποκαλύπτει πόσα προϊόντα πουλάει το χρόνο, αλλά στην ιστοσελίδα της λέει ότι το Tokyo Banana είναι το πιο δημοφιλές σουβενίρ φαγητού στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας.

Η εταιρεία λέει στο CNN ότι αν τοποθετούσε κανείς όλα τα Tokyo Banana που πουλιούνται σε ένα χρόνο, τα μικρά αυτά κέικ θα έφταναν από το Τόκιο έως τις Ηνωμένες Πολιτείες – διασχίζοντας τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στρατιωτική παρέλαση στο Πεκίνο: Με Πούτιν και Κιμ στο πλευρό του ο Σι έστειλε μήνυμα στη Δύση για «πόλεμο ή ειρήνη»

Διεθνή / Στρατιωτική παρέλαση στο Πεκίνο: Με Πούτιν και Κιμ στο πλευρό του ο Σι έστειλε μήνυμα στη Δύση για «πόλεμο ή ειρήνη»

«Η αναγέννηση του κινεζικού έθνους είναι ασταμάτητη και η ευγενής υπόθεση της ειρήνης και της ανάπτυξης της ανθρωπότητας σίγουρα θα θριαμβεύσει», είπε ο κινέζος πρόεδρος σε ομιλία του
LIFO NEWSROOM
Τζέφρι Έπσταϊν: Δημοσιεύτηκαν νέα αρχεία για την υπόθεση που όμως ήταν ήδη γνωστά

Διεθνή / Τζέφρι Έπσταϊν: Δημοσιεύτηκαν νέα αρχεία για την υπόθεση, τα οποία όμως ήταν ήδη γνωστά

Τα αρχεία φαίνεται να περιέχουν πληροφορίες που είναι ήδη δημόσια γνωστές, την ώρα που αυξάνεται η πίεση για τη δημοσιοποίηση όλων των σχετικών εγγράφων της υπόθεσης
LIFO NEWSROOM
Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκυλί ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Διεθνή / Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκύλο ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Πάνω στο πανό υπήρχε το λογότυπο του Κινήματος Ελευθερίας του Ιράν, ενός φιλοδημοκρατικού κόμματος που τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και θρησκείας και είναι απαγορευμένο από την κυβέρνηση της Τεχεράνης
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Διεθνή / Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Συμπεριλαμβάνονται η Βίβλος του Γουσταύου Βάσα από το 1541, η Πίπη Φακιδομύτη, η ΙΚΕΑ και το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη φύση, μεταξύ άλλων
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Διεθνή / Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Οι έφεδροι διαμαρτυρήθηκαν για το κάλεσμα της ισραηλινής κυβέρνησης, αμφισβητώντας αν η επιχείρηση έχει πολιτικά κίνητρα και αν θα βοηθούσε το Ισραήλ να επιτύχει τον στόχο του να πλήξει τις στρατιωτικές δυνατότητες της Χαμάς στη Γάζα
LIFO NEWSROOM
Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς

Διεθνή / Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα κατασκευάζει αθόρυβα εναλλακτικές οδούς για να εξάγει αγαθά προς την Ευρώπη χωρίς να περνά από τον Ειρηνικό Ωκεανό νότια του Ισημερινού, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους στην περιοχή
LIFO NEWSROOM