Θέλετε να γίνετε εκατομμυριούχος; Η προσωπικότητα μπορεί να βοηθήσει -ή να βλάψει- τις πιθανότητες.

Θέλετε να γίνετε εκατομμυριούχος; Η προσωπικότητα μπορεί να βοηθήσει -ή να βλάψει- τις πιθανότητες. Facebook Twitter
Φωτ: UNSPLASH
0

Θέλετε να γίνετε εκατομμυριούχος; Όπως φαίνεται, η προσωπικότητά σας μπορεί να βοηθήσει - ή να βλάψει - τις πιθανότητές σας.

Νέα μελέτη του Γερμανικού Κοινωνικοοικονομικού Πλαισίου (SOEP) στο Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών και το Πανεπιστήμιο του Munster διαπίστωσε ότι οι εκατομμυριούχοι, ειδικά οι αυτοδημιούργητοι, τείνουν να έχουν μεγαλύτερη ανοχή στον κίνδυνο και να είναι πιο συναισθηματικά σταθεροί, ανοιχτοί, εξωστρεφείς και φιλότιμοι από τους άλλους.

«Είναι η πρώτη μελέτη που περιγράφει την προσωπικότητα των εκατομμυριούχων χρησιμοποιώντας αξιόπιστα δεδομένα», λέει η Mitja Back, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Munster, που συμμετείχε στη μελέτη. «Εφόσον οι πλούσιοι ασκούν ιδιαίτερη επιρροή στις διαδικασίες λήψης κοινωνικών αποφάσεων και δεδομένου ότι η προσωπικότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ανθρώπων, η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους έχει μεγάλη κοινωνική σημασία».

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από τεστ προσωπικότητας σε περισσότερα από 20.000 άτομα, στο πλαίσιο εν εξελίξει μελέτης σε χιλιάδες νοικοκυριά της Γερμανίας, που ξεκίνησε το 1984. Από τα τεστ προσωπικότητας που μελέτησαν, περισσότερα από 1.000 αφορούσαν εκατομμυριούχους.

Τα τεστ αξιολόγησαν αυτά που, οι συγγραφείς της μελέτης αναφέρουν ως τα «Μεγάλα Πέντε» χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: νευρωτισμός, εξωστρέφεια, ανοιχτός σε εμπειρίες, το να είσαι ευχάριστος και ευσυνειδησία. Οι ερευνητές λένε ότι χαρακτηριστικά όπως η ανοχή στον κίνδυνο, η συναισθηματική σταθερότητα και η εξωστρέφεια ήταν ιδιαίτερα εμφανή στους αυτοδημιούργητους εκατομμυριούχους και «λιγότερο έντονα» σε άτομα που κληρονόμησαν τις περιουσίες τους.

Όσο μεγαλύτερος ήταν ο πλούτος, τόσο πιο έντονα ήταν αυτά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, σύμφωνα με την μελέτη. Ακόμη και μεταξύ των μη εκατομμυριούχων, οι άνθρωποι που θεωρούσαν τους εαυτούς τους αυτοδημιούργητους - ή, με άλλα λόγια, είχαν κερδίσει τα χρήματά τους μόνοι τους, χωρίς σημαντική βοήθεια από άλλους - μοιράζονταν πολλά από τα ίδια χαρακτηριστικά προσωπικότητας.

«Συνολικά, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η προσωπικότητα είναι σημαντικός παράγοντας για τη συσσώρευση πλούτου», εξηγεί ο Johannes König, επιστημονικός συνεργάτης του SOEP και συν-συγγραφέας της μελέτης.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Humanities and Social Sciences Communications. Οι ερευνητές όρισαν τον «εκατομμυριούχο» ως κάποιον με καθαρή περιουσία τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου ευρώ. 

Σχεδόν 22 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ ταιριάζουν στη συγκεκριμένη περιγραφή, σύμφωνα με μελέτη του 2021 από την Credit Suisse — αν και οι συγγραφείς της μελέτης προειδοποίησαν ότι οι Γερμανοί εκατομμυριούχοι μπορεί να διαφέρουν στην προσωπικότητα από τους εκατομμυριούχους σε άλλες «χώρες υψηλού πλούτου», συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, που έχουν «πιο άνιση» κατανομή πλούτου. 

Με πληροφορίες από CNBC

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ