Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απειλούν 75.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απειλούν 75.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Facebook Twitter
EPA
0

Η αλλαγή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέτει σε κίνδυνο 75.000 θέσεις εργασίας στον τομέα της κατασκευής κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, δείχνει έρευνα που έγινε για λογαριασμό εμπορικών συνδικάτων και της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αριθμεί 840.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Από αυτές οι 210.000 συνδέονται με την παραγωγή κινητήρων, σύμφωνα με το Fraunhofer Institute of Industrial Engineering, το οποίο πραγματοποίησε την έρευνα.

Η ανάπτυξη οχημάτων χωρίς καυσαέρια δημιουργεί κάποιες νέες θέσεις εργασίας στον τομέα των ηλεκτρονικών και των μπαταριών για οχήματα, αλλά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερη δουλειά για τους εργαζόμενους στον τομέα της συναρμολόγησης, προειδοποίησε το γερμανικό εργατικό συνδικάτο IG Metall.

«Ως το 2030 κάθε δεύτερη δουλειά στους κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί άμεσα ή έμμεσα από την ηλεκτροκίνηση», σχολίασε το συνδικάτο αυτό αναφερόμενο στην έρευνα, η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία που παρείχαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler, BMW και Volkswagen και οι προμηθευτές τους Bosch, ZF και Schaeffler.

«Οι πολιτικοί και η βιομηχανία χρειάζεται τώρα να αναπτύξουν στρατηγικές για να διαχειριστούν αυτήν την μετατροπή», δήλωσε ο επικεφαλής του IG Metall Γεργκ Χόφμαν.

Οι εταιρείες πρέπει να ξεκινήσουν δραστικά σχέδια επαγγελματικής επανεκπαίδευσης για να καταρτιστούν οι εργαζόμενοι πάνω στις νέες τεχνολογίες, ενώ οι πολιτικοί πρέπει να σκεφτούν μια περιεκτική πολιτική για τη βιομηχανία και την απασχόληση, σημείωσε επίσης ο Χόφμαν.

Οι 75.000 θέσεις εργασίας που απειλούνται υπολογίζονται βάσει της υπόθεσης ότι το 25% όλων των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά ως το 2030, το 15% υβριδικά και το 60% θα κινούνται με βενζίνη και ντίζελ.

Μια ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούσε να απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με την IG Metall.

Ο ανώτερος εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen Μπερντ Όστερλοχ δήλωσε ότι οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μόνον το ένα έκτο των εξαρτημάτων σε σύγκριση με τα άλλα που κινούνται με καύσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπορούν να συναρμολογηθούν πιο γρήγορα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται 30% λιγότερο χρόνο να συναρμολογηθούν από τα σημερινά επιβατικά αυτοκίνητα, πρόσθεσε ο Όστερλοχ.

Ένα εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών χρειάζεται μόνον το ένα πέμπτο από το εργατικό δυναμικό σε σύγκριση με ένα εργοστάσιο κινητήρων, κατέληξε.

Την ίδια ώρα ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της BMW Πέτερ Κάμερερ δήλωσε ότι η γερμανική βιομηχανία πρέπει να προσέχει όσον αφορά στην παραχώρηση τεχνολογίας και τεχνογνωσίας σε Κινέζους, Κορεάτες και Ιάπωνες ανταγωνιστές.

Η Γερμανία πρωταγωνιστεί όσον αφορά στην έρευνα για την ανάπτυξη μπαταριών, αλλά δίνει τα συμβόλαια των μπαταριών σε ξένους προμηθευτές, σημείωσε ο Κάμερερ. «Χρειαζόμαστε να πωλούμε καινοτομίες στους Κινέζους και όχι το αντίστροφο», κατέληξε ο Κάμερερ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM