Τα γλυκά στο γραφείο είναι «σαν το παθητικό κάπνισμα»

Τα γλυκά στο γραφείο είναι «σαν το παθητικό κάπνισμα» Facebook Twitter
0

Είναι, συνήθως, η στιγμή χαράς στο γραφείο: όταν κάποιος φέρνει γλυκά, επειδή έχει γενέθλια, θέλει να κεράσει για κάποια καλά νέα ή απλά να επιδείξει τις ικανότητές του στη ζαχαροπλαστική. Όμως, τα γλυκά στον εργασιακό χώρο θα μπορούσε να είναι το ίδιο επιβλαβή με το παθητικό κάπνισμα, κατά την άποψη της επικεφαλής του Οργανισμού Τροφίμων της Βρετανίας. 

«Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι είμαστε λογικοί, έξυπνοι, μορφωμένοι άνθρωποι, που κάνουν διαρκώς αποφάσεις έχοντας γνώση όλων των παραμέτρων και υποτιμούμε τον αντίκτυπο που έχει το περιβάλλον», δήλωσε στους Times η Σούζαν Τζεμπ, καθηγήτρια του πανεπιστημίου της Οξφόρδης και πρόεδρος του βρετανικού Οργανισμού Τροφίμων. 

«Αν κανείς δεν έφερνε γλυκά στο γραφείο, δεν θα έτρωγα γλυκά μέσα στην ημέρα, αλλά επειδή οι άνθρωποι φέρνουν, τα τρώω. ΟΚ, έχω κάνει μια επιλογή, αλλά άνθρωποι επιλέγουν να πάνε και σε μια παμπ που καπνίζουν», συμπλήρωσε, ενώ διευκρίνισε ότι οι απόψεις που εκφράζει είναι προσωπικές και όχι επίσημη θέση του φορέα που είναι επικεφαλής. 

Αν και τόνισε πως το ζήτημα του τσιγάρου και των γλυκών δεν είναι τα ίδια, επεσήμανε ότι το παθητικό κάπνισμα προκαλεί κακό στους άλλους. «Και ακριβώς το ίδιο ισχύει για το φαγητό», συμπλήρωσε. 

«Με το κάπνισμα, έπειτα από από πάρα πολύ καιρό, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που καταλαβαίνουμε ότι τα άτομα πρέπει να κάνουν κάποια προσπάθεια, αλλά εμείς μπορούμε να κάνουμε την προσπάθειά τους πιο επιτυχή, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Αλλά ακόμη δεν σκεφτόμαστε έτσι για το φαγητό», επεσήμανε. 

Οι άνθρωποι έχουν την ελευθερία της επιλογής, σημείωσε, αλλά το να προσφέρονται γλυκά στη δουλειά θα μπορούσε να τους επηρεάσει και να κάνουν μη υγιεινές επιλογές. Παράλληλα υπογράμμισε ότι το να δουλεύει κανείς σε ένα «υποστηρικτικό» περιβάλλον έχει κρίσιμη σημασία για την υγεία του. 

Δεν μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά στην προσπάθεια με βάση την προσωπική θέληση προκειμένου να αποφεύγουμε τις ανθυγιεινές τροφές, δήλωσε ακόμη και συμπλήρωσε ότι απαιτείται μια κοινωνική αλλαγή. 

Η διαφήμιση του πρόχειρου φαγητού «υπονομεύει την ελεύθερη βούληση», ανέφερε μεταξύ άλλων η καθηγήτρια. Οι επιχειρήσεις με τα περισσότερα χρήματα έχουν μεγαλύτερη επιρροή στη συμπεριφορά των ανθρώπων. «Αυτή τη στιγμή επιτρέπουμε τη διαφήμιση για το κέρδος, χωρίς ελέγχους για την υγεία και έχουμε καταλήξει με μια απόλυτη αποτυχία της αγοράς, επειδή διαφημίζεται η σοκολάτα και όχι το κουνουπίδι», κατέληξε. 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο πρώην αρχηγός του Ουφίτσι ορκίζεται να σώσει τη Φλωρεντία εάν εκλεγεί δήμαρχος

Διεθνή / Φλωρεντία: Ο πρώην διευθυντής της γκαλερί Ουφίτσι ορκίζεται να διώξει τα μπέργκερ από τους δρόμους αν εκλεγεί δήμαρχος

Υποστηριζόμενος από το κόμμα της Μελόνι, ο Έικε Σμιντ λέει ότι η καταστολή του εγκλήματος και του υπερτουρισμού θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της Φλωρεντίας
NEWSROOM
Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι Κύπριοι στις ευρωεκλογές;

LiFO politics / Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι Κύπριοι στις ευρωεκλογές;

Πενήντα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή και είκοσι από την ένταξη στην Ε.Ε., σχεδόν μισό εκατομμύριο Κύπριοι θα ψηφίσουν για τις ευρωεκλογές. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που τους απασχολούν, εκτός από την τουρκική εισβολή και κατοχή; Και ποια είναι η εξέλιξη της πρωτοβουλίας αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα; Η Βασιλική Σιούτη μιλά με τον δημοσιογράφο Κώστα Βενιζέλο από τη Λευκωσία.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ