Σημαντική διακοπή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης σε πολλές περιοχές της Ισπανίας, εξαιτίας εκτεταμένης τεχνικής βλάβης στα δίκτυα μεγάλων παρόχων, με αποτέλεσμα χιλιάδες πολίτες να μείνουν χωρίς σταθερή τηλεφωνία και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η εταιρεία Telefónica, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους στη χώρα, επιβεβαίωσε το πρόβλημα, αποδίδοντάς το σε «αναβαθμίσεις δικτύου» που επηρέασαν «συγκεκριμένες υπηρεσίες σε επιλεγμένες εταιρείες». Σε επίσημη ανακοίνωσή της, ανέφερε ότι «εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση της βλάβης».
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Downdetector, που καταγράφει διακοπές σε ψηφιακές υπηρεσίες, τα πρώτα περιστατικά αναφέρθηκαν λίγο μετά τις 2 τα ξημερώματα. Το 72% των αναφορών αφορούσε προβλήματα στη σταθερή πρόσβαση στο διαδίκτυο, 18% έλλειψη σήματος και 10% πλήρη διακοπή λειτουργίας των υπηρεσιών.
Ανησυχία για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης – Ενεργοποίηση εναλλακτικών καναλιών
Το υπουργείο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δημόσιας Διοίκησης της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση, ζητώντας από τους παρόχους αναλυτική ενημέρωση και εκτιμήσεις για τον χρόνο αποκατάστασης.
Ανάμεσα στις υπηρεσίες που επηρεάστηκαν καταγράφεται και η γραμμή έκτακτης ανάγκης 112, γεγονός που ανάγκασε τις τοπικές αρχές να ενεργοποιήσουν εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η διακοπή έρχεται λιγότερο από έναν μήνα μετά από ευρείας κλίμακας πανεθνικό μπλακ άουτ που είχε προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες σε βασικές υποδομές της χώρας.
Το πρόβλημα φαίνεται να επηρεάζει πολλαπλούς παρόχους και διάφορες περιοχές της Ισπανίας, με την αποκατάσταση να εξελίσσεται σταδιακά.