McDonald’s: Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων από το 2020 – Προειδοποίηση για «αντιαμερικανικό αίσθημα» στο εξωτερικό

McDonald’s: Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων από το 2020 – Προειδοποίηση για «αντιαμερικανικό αίσθημα» στο εξωτερικό Facebook Twitter
Η McDonald's ανέφερε πτώση πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2025 / Φωτογραφία: EPA
0

Η McDonald’s ανακοίνωσε τις χαμηλότερες τριμηνιαίες πωλήσεις της στις Ηνωμένες Πολιτείες από την κορύφωση της πανδημίας το 2020, σηματοδοτώντας ακόμη μία αλυσίδα εστιατορίων που επηρεάζεται από το επιδεινούμενο οικονομικό περιβάλλον.

Ο κολοσσός της ταχείας εστίασης ανέφερε πτώση 3,6% στις πωλήσεις ίδιων καταστημάτων στις ΗΠΑ για το τρίμηνο - η μεγαλύτερη από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά 8,7%. Οι αναλυτές ανέμεναν υποχώρηση μόλις 1,7%.

«Οι καταναλωτές σήμερα αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Κρις Κεμπτσίνσκι (Chris Kempczinski), επικαλούμενος τη μείωση της επισκεψιμότητας στα εστιατόρια.

Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με επενδυτές, τα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν ότι η συχνότητα επισκέψεων από πελάτες μεσαίου εισοδήματος μειώθηκε κατά «σχεδόν διψήφιο ποσοστό», ενώ συνεχίστηκε η πτωτική πορεία και μεταξύ των καταναλωτών χαμηλότερου εισοδήματος. Ειδικότερα, παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό όσων αποφεύγουν εντελώς την κατανάλωση πρωινού εκτός σπιτιού, επιλέγοντας να γευματίζουν στο σπίτι για να εξοικονομήσουν χρήματα.

«Οι άνθρωποι απλώς μας επισκέπτονται λιγότερο», ανέφεραν χαρακτηριστικά τα στελέχη.

Αντίθετα, η κίνηση από πελάτες υψηλότερου εισοδήματος παρέμεινε σταθερή, γεγονός που αντανακλά την ευρύτερη οικονομική εικόνα: ενώ τα νοικοκυριά με περιορισμένο προϋπολογισμό περιορίζουν τις διακριτικές δαπάνες τους, οι ευπορότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν με σχετική άνεση.

Η McDonald’s είναι η τελευταία από μια σειρά μεγάλων αλυσίδων εστίασης - όπως οι Chipotle, Domino’s, Pizza Hut, Shake Shack και Starbucks - που ανέφεραν επιβράδυνση ή μείωση πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο στις ΗΠΑ, με τις περισσότερες να αποδίδουν την υποχώρηση στην αδυναμία της χαμηλότερης εισοδηματικής βάσης των καταναλωτών.

Η εταιρεία ανέφερε επίσης έσοδα κατώτερα των εκτιμήσεων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο από τα τέσσερα τελευταία.

McDonald’s: Ανησυχία και στο εξωτερικό για το «αντιαμερικανικό αίσθημα»

Το ασταθές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, εν μέρει ενισχυμένο από τις δασμολογικές πολιτικές του Προέδρου Τραμπ, έχει αρχίσει να επηρεάζει και τις διεθνείς επιδόσεις της McDonald’s.

Κατά την ίδια τηλεδιάσκεψη, στελέχη της McDonald’s παραδέχθηκαν ότι, αν και η εικόνα της μάρκας δεν έχει ακόμα πληγεί άμεσα, οι εσωτερικές έρευνες της εταιρείας καταδεικνύουν αυξανόμενο αντιαμερικανικό αίσθημα σε ορισμένες αγορές του εξωτερικού - ιδίως στη βόρεια Ευρώπη και στον Καναδά.

«Έχουμε δει... μια αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων σε διάφορες αγορές που λένε ότι θα μειώσουν τις αγορές αμερικανικών εμπορικών σημάτων», ανέφεραν τα στελέχη.

Παρά την πτώση των πωλήσεων και το δύσκολο κλίμα, η McDonald’s διατήρησε αμετάβλητες τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους. Στα σχέδια περιλαμβάνεται το άνοιγμα 2.200 νέων καταστημάτων παγκοσμίως, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν στην αύξηση των πωλήσεων κατά λίγο περισσότερο από 2%.

Η McDonald’s σημείωσε επίσης ότι η πρόσφατη συνεργασία της με την «Ταινία Minecraft» αποτέλεσε διαφημιστική επιτυχία, ενώ οι επικαιροποιημένες προσφορές αξίας συνέχισαν να την τοποθετούν σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων αλυσίδων.

Παρόλα αυτά, οι επικεφαλής της εταιρείας τόνισαν ότι παραμένουν «επιφυλακτικοί σχετικά με το κλίμα των καταναλωτών», υποδεικνύοντας ότι οι προκλήσεις δεν έχουν ακόμη ξεπεραστεί.

Οι μετοχές της McDonald’s υποχώρησαν κατά 1,6% στις πρωινές συναλλαγές μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων.

Με πληροφορίες από NBC News

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ