Η κίνηση της Meta να τερματίσει το fact checking προκαλεί ανησυχίες στους διαφημιζόμενους

Meta Facebook Twitter
Meta / Φωτογραφία: EPA
0

Η απροσδόκητη αναμόρφωση του περιεχομένου της Meta, υπό το πρόσχημα της «ελευθερίας του λόγου» από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έχει προκαλέσει ανησυχίες στους διαφημιστές ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του επιβλαβούς περιεχομένου και της παραπληροφόρησης στον κολοσσό των social media.  

Πολλοί επικεφαλής διαφημιστικών εταιρειών δήλωσαν στους Financial Times ότι η κίνηση της Meta να τερματίσει το fact checking και να αποδυναμώσει τις πολιτικές για τη ρητορική μίσους θα μπορούσε να κοστίσει στην πλατφόρμα, όπου το μάρκετινγκ αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των ετήσιων πωλήσεών της ύψους 135 δισ. δολαρίων, αν οι μάρκες φοβούνται ότι οι διαφημίσεις τους μπορεί να τρέξουν δίπλα σε τοξικό περιεχόμενο. 

«Ορισμένα εμπορικά σήματα θα αξιολογούν ήδη προσεκτικά τα σχέδιά τους και αναμφίβολα θα γίνει ένα εμπορικό αίνιγμα και για τις δύο πλευρές» δήλωσε ο Fergus McCallum, επικεφαλής της διαφημιστικής εταιρείας TBWA\MCR. 

Η δραστική χαλάρωση των κανόνων του διαδικτυακού περιεχομένου της εταιρείας αξίας 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σηματοδοτεί μια κλιμάκωση στην πρόσφατη προσπάθεια του Μαρκ Ζούκερμπεργκ να κερδίσει την εύνοια του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του νέου δεξιού του χεριού, Έλον Μασκ.

Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αντικατέστησε τον επικεφαλής της παγκόσμιας πολιτικής της Meta Νικ Κλεγκ, με τον εξέχοντα Ρεπουμπλικανό σύμμαχο του Τραμπ, Τζόελ Κάπλαν, ενώ διορίζει τον τιτάνα των πολεμικών τεχνών και φίλο του Τραμπ, Ντάνα Γουάιτ, στο διοικητικό συμβούλιο της Meta.

Την Παρασκευή (10/1), η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τερματίζει επίσης τις προσπάθειές της για ποικιλομορφία, ισότητα και ένταξη (DEI), ενώ ο Ζούκερμπεργκ εμφανίστηκε στο podcast του Τζο Ρόγκαν για να πει ότι οι εταιρείες έχουν γίνει «πολιτισμικά ευνουχισμένες» και πως χρειάζονται περισσότερη «αρσενική ενέργεια» και να «γιορτάζουν λίγο περισσότερο την επιθετικότητα».

Όμως η κίνηση να εγκαταλείψει το fact checking υπέρ μιας προσέγγισης των «community notes» -την οποία εφάρμοσε η X του Έλον Μασκ, όπου οι ίδιοι οι χρήστες επισημαίνουν την παραπληροφόρηση- έχει αναστατώσει τη διαφημιστική βιομηχανία, δεδομένων των ανησυχιών για την ασφάλεια των εμπορικών σημάτων στους ανταγωνιστές X και TikTok τα τελευταία χρόνια.

Η Meta κυριαρχεί εδώ και καιρό στις δαπάνες μάρκετινγκ μαζί με την Google, δημιουργώντας τη φήμη ενός σχετικά ασφαλούς καταφυγίου, με υψηλή απόδοση των επενδύσεων και στενές σχέσεις με τις μεγάλες μάρκες. Αντίθετα, το X χτυπήθηκε από την έξοδο των διαφημιστών λόγω ανησυχιών για τον περιορισμό μετά την αγορά της πλατφόρμας από τον Μασκ πριν από δύο χρόνια, γεγονός που αποδεκάτισε τα έσοδά του.

«Η Meta έχει κάνει σπουδαία δουλειά συμμαζεύοντας τις χειρότερες υπερβολές τοξικού περιεχομένου και αν οι νέες πολιτικές της το αναιρέσουν αυτό, οι διαφημιστές θα το εντοπίσουν γρήγορα και θα τους τιμωρήσουν» δήλωσε ο Ρίτσαρντ Έξον, ιδρυτής της διαφημιστικής εταιρείας Joint.

Με πληροφορίες από Financial Times

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΗΕ για κατάργηση fact-checking: Ο έλεγχος του περιεχομένου μίσους δεν αποτελεί λογοκρισία

Διεθνή / ΟΗΕ για κατάργηση fact-checking: Ο έλεγχος του περιεχομένου μίσους δεν αποτελεί λογοκρισία

Παράλληλα, ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Φόλκερ Τουρκ, προειδοποίησε πως η εξάπλωση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο έχει άμεσες και καταστροφικές επιπτώσεις
LIFO NEWSROOM
«Ο Ζούκερμπεργκ λέει ψέματα για το fact checking»: Αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο στην απόφαση της Meta να το καταργήσει

Διεθνή / «Ο Ζούκερμπεργκ λέει ψέματα για το fact checking»: Αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο στην απόφαση να το καταργήσει

Το Διεθνές Δίκτυο Fact Checking απορρίπτει το «επιχείρημα» περί λογοκρισίας - Ηνωμένα Έθνη και Συμβούλιο της Ευρώπης προειδοποιούν για αρνητικές συνέπειες για τα ανθρώπινα δικαιώματα
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM