Η κίνηση της Meta να τερματίσει το fact checking προκαλεί ανησυχίες στους διαφημιζόμενους

Meta Facebook Twitter
Meta / Φωτογραφία: EPA
0

Η απροσδόκητη αναμόρφωση του περιεχομένου της Meta, υπό το πρόσχημα της «ελευθερίας του λόγου» από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έχει προκαλέσει ανησυχίες στους διαφημιστές ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του επιβλαβούς περιεχομένου και της παραπληροφόρησης στον κολοσσό των social media.  

Πολλοί επικεφαλής διαφημιστικών εταιρειών δήλωσαν στους Financial Times ότι η κίνηση της Meta να τερματίσει το fact checking και να αποδυναμώσει τις πολιτικές για τη ρητορική μίσους θα μπορούσε να κοστίσει στην πλατφόρμα, όπου το μάρκετινγκ αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των ετήσιων πωλήσεών της ύψους 135 δισ. δολαρίων, αν οι μάρκες φοβούνται ότι οι διαφημίσεις τους μπορεί να τρέξουν δίπλα σε τοξικό περιεχόμενο. 

«Ορισμένα εμπορικά σήματα θα αξιολογούν ήδη προσεκτικά τα σχέδιά τους και αναμφίβολα θα γίνει ένα εμπορικό αίνιγμα και για τις δύο πλευρές» δήλωσε ο Fergus McCallum, επικεφαλής της διαφημιστικής εταιρείας TBWA\MCR. 

Η δραστική χαλάρωση των κανόνων του διαδικτυακού περιεχομένου της εταιρείας αξίας 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σηματοδοτεί μια κλιμάκωση στην πρόσφατη προσπάθεια του Μαρκ Ζούκερμπεργκ να κερδίσει την εύνοια του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του νέου δεξιού του χεριού, Έλον Μασκ.

Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αντικατέστησε τον επικεφαλής της παγκόσμιας πολιτικής της Meta Νικ Κλεγκ, με τον εξέχοντα Ρεπουμπλικανό σύμμαχο του Τραμπ, Τζόελ Κάπλαν, ενώ διορίζει τον τιτάνα των πολεμικών τεχνών και φίλο του Τραμπ, Ντάνα Γουάιτ, στο διοικητικό συμβούλιο της Meta.

Την Παρασκευή (10/1), η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τερματίζει επίσης τις προσπάθειές της για ποικιλομορφία, ισότητα και ένταξη (DEI), ενώ ο Ζούκερμπεργκ εμφανίστηκε στο podcast του Τζο Ρόγκαν για να πει ότι οι εταιρείες έχουν γίνει «πολιτισμικά ευνουχισμένες» και πως χρειάζονται περισσότερη «αρσενική ενέργεια» και να «γιορτάζουν λίγο περισσότερο την επιθετικότητα».

Όμως η κίνηση να εγκαταλείψει το fact checking υπέρ μιας προσέγγισης των «community notes» -την οποία εφάρμοσε η X του Έλον Μασκ, όπου οι ίδιοι οι χρήστες επισημαίνουν την παραπληροφόρηση- έχει αναστατώσει τη διαφημιστική βιομηχανία, δεδομένων των ανησυχιών για την ασφάλεια των εμπορικών σημάτων στους ανταγωνιστές X και TikTok τα τελευταία χρόνια.

Η Meta κυριαρχεί εδώ και καιρό στις δαπάνες μάρκετινγκ μαζί με την Google, δημιουργώντας τη φήμη ενός σχετικά ασφαλούς καταφυγίου, με υψηλή απόδοση των επενδύσεων και στενές σχέσεις με τις μεγάλες μάρκες. Αντίθετα, το X χτυπήθηκε από την έξοδο των διαφημιστών λόγω ανησυχιών για τον περιορισμό μετά την αγορά της πλατφόρμας από τον Μασκ πριν από δύο χρόνια, γεγονός που αποδεκάτισε τα έσοδά του.

«Η Meta έχει κάνει σπουδαία δουλειά συμμαζεύοντας τις χειρότερες υπερβολές τοξικού περιεχομένου και αν οι νέες πολιτικές της το αναιρέσουν αυτό, οι διαφημιστές θα το εντοπίσουν γρήγορα και θα τους τιμωρήσουν» δήλωσε ο Ρίτσαρντ Έξον, ιδρυτής της διαφημιστικής εταιρείας Joint.

Με πληροφορίες από Financial Times

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΗΕ για κατάργηση fact-checking: Ο έλεγχος του περιεχομένου μίσους δεν αποτελεί λογοκρισία

Διεθνή / ΟΗΕ για κατάργηση fact-checking: Ο έλεγχος του περιεχομένου μίσους δεν αποτελεί λογοκρισία

Παράλληλα, ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Φόλκερ Τουρκ, προειδοποίησε πως η εξάπλωση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο έχει άμεσες και καταστροφικές επιπτώσεις
LIFO NEWSROOM
«Ο Ζούκερμπεργκ λέει ψέματα για το fact checking»: Αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο στην απόφαση της Meta να το καταργήσει

Διεθνή / «Ο Ζούκερμπεργκ λέει ψέματα για το fact checking»: Αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο στην απόφαση να το καταργήσει

Το Διεθνές Δίκτυο Fact Checking απορρίπτει το «επιχείρημα» περί λογοκρισίας - Ηνωμένα Έθνη και Συμβούλιο της Ευρώπης προειδοποιούν για αρνητικές συνέπειες για τα ανθρώπινα δικαιώματα
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σεξιστικός» ο αλγόριθμος του Facebook που προβάλλει θέσεις εργασίας, σύμφωνα με πόρισμα της γαλλικής Αρχής Ισότητας

Τech & Science / «Σεξιστικός» ο αλγόριθμος του Facebook που προβάλλει θέσεις εργασίας, σύμφωνα με πόρισμα της γαλλικής Αρχής Ισότητας

Σε δοκιμές, εννέα στους δέκα χρήστες που είδαν αγγελίες για θέσεις μηχανικών ήταν άνδρες, ενώ το ίδιο ποσοστό των χρηστών που είδαν αγγελίες για νηπιαγωγούς ήταν γυναίκες
LIFO NEWSROOM
Βρισκόμαστε πιο κοντά από ποτέ σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Τech & Science / Πόσο κοντά βρισκόμαστε σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Σύμφωνα με το βιβλίο «Nuclear Age», ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από ποτέ, με την παρουσία τουλάχιστον εννέα πυρηνικών δυνάμεων και την έλλειψη αποτελεσματικού διεθνούς πλαισίου για τον περιορισμό της απειλής.
LIFO NEWSROOM