«Η Γαλλία έχει γίνει ένα από τα πιο σέξι μέρη για τους επιχειρηματίες» -Ανακούφιση των luxury brands από την επανεκλογή Μακρόν

Ο Εμανουέλ Μακρόν με σακάκι στον ώμο Facebook Twitter
Φωτ: Instagram @soazigdelamoissonniere
0

Το βράδυ της Κυριακής, ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Balmain, Ολιβιέ Ρουστέινγκ, ανήρτησε μια φωτογραφία που ποζάρει αγκαλιά με τον Εμανουέλ Μακρόν και τη σύζυγό του, Μπριζίτ.

«Ο πρόεδρος μας», έγραψε ο Ρουστέινγκ, «Δεν είμαι εδώ για να εκφράσω την πολιτική μου άποψη, αλλά θέλω να είμαι σαφής ότι πιστεύω στη Γαλλία που δεν είναι αυτή για την οποία πίεσε η Μαρίν Λεπέν. Πιστεύω στην Ευρώπη, πιστεύω στην ελευθερία της έκφρασης και πιστεύω στη νεολαία, πιστεύω σε μια σύγχρονη Γαλλία. Ο Εμανουέλ Μακρόν κατέστησε σαφές ότι το όραμα είναι παγκόσμιο, σύγχρονο και όλα σχετικά με το μέλλον. Είμαι περήφανος που τον έχουμε πρόεδρό μας», έγραψε μεταξύ άλλων ο creative director του Balmain.

Ο Ρουστέινγκ δεν ήταν ο μόνος που υποστήριξε τον Μακρόν, το βράδυ της Κυριακής, καθώς και Simon Porte Jacquemus με story τάχθηκε κατά της ακροδεξιάς αντιπάλου του Γάλλου προέδρου.

Ανακούφιση για τα luxury brands η επανεκλογή Μακρόν

Για τη βιομηχανία της μόδας, η επανεκλογή Μακρόν ήταν μια ανάσα. Μπορεί η Γαλλία να αντιπροσωπεύει μόλις το 5% των συνολικών δαπανών πολυτέλειας το 2021, σύμφωνα με τον αναλυτή της Morgan Stanley, Edouard Aubin, αλλά φιλοξενεί τους ισχυρότερους παίκτες της, όπως η LVMH -Louis Vuitton και Dior, και  Kering -Saint Laurent και Balenciaga.

Η γαλλική βιομηχανία μόδας αντιπροσωπεύει 150 δισεκατομμύρια ευρώ σε άμεσες πωλήσεις, ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας και 2,7% του εθνικού ΑΕΠ, σύμφωνα με την Fédération de la Haute Couture et de la Mode.

Η βιομηχανία έχει επικροτήσει πολιτικές του Μακρόν, όπως ο νόμος για την πρόσληψη τεχνιτών, ένα βασικό κομμάτι λειτουργίας, καθώς έτσι διατηρείται η ζήτηση από Αμερικανούς και Κινέζους καταναλωτές ειδών πολυτελείας. Η ατζέντα, επίσης, περιελάμβανε την ενίσχυση αξιοσημείωτης χρηματοδότησης για γαλλικές νεοφυείς επιχειρήσεις μόδας μέσω της δημόσιας τράπεζας επενδύσεων BPI.

Ταυτόχρονα, για τις γαλλικές πωλήσεις πολυτέλειας, η εικόνα της Γαλλίας έχει ιδιαίτερη σημασία. Σύμφωνα με τον Matthieu Chaigne, συνεργάτη στην BVA, υπηρεσία έρευνας και δημοσκοπήσεων με έδρα το Παρίσι, ο Εμανουέλ Μακρόν επικοινωνεί με την νεωτερικότητα και τη διεθνή ηγεσία.

Το Σάββατο, ο Μακρόν περπάτησε στην παραλία Le Touquet με τη σύζυγό του Μπριζίτ, φορώντας καπέλο, τζιν και ένα hoodie στα χρώματα της γαλλικής σημαίας. «Το στυλ του είναι πολύ υπολογισμένο», λέει ο Benjamin Simmenauer, καθηγητής στο Institut Français de la Mode, ο οποίος σημειώνει ότι προωθεί έντονα τα ρούχα που κατασκευάζονται στη Γαλλία. 

Σύμφωνα με το Vogue Business, ο Μακρόν φλερτάρει με τη μόδα, υπογραμμίζοντας τη σημασία τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και πολιτισμική επιρροή. Οργάνωσε δείπνα στο παλάτι των Ηλυσίων για σχεδιαστές δύο φορές κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πέρυσι, εγκαινίασε το παριζιάνικο πολυκατάστημα La Samaritaine που ανήκει στην LVMH και τον Ιανουάριο, το Chanel's 19M, που φιλοξενεί όλα τα metiers d'art του οίκου.

Πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών  Μπρούνο Λεμέρ εγκαινίασε δύο ατελιέ της Louis Vuitton στη Γαλλία. «Είναι μια τσάντα που δεν θα μπορούσα ποτέ να αντέξω οικονομικά, αλλά δεν πειράζει, αρκεί να δημιουργεί θέσεις εργασίας στη Γαλλία», είπε ο Λεμέρ στο Vogue Business κατά τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων κρατώντας μια σμαραγδένια Capucines.

«Ο Εμανουέλ Μακρόν γνωρίζει καλά τον κλάδο μας. Τον καταλαβαίνει», λέει ο Bénédicte Epinay, Διευθύνων Σύμβουλος της ένωσης βιομηχανίας πολυτελείας Comité Colbert. «Υπό την προεδρία του, υπήρχαν δύο πολύ σημαντικοί νόμοι για εμάς, ένας για την πρόσληψη μαθητευομένων και ένας άλλος που έδινε στους οίκους τη δυνατότητα να παραδίδουν πιστοποιητικά. Υπάρχει μια αναγνώριση των δημοσίων αρχών», προσθέτει.

Πριν από τις εκλογές, 130 στελέχη, επιχειρηματίες και επενδυτές υπέγραψαν ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στη γαλλική οικονομική εφημερίδα Les Echos, εκφράζοντας την υποστήριξη στον υποψήφιο.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Γαλλία έχει γίνει ένα από τα πιο σέξι μέρη στον κόσμο για τους επιχειρηματίες», λέει ο Sébastien Fabre, Διευθύνων Σύμβουλος της γαλλικής μάρκας μόδας Ami και συνιδρυτής της Vestiaire Collective, ο οποίος ανυπομονεί και για περαιτέρω βελτιώσεις.

Η ανησυχία για την Λεπέν

Η Μαρίν Λεπέν και το ενδεχόμενο εκλογής της είχε προκαλέσει ανησυχία στους ανθρώπους της μόδας. Η νίκη της, ενδεχομένως, να δημιουργούσε φόβους για διακρίσεις σε βάρος αλλοδαπών εργαζομένων, το οποίο θα ήταν ένα σημαντικό πλήγμα για τη μόδα και τη δημιουργικότητα. 

Η βιομηχανία απασχολεί ξένους σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων θέσεων. Ο συνολικός πολιτιστικός συντηρητισμός που θα είχε εισαγάγει η Λεπέν ήταν μια ανησυχία για μια βιομηχανία που προσπαθεί να προωθήσει τη διαφορετικότητα και την ένταξη.

Παρόλο που υπήρξε χαλάρωση των πολιτικών της περί αποχώρησης από την ΕΕ, σκόπευε να θεσπίσει αρκετά αυστηρούς όρους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε «Frexit». Η αποχώρηση από την ΕΕ θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στους κανονισμούς και τους δασμούς, καθώς και στη γαλλική οικονομία, ανέφεραν παρατηρητές.

Με πληροφορίες Vogue Business
 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσευχή Ισραηλινού υπουργού στο Τέμενος Αλ-Άκσα προκαλεί διεθνή κατακραυγή

Διεθνή / Προσευχή Ισραηλινού υπουργού στο Τέμενος Αλ-Άκσα προκαλεί διεθνή κατακραυγή

Ο ακροδεξιός Υπουργός Εθνικής Ασφάλειας του Ισραήλ, Ιταμάρ Μπεν-Γκβιρ, προσευχήθηκε ανοιχτά στο Όρος του Ναού στην Ιερουσαλήμ, παραβιάζοντας την πολυετή συμφωνία για το καθεστώς του ιερού χώρου
LIFO NEWSROOM
DUA LIPA ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ ΚΟΣΟΒΟ

Διεθνή / Dua Lipa: Έλαβε και την κοσοβάρικη υπηκοότητα - Η ξεχωριστή εμφάνιση στην Πρίστινα με τον πατέρα της

Έχει λάβει και την αλβανική υπηκοότητα - «Είναι δύσκολο να περιγράψω με λόγια τι σημαίνει το να μοιράζομαι αυτή τη νύχτα μαζί σας, στην πόλη που με διαμόρφωσε»
LIFO NEWSROOM
Σίδνεϊ: Δεκάδες χιλιάδες σε πορεία για την Παλαιστίνη - Ανάμεσά τους και ο Τζούλιαν Ασάνζ

Διεθνή / Σίδνεϊ: Δεκάδες χιλιάδες σε πορεία για την Παλαιστίνη - Ανάμεσά τους και ο Τζούλιαν Ασάνζ

Η Αυστραλία δέχεται διεθνή πίεση να αναγνωρίσει την Παλαιστίνη ως κράτος, με τον πρωθυπουργό της να απαντά πως θα συμβεί μονάχα εάν διασφαλιστεί η ασφάλεια του Ισραήλ
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Βρετανός πέθανε πριν από μεταμόσχευση μαλλιών σε κλινική που είχε πελάτες τους Ριβάλντο, Τζιμπρίλ Σισέ

Διεθνή / Τουρκία: Βρετανός πέθανε πριν από μεταμόσχευση μαλλιών σε κλινική που είχε πελάτες τους Ριβάλντο, Τζιμπρίλ Σισέ

Ο 38χρονος Martyn Latchman κατέρρευσε κατά την προετοιμασία για μεταμόσχευση μαλλιών στην Κωνσταντινούπολη - Παρά τις ιατρικές εξετάσεις και την άμεση επέμβαση, έχασε τη ζωή του την ίδια μέρα
LIFO NEWSROOM
To ηφαίστειο Krasheninnikov στη Ρωσία εξερράγη μετά από 600 χρόνια - Σεισμός και συναγερμός για τσουνάμι

Διεθνή / To ηφαίστειο Krasheninnikov στη Ρωσία εξερράγη μετά από σχεδόν 600 χρόνια - Συναγερμός για τσουνάμι

Το ηφαίστειο Krasheninnikov στην Καμτσάτκα εξερράγη για πρώτη φορά από το 1463, πιθανώς λόγω του ισχυρού σεισμού 8,8R πριν λίγες ημέρες, με σύννεφα στάχτης έως 6 χλμ. και παγκόσμιο συναγερμό για τσουνάμι και αεροπορικά θέματα
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ υποσχέθηκε δασμούς «χωρίς εξαιρέσεις» αλλά εισαγωγές άνω του 1 τρισ. δολαρίων εξαιρούνται σιωπηρά

Διεθνή / Ο Τραμπ υποσχέθηκε δασμούς «χωρίς εξαιρέσεις» αλλά εισαγωγές άνω του 1 τρισ. δολαρίων εξαιρούνται σιωπηρά

Παρότι ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε δασμούς σε εισαγόμενα προϊόντα από δεκάδες χώρες, πάνω από το ένα τρίτο των εισαγωγών (περίπου 1 τρισ. δολάρια) έχει εξαιρεθεί
LIFO NEWSROOM
Νέο βίντεο της Χαμάς: Αποστεωμένος όμηρος αναγκάζεται να σκάψει τον τάφο του σε σήραγγα

Διεθνή / Νέο βίντεο της Χαμάς: Αποστεωμένος όμηρος αναγκάζεται να σκάψει τον τάφο του σε σήραγγα

«Το να υποβάλλεται σκοπίμως σε λιμό ο γιος μας στο πλαίσιο μίας εκστρατείας προπαγάνδας είναι μία από τις φρικτότερες πράξεις που έχει ποτέ δει ο κόσμος. Λιμοκτονεί μόνο και μόνο για να υπηρετήσει την προπαγάνδα της Χαμάς» λέει η οικογένεια του ομήρου
LIFO NEWSROOM
Πώς η βιομηχανία K-beauty της Νότιας Κορέας πλήττεται από τους δασμούς του Τραμπ

Διεθνή / Πώς η βιομηχανία K-beauty της Νότιας Κορέας πλήττεται από τους δασμούς του Τραμπ

Η παγκόσμια απήχηση της νοτιοκορεατικής κουλτούρας έχει συμβάλει στην εκτίναξη της δημοτικότητας των καλλυντικών της - Οι Αμερικανοί ξόδεψαν περίπου 1,7 δισ. δολάρια σε προϊόντα K-beauty το 2024
LIFO NEWSROOM