Μπορεί τα οικονομικά αποτελέσματα της Prada να αποδυναμώθηκαν από την οικονομική κρίση, όμως οι νέες αγορές που ανοίγονται στην Ασία δίνουν στην εταιρία μια ακόμη ευκαιρία για θετικά αποτελέσματα. Οι αναδυόμενες αγορές στις οποίες εισήλθε η Prada μπαίνοντας στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, αποδίδουν, αν κοιτάξει κανείς την αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 75% και των πωλήσεων κατά 25%, στα 273 εκατομμύρια ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του 2011.

 

Μιλώντας στην εφημερίδα Le Monde, ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής φίρμας πολυτελείας λέει ότι η νέα γεωγραφία της πολυτέλειας εξαρτάται από την παγκοσμιοποίηση και σχετίζεται με την παράλληλη ύπαρξη πολύ φτωχών, φτωχών και πλούσιων ανθρώπων.

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ριζική αλλαγή κατανομής των ειδών πολυτελείας σε χώρες όπως η  Κίνα, η Ρωσία, η Βραζιλία και οι χώρες του Κόλπου, όπου τα πάντα-όπως λέει- πωλούνται σε «λεωφόρους» που χτίστηκαν  από το μηδέν.

 

Η «αναδυόμενη» πολυτέλεια της Prada

Η εταιρία ετοιμάζεται για επενδύσεις σε αυτές τις αναδυόμενες οικονομίες. Θα ρίξει στην αγορά 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε διάστημα 5 ετών για να φτάσει να κατέχει 650 και 750 καταστήματα σε όλο τον πλανήτη. 

 

Όμως, όπως διευκρινίζει ο διευθύνων σύμβουλος, η Prada δεν θα προχωρήσει σε επενδύσεις, σε μέρη όπως το Ουλάν Μπατόρ της Μογγολίας, την Τιφλίδα ή τη Μανίλα. «Η στρατηγική της Prada δεν είναι να γεμίσει με τη σημαία της όλο τον κόσμο. Πρέπει να δούμε και την κοινωνική ανάπτυξη της κάθε χώρας, θέλουμε να αναπτύξουμε την εταιρία αλλά όχι με οποιοδήποτε τίμημα» δηλώνει ο Patrizio Bertelli, γνωρίζοντας ίσως την «ιδιαιτερότητα» των καθεστώτων σε αυτές τις χώρες που μπορεί να βάλει σε κίνδυνο το όνομα της εταιρίας.

 

Προς το παρόν πάντως οι πρώτες ύλες που θα μεταμορφωθούν στα ακριβά αποκτήματα της Prada μεταποιούνται σε χώρες με φθηνό εργατικό δυναμικό. Τα δερμάτινα στην Τουρκία, τα έτοιμα ενδύματα στην Ινδία, οι χειροποίητες ραφές στην Τυνησία, την Ουγγαρία και την Κροατία.

 

Η «αναδυόμενη» πολυτέλεια της Prada

Ο κύριος Bertelli ξέρει όμως να ελίσσεται πολύ έξυπνα. Όταν ερωτάται για τις απομιμήσεις των ακριβών προϊόντων της Prada δηλώνει ότι είναι καλύτερο να ζουν οι άνθρωποι από τα πλαστά προϊόντα, παρά να αυξηθεί η εγκληματικότητα και η πορνεία στις χώρες όπου αυτά κατασκευάζονται.   

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr