Η Γαλλία απέρριψε «ευγενικά» την ιδέα του Μπόρις Τζόνσον για την κατασκευή μίας τεράστιας γέφυρας μήκους 22 μιλίων επάνω από τη Μάγχη, που θα συνέδεε το Ηνωμένο Βασίλειο με τη Γαλλία μετά το Brexit.

 

Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας μοιράστηκε την ιδέα του με τον Εμανουέλ Μακρόν, κατά τη χθεσινή επίσκεψη του Γάλλου στη Βρετανία.

 

Ο Τζόνσον είπε ότι σκέφτεται πως είναι «γελοίο» οι δύο χώρες να ενώνονται μόνο με μία σιδηροδρομική γραμμή.«Ας φτιάξουμε και δεύτερο πέρασμα», πρότεινε.

«Συμφωνώ. Ας το κάνουμε αυτό», φέρεται να του απάντησε εκείνη τη στιγμή ο πρόεδρος της Γαλλίας - σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα - αλλά λίγο αργότερα ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Μπρούνο Λε Μερ, έδειξε την «πραγματική διάθεση» του Παρισίου.

 

«Όλες οι ιδέες αξίζουν μελέτης, ακόμη και οι πλέον μεγαλόπνοες (...) όμως οι δύο χώρες συνδέονται ήδη μέσω της σήραγγας (...) «Έχουμε μεγάλα σχέδια ευρωπαϊκών υποδομών, η χρηματοδότηση των οποίων είναι περιπεπλεγμένη. Ας ολοκληρώσουμε τα υπό κατασκευή σχέδια, πριν σκεφτούμε νέα», υπογράμμισε ο Λε Μερ.

 

Ο Τζόνσον, επιλογή της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι στην κορυφή της βρετανικής διπλωματίας, αιχμηρός στην υπέρ του Brexit ρητορική κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, είχε παραβάλει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εκείνους του Αδόλφου Χίτλερ και του Ναπολέοντα, προκαλώντας αγανάκτηση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

 

Η Βρετανία χρειάστηκε δύο αιώνες για να δώσει τη συγκατάθεσή της για την κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης, αφού η ιδέα είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά από τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

 

«Η οικονομική μας επιτυχία εξαρτάται από τις καλές υποδομές και τις καλές συνδέσεις. Μήπως η σήραγγα της Μάγχης δεν είναι παρά το πρώτο βήμα;», έγραψε ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών στο Twitter.

 

Ο Τζόνσον δεν αναφέρθηκε δημόσια συγκεκριμένα στην ιδέα της γέφυρας και δεν είναι σαφές εάν έγιναν λεπτομερείς συζητήσεις για το πώς θα στηθεί ένα τέτοιο έργο ή πώς θα χρηματοδοτηθεί.

 

Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο Τζόνσον πιστεύει ότι μία ιδιωτική χρηματοδότηση της γέφυρας είναι εφικτή, θεωρώντας πως η οικοδόμησή της θα ενισχύσει τον τουρισμό και τις διμερείς εμπορικές συναλλαγές μετά το Brexit. 

 

«Η τεχνολογία προχωρά συνεχώς και υπάρχουν μεγαλύτερες γέφυρες αλλού», δήλωσε στους συνεργάτες του ο Τζόνσον, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Ωστόσο δεν είναι απολύτως σαφές πώς θα λειτουργούσε μια τέτοια γέφυρα, που θα «έκοβε στη μέση» ένα από τα πιο εμπορικά θαλάσσια περάσματα στον κόσμο.

 

«Είναι καλό να έχουμε οράματα, ιδιαίτερα σε σχέση με σχέδια υποδομών, αλλά το στενό του Ντόβερ είναι ο πλέον πολυσύχναστος θαλάσσιος διάδρομος, με πολλές εκατοντάδες διελεύσεις πλοίων ημερησίως», δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

 

«Η κατασκευή μίας γέφυρας 22 μιλίων στο Στενό θα συναντούσε πολλές δυσκολίες, ειδικότερα αφού τα μεγάλα πλοία που περνούν από το στενό ξεπερνούν σε ύψος (πάνω από τη θάλασσα) τα 60 μέτρα».

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τζόνσον προτείνει μεγαλόπνοα αλλά και δύσκολα υλοποιήσιμα έργα.

 

Ως δήμαρχος του Λονδίνου είχε υποστηρίξει ένα σχέδιο κόστους 280 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή «πεζόδρομου-πάρκου» επάνω από τον ποταμό Τάμεση, το οποίο θα δημιουργούσε έναν νέο χώρο πρασίνου στη μέση της πόλης.


Μεταξύ άλλων, έχει υπάρξει και ένθερμος υποστηρικτής της κατασκευής ενός νέου αεροδρομίου στις Εκβολές του Τάμεση αλλά και αυτό το σχέδιο απορρίφηκε από την βρετανική κυβέρνηση.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr