Ένας τάφος στον ύφαλο: H νέα τάση για «να γίνεις κοράλι» όταν πεθάνεις

Ένας τάφος στον ύφαλο: H νέα τάση για «να γίνεις κοράλι» όταν πεθάνεις Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram.
0

Οι υποβρύχιοι ταφικοί χώροι αποτέφρωσης φαίνεται πως μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα αναπληρώνοντας τα συστήματα φυσικών υφάλων που συρρικνώνονται τα τελευταία χρόνια λόγω, μεταξύ άλλων, της κλιματικής κρίσης

Η Άνετ Χοκ είναι μια πρώην καθηγήτρια οδοντιατρικής που ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Λατρεύει επίσης την κατάδυση και τη θάλασσα γενικότερα. «Υπάρχει όλος αυτός ο κόσμος [ο θαλάσσιος] που βρίθει από ζωή», λέει.

Όταν η Χοκ, στα 77 της χρόνια, ενημέρωσε τη διαθήκη της το 2020, πρόσθεσε ότι ήθελε να γίνει μέρος ενός κοραλλιογενούς υφάλου μόλις πεθάνει. Το ασυνήθιστο αίτημα σημαίνει ότι τα αποτεφρωμένα λείψανά της θα αναμειχθούν σε έναν διάτρητο τσιμεντένιο θόλο, γνωστό ως «σφαίρα υφάλου». Στη συνέχεια θα γίνει μέρος ενός τεχνητού ύφαλου, και πάνω στον τσιμεντένιο θόλο θα αναπτυχθούν κοράλια. 

«Παρέχετε χώρο για να κολυμπήσουν τα ψάρια και ένα μέρος για να αναπτυχθούν τα κοράλια», λέει ο Χοκ. «Η πρώτη μου εντύπωση ήταν ότι είναι πραγματικά άσχημοι [οι θόλοι]. Μετά σκέφτηκα τελικά ότι θα ήταν πολύ ωραίο να είμαι εκεί κάτω, με μικρά πορτοκαλί ψαράκια να περνούν μέσα από τις τρύπες της μπάλας μου».

Η υπηρεσία παρέχεται από την «Eternal Reefs» (=αιώνιοι ύφαλοι), μια φιλανθρωπική οργάνωση που εδρεύει στη Φλόριντα, η οποία λέει ότι προσφέρει έναν «τρόπο για να δώσετε κάτι μετά θάνατον, αναπληρώνοντας τα συστήματα φυσικών υφάλων που συρρικνώνονται».

Η Eternal Reefs τοποθετεί ειδικές «μπάλες υφάλου» από σκυρόδεμα ουδέτερου pH, μαζί με ανθρώπινη τέφρα, σε συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές γύρω από τις ΗΠΑ. Η οικογένεια και οι φίλοι λαμβάνουν τις συντεταγμένες με GPS για το πού βρίσκεται ο «τάφος» του αγαπημένου τους προσώπου.

Η οργάνωση λέει ότι έχει δει τον αριθμό των αιτημάτων να τριπλασιάζεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κυρίως από ανθρώπους που αγαπούν τη θάλασσα και την ιδέα ότι μπορούν να βοηθήσουν στην αναγέννηση της θαλάσσιας ζωής.

Η ιδέα μιας ταφής στον ωκεανό μέσα σε αυτές τις μπάλες συνδυάζεται με την αναζήτηση φιλικών προς το περιβάλλον εναλλακτικών λύσεων σε σχέση με την παραδοσιακή ταφή και την παραδοσιακή αποτέφρωση. Η Eternal Reefs συνεργάζεται με το Reef Ball Foundation και το Reef Innovations, το οποίο κατασκευάζει τις μπάλες. Με ύψος μεγαλύτερο από ένα μέτρο, πλάτος δύο μέτρα και βάρος 250-1.800 κιλά, οι μπάλες έχουν μια τραχιά επιφάνεια που επιτρέπει σε θαλάσσια φυτά και ζώα όπως κοράλλια και φύκια να αναπτυχθούν πάνω τους. 

Οι περισσότεροι από τους υφάλους του κόσμου κινδυνεύουν από την υπερθέρμανση των ωκεανών, τη ρύπανση και την υπεραλίευση σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή. Οι ύφαλοι είναι απαραίτητοι για την προστασία των ακτών, τη διατήρηση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, την παροχή εργασίας στις τοπικές κοινότητες και ακόμη και για να βοηθήσουν τους επιστήμονες να παράγουν νέα φάρμακα.

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ