Εξαρτημένοι από τα κοινωνικά δίκτυα, τα γυμναστήρια αλλά και το ποτό βρίσκονται στο στόχαστρο της νέας καμπάνιας στρατολόγησης στη Βρετανία.

 

Διαφημιστικές καταχωρήσεις και αφίσες της εν λόγω καμπάνιας υπαινίσσονται ότι τα μέλη των ενόπλων δυνάμεων απολαμβάνουν «αυτοπεποίθηση διαρκείας» σε αντίθεση με εκείνη που προκύπτει από τη βραχύβια ικανοποίηση της «γρήγορης μόδας» και των like στο Instagram.

 

Η καμπάνια στρατολόγησης στη Βρετανία κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο, όπως κάθε χρόνο, και παρουσιάζει κολάζ από γυμνασμένα χέρια και μυώδη σώματα που συνοδεύονται από το μήνυμα «η αυτοπεποίθηση μπορεί να χτιστεί για ένα καλοκαίρι ή μπορεί να διαρκέσει για μία ζωή». Η έκκληση προκύπτει από έρευνες που υποστηρίζουν ότι οι νέοι βάλλονται από έλλειψη αυτοπεποίθησης. Το μέγεθος των ενόπλων δυνάμεων στη Βρετανία συρρικνώθηκε πέρσι για 9η συνεχή χρονιά.

 

Βρετανία: Καμπάνια στρατολόγησης προτρέπει νέους με έλλειψη αυτοπεποίθησης να καταταγούν


Παρόμοια μηνύματα που επικρίνουν την αυτοπεποίθηση «βραχείας διάρκειας» έχουν δημιουργηθεί με εικόνες από ποτήρια μπύρας, τεχνητών μαυρισμάτων, μέικ-απ αλλά και εικονίδια emoji. Η καμπάνια βασίζεται εν μέρη σε έρευνες του 2018 που συμπέραναν ότι άνθρωποι των ηλικιών από 16 έως 25 ετών πιστεύουν ότι η έλλειψη αυτοπεποίθησης είναι αυτό που τους αποθαρρύνει.


Ο επικεφαλής στρατολόγησης της χώρας Nick MacKenzie, σχολίασε η εν λόγω εκστρατεία ακολουθεί την επιτυχία της προσπάθειας εγγραφών του περασμένου έτους. Η αντίστοιχη καμπάνια του 2019 που συνοδευόταν από την φράση του Λόρδου Κίτσενερ, «η χώρα σου σε χρειάζεται», στόχευσε τις γενιές των «snowflakes» των «millennials» και των φανατικών των σέλφι, με 13,520 άτομα να κατατάσσονται στις ένοπλες δυνάμεις μέχρι τον Αύγουστο του 2019 - δηλαδή 1,539 περισσότεροι συγκριτικά με το 2018. 

 

Επικρίσεις για την προσέγγιση


Από το 2012, που υπεγράφη η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία Capita για την προώθηση τέτοιων μηνυμάτων, έχουν γίνει σοβαρές επικρίσεις για τη διαδικασία στρατολόγησης από βουλευτές και τον Τύπο. Ωστόσο, τόσο οι Ένοπλες Δυνάμεις όσο και η ίδια η εταιρία υποστηρίζουν ότι «βελτίωσαν πολύ» το σύστημα. Επικαλούνται για αυτό την επιτάχυνση στο χρόνο των αιτήσεων, τη λιγότερο αυστηρή προσέγγιση σε κάθε υποψήφιο με ήπια προβλήματα υγείας όπως το άσθμα και το έκζεμα και τα νέα μαθήματα «ανάπτυξης στρατιωτών» για να βοηθήσουν όσους θέλουν ν' ανταποκριθούν στις τυπικές απαιτήσεις εισόδου οι οποίες αφορούν τη φυσική κατάσταση και την εγγραμματοσύνη.

 

Η καμπάνια προσλήψεων του περασμένου έτους έκανε ρεκόρ στον αριθμό των αιτήσεων, υποστηρίζουν οι Ένοπλες Δυνάμεις και η Capita αλλά μόνο ένα 10% των υποψηφίων που κάνουν αίτηση καταφέρνουν να μπουν στη βασική εκπαίδευση. Οι αριθμοί συνεχίζουν να φθίνουν και οι έρευνες του Υπουργείου Άμυνας καταδεικνύουν ψηλά επίπεδα δυσαρέσκειας και απογοήτευσης σχετικά με τη στρατιωτική θητεία.

 

Ο βουλευτής και ο πρώην αξιωματικός του στρατού, Tobias Ellwood, δήλωσε ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ένοπλες δυνάμεις στη διατήρηση των ανθρώπων είναι η προσαρμογή στην αλλαγή της προσωπικής ζωής. «Όταν κατατάσσεσαι, είσαι μόνος, δεν έχεις να ανησυχείς για να κανέναν στον κόσμο, είσαι ενθουσιώδης» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «όταν όμως οι ευθύνες σου αλλάζουν – γνωρίζεις κάποιον, αποκτάς παιδιά κλπ, είναι διαφορετικά τα πράγματα».

 

Με πληροφορίες από BBC 

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr